Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (12602 totalt) |
Ratten är designmässigt hämtad från nya Ford GT, den ratten påminner väldigt mycket om denna som i sin tur påminner om gamla ford GT (GT40) ratten. Jag är dock väldigt glad att man hellre kikat på den modellen än att hämtat inspiration från 69-70 rattarna som resten av bilen är ispirerad från. De gamla rattarna är hemska (har en sådan själv) Det enda roliga med dem är att signalhornet sitter som en tryckkänslig list på hela insidan på rattringen (Rim blown horn) Men tutan överröstar ändå inte V8an. ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Vi kom när dom öppnade och var där ett par timmar och under den tiden sålde dom 1st, och efter vad jag hörde så hade dom redan sålt ett 20 tal.
Den här bilen dom hade till visningen hade dom låtit flyga över till oslo, och hämtade den där. Dom startade den ett par gånger när vi var där, och avgasljudet var mullrigt och skönt, ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Vet precis vilken du menar...det är ju en rolig detalj det där med signalen och ratten är rätt snygg,men skön icke! alldeles för tunn... _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Det var den senaste varianten du körde??!! Verkligen synd för utseendet är världsklass! /pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
![]() ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
det var den bilen som visades på exclusives car happening.
har fått ett par offerter från några handlare i tyskland och sverige nu. det finns lite pengar att hämta om man bara är om sig lite ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
stod nånting om att det skulle ev dyka upp en cobra-version 2006-07 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Nästan inte läst igenom denna tråd alls, men Dude......du verkar vara just den gamla mostern jag söker offtopic!! ![]() _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
om du är seriöst intresserad att handla, så kanske det är lättare få handlare att sälja 2 eller fler på en gång. har fått ett pris i tyskland som jag anser vara bra, men förutsätter att den är tyskreggad i 6mån och 600mil för att kunna ta del av del generösare tyska momsen. mailade ca 20st handlare och hälften blev mest förnärmade av att man ville ha hjälp att importera själv(givetvis mot arvode) istället för att göda dom med en stor hög med pengar. har inte helt kläm på skillnaden att ta in bil som företag kontra "för eget bruk". ska imorgon ringa en handlare som hjälp mig tidigare och om du pm:ar mig ditt intresse, så kan jag locka honom med mer provision ![]() ps. jag pm:ar dig isåfall mitt bästa pris jag lyckats skaka fram i tyskland. ds. inofficiell siffra ännu. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
En av gubbarna på jobbet har seriösa Mustangplaner. Ska jag höra hur det går och be honom ringa dig? 3 är bättre än 2... _________________ /Kristian Elisson |
||||
Halvt OT:
om man bortser från den fula kofångaren bak på nya GT40 (Ford GT heter den egentligen, ingen Ford har officiellt någonsin hetat GT40) så tycker jag nog nya Mustangen, nya Ford GT och nya Shelby GR-1 klart hör till de mest lyckade retrobyggena någonsin. Nu väntar jag på att andra ska hänga på så världen får se en ny 250 GT0, Toyota 2000 GT eller en Miura.... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Hittade den här annonsen i dag, låter billigt.
![]() http://www.blocket.se/view/3820115.h _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (12602 totalt) |