Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Hittade några bilder på mina gamla CR-X - inte den blåa
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (3790 totalt)
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Rikard Ahlin skrev:
Pär skrev:
KristianAE86 skrev:
men oavsett om det är 1.14.00 eller 1,15,50 så är det snabbt

980 kg tror jag det är en CR-X -89 väger + större & tyngre hjul.

1000 jämt kanke ?

K


JAg tycker det är snabbt, blir ju ca 8 kg/hk så då får man ju säga att 1:14-1:15 på Knutan är rätt snabbt. CRX:er lär ju vara tillräckligt sportvagnsmässiga för att få vara med i roadsport, och isf hade den ju passat i roadsport C som har 7 kg/hk som gräns. Jag, med precis 7 kg/hk, hade nog känt mig rätt jagad ivf


Att 1,14 någonting är snabbt på Knutan med 8 kg/hk är det ingen som förnekat!

Synd bara att man inte vågar tillåta 30 år gamla bmw-familjebilar i roadsport C, fast då hade det ju gått galet för porscharna förstås...

Låter ju onekligen helt fantastsiskt med den tiden UTAN r-däck! Vad hade bilen för dämpare osv? Jag fick kämpa som f** för att hålla mig under 1.16, vilket jag klarade precis 1.15.9 under x antal varv.......
Då med en ganska hottad 206GTi med 140Hk, givetvis med r-däck. Så att en CRX med 124hk på 1.14 är med stor respekt OM det stämmer jävligt bra. Sen tiden 201m, körde jag 9.60 med min 206 mot CRX:en 9,91, så det kan ju inte varit krutet på rakan som skulle avgjort...Men det är väl bakom ratten......eller klockor som går för sakta haha

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709




_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Tobbe_A skrev:
Zolektric skrev:
håller med Niklas...och sen en sån vinge på framhjulsdriven bil? hmmm....


Nu är det ju så att CRX är väl känd för att det där med jämn viktfördelning inte hör till denna bilen.
Har för mig att det är typ 75% fram och 25% bak....så en vinge är mer än välbehövligt på just en CRX.

Gött jobbat Hesselmark thumbs up



Meeeeen om man läser Görans bok så är det ju så att man ska dimensionera däcken efter vikten. Med andra ord smala däck bak på en sån bil.... *får inte ihop det*

Följer man resonemanget i boken så borde vingen sitta fram och inte bak

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8367

Hjälpmoderator

om nu bilen har 75/25 (f/b) och man har däck som är lämpade för så bilen är neutral statiskt och vid lägre hastigheter så kan den bli över/understyrd vid högre farter pga hur aerodynamiken påverkar fram och bakaxel olika. Så man kan inte säga om bilen blir över eller understyr med leding av bara viktfördelingen.

Typ en en gammal saab 96 som ser ut som en flygplansvinge blir liksom lätt i röven när det börjar gå fort.
Fort för detta åk är ca 170-200km/h.
Detta åk är också rätt kraftigt understyrd i normala farter.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Bilder o videos
Hittade några bilder på mina gamla CR-X - inte den blåa
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (3790 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande