| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Egen lackering på bilen.
|
1 besök senaste veckan (4281 totalt) |
|
Egen lackering på bilen.
Hej alla! Inför nästa säsong, oavsett vilka bilar vi kör, så vore det skoj om alla som ville gjorde sin egen lackering. På så sätt blir det lite mer identitet, man vet direkt vem man kör om mm... Vad tycker ni, vore inte det lite skoj? _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
|
Jo visst vore det skoj men då gäller det ju att nån sammanställer hela carsetet efteråt så alla kan tanka ner det och alla ser varandras bilar under racen.
Sen tror jag att inte är ensamm om att inte ha en aning om hur man målar om sin bil så en liten step by step anvisning skulle behövas _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Håller med om att det skulle kunna bli kul! Nu vet jag inte hur det funkar - måste man skriva över originalbilarna för att få annan lack på bilen?
Jag hade funderat på att ha en downloadsida på nästa sässongs hemsida där vi samlar alla biladdons man måste ladda ner om man är med i serien.. Finns ju en del nya bilar man kan ladda ner från simbin nu... |
||
|
Självklart måste en fil till så att alla lägger till resp. "lackering" i sitt spel.
Det går nog att fixa. För att kladda lite nytt motiv och färg så behövs väl bara ett ritprogram och templates från bilen du vill göra om. Jag skall titta lite nogrannare på den här saken. Det kanske är för bökigt att få till vad vet jag, skoj vore det dock om det fungerade. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
|
Nej man behöver inte ta bort några filer.
Alla texturer ligger lagrade i team.mas som ligger i repsektive teams katalog. Men det räcker att lägga filer med samma namn direkt i katalogen så används dessa istället för de nedpackade. Texturerna är bil-nummer beroende... så ferrari 50 har inte samma som 51, 52 och 53. Finns templates för så gott som alla bilar utom marcosen tror jag... För det mesta handlar det om 4-6 bmp som behöver ändras. För bara ett skin så brukar storleken bli runt 5-700kb. För 8 bilar i ett race slutar vi alltså på 3-4mb. Inte omöjligt att hantera... _________________ Kalle Larsson |
||
|
Håller ju på med min lilla aik porsche och stötte på lite problem. Vad fan ska man döpa filen som ligger över taket och bakvingen samt ramen runt framrutan. Jag kör livrey över cirtek porsche nr. 62 och trodde då att filen skulle heta op62t2.bmp eller op62top.bmp men jag får inte mitt egenmålade tak utan det är ett jävla cirtek tak på min i övrigt ändrade livrey.
Sen om nån har en länk till en bra lister template tar jag gärna imot den med. _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Lyckades fippla ihop bilen nu på eftermiddagen och så här blev den! Inte så dåligt med tanke på första försöket men ni kan ju ge tips på vad som kan förbättras och om det vore snyggt med nån liten dekal eller text nånstans.
_________________ Thomas Tegbäck |
||
|
|
||
|
_________________ Super Se7en "HAHLIN7" 9.48@243kmh 402m 510hk 608nm på bakhjulen Åmsele Superstage 1.22.16 WWW.HAHLIN7.SE |
||
Du börjar med att ladda ner templates som är frilagda mallar för alla delar som ska målas. Om du bara vill ändra små detaljer på nån av de färdiga bilarna får du gå in i den aktuella team.mas filen och extracta ut den biten du vill måla om. I team.mas titta du även vad du ska döpa dina färdiga bmp filer till. Sen gäller det bara att ha lite fantasi och göra en snygg livrey. Sök lite i www.sbdt.co.uk forumet så hittar du templates. _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Direktlänk till editing forumet: http://www.sbdt.co.uk/forums/index.p
_________________ /Joakim Janas |
||
|
Det verkar ju inte lite svårt fattade typ ingen ting
o jag kunde inte ladda hem templates heller
_________________ Super Se7en "HAHLIN7" 9.48@243kmh 402m 510hk 608nm på bakhjulen Åmsele Superstage 1.22.16 WWW.HAHLIN7.SE |
||
Sig vilken bil du vill börja måla på så fixar jag fram templates och förklarar lite vad du ska döpa filerna till när du är klar. _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
ok det skulle jo vara skit bra ta en Ferrari 360 kanske det spelar inte så stor roll
||
|
En annan sak som inte har med de här att göra jag har kört ca 60 varv i GTR 2002 o jag tycker det är helt omöjligt att köra utan traction control
är det jag som är helt värdelös eller ? ifs har jag bara tangentbord
||
![]() |
Racingsimulatorer
Egen lackering på bilen.
|
1 besök senaste veckan (4281 totalt) |