| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Hittade några bilder på mina gamla CR-X - inte den blåa
|
3 besök senaste veckan (3790 totalt) |
Låter ju onekligen helt fantastsiskt med den tiden UTAN r-däck! Vad hade bilen för dämpare osv? Jag fick kämpa som f** för att hålla mig under 1.16, vilket jag klarade precis 1.15.9 under x antal varv....... Då med en ganska hottad 206GTi med 140Hk, givetvis med r-däck. Så att en CRX med 124hk på 1.14 är med stor respekt OM det stämmer jävligt bra. Sen tiden 201m, körde jag 9.60 med min 206 mot CRX:en 9,91, så det kan ju inte varit krutet på rakan som skulle avgjort...Men det är väl bakom ratten......eller klockor som går för sakta haha _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||
Meeeeen om man läser Görans bok så är det ju så att man ska dimensionera däcken efter vikten. Med andra ord smala däck bak på en sån bil.... *får inte ihop det* Följer man resonemanget i boken så borde vingen sitta fram och inte bak
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
|
om nu bilen har 75/25 (f/b) och man har däck som är lämpade för så bilen är neutral statiskt och vid lägre hastigheter så kan den bli över/understyrd vid högre farter pga hur aerodynamiken påverkar fram och bakaxel olika. Så man kan inte säga om bilen blir över eller understyr med leding av bara viktfördelingen.
Typ en en gammal saab 96 som ser ut som en flygplansvinge blir liksom lätt i röven när det börjar gå fort. Fort för detta åk är ca 170-200km/h. Detta åk är också rätt kraftigt understyrd i normala farter. _________________ Johan Sjölinder |
||||||
![]() |
Bilder o videos
Hittade några bilder på mina gamla CR-X - inte den blåa
|
3 besök senaste veckan (3790 totalt) |