Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2900 besök totalt |
Nu måste du mena Stockholms BF. Du skulle varit med på Bilsportforum förra helgen. Där kom ungdomar till tals, och det lyssnades flitigt. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||||
Nope men som jag sa kanske är det på väg att ändras, men nu känns det som vi har kommit ifrån ämnet lite. _________________ Erik Häggbom |
||||||||||
Jag är nog lite för ny i branschen för att se det ni beskriver. Jag upplever SBF som mycket flexibla idag. Som sagt, way OT. Dags för ännu en splitt? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||||
Helt rätt i alla Quotarna ![]() ![]() ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||||
.... hur gammal tror du att jag är då ? .. Det var SBF som KONTAKTADE MIG - ang drifting - inte tvärtom. ![]() ![]() ![]() . . . . . . . . .... hur gammal skall man vara för att inte bli räknad som ungdom då? MVH/ ........Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||||
Min åsikt är att gör en instegsgrej där det inte behövs mer än hjälm och bommulskläder samt att bilen är besiktigad! Tävlingarna får då bara vara lösa rejs och inte någon serie. En säkerhetsbesiktning och decibelkoll kan göras på plats så det inte finns risk för bromsbortfall mm.
Givetvis skall banorna vara tajta för att hålla ner farten. ![]() Sedan en klass där man åker på riktigt men frågan är om det behövs 3 klasser? bättre med två och många startande i varje. ![]() Jag vet inte hur fort det går vid riktig drifting någon som kan uppskatta 100kmt-200kmt. ![]() Man åker hyrkart i 100kmt med enda krav att det sitter en hjälm på huvudet och detta åker helt ovana och ibland på direkt farliga tillfälliga banor utan några deformationssoner, störtbågar eller säkerhetsbälte. ![]() _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||
Kristian, jag tror inte du kan räknas som ungdom ens på ålderdomshem
![]() ![]() Men det är inte det vi ska diskutera här... så låt oss inte kladda ner tråden för mycket Jag är helt med Björn på detta, det ska inte krävas för mycket säkerhetsgrejjer, hastigheten på våra driftdays kan ju inte vart hög, max på DD2 kan väl inte vart över 120? (CCRen INTE inräknad) å på DD1 gick det ju bra mkt saktare än så... Nu har jag inte kört så mycket konbana heller men hastigheten kan ju mycket väl hållas ner... Hur är reglerna för konbanan på bilsports en dag på vad det nu är? Vad kör de under för reglemente? Toppen att vi har dstr här med som kan ge lite input ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||||||||
Precis. Om de inte vill ha mångfald i sina klasser de har, varför skulle dom vidga sina vyer till nya klasser? Men det är klart, det finns väl pengar att tjäna i driftingen oxå. Det går väl att åka volvo med "evo" motor där med........ ![]() _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2900 besök totalt |