Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2083 besök totalt |
Re: Bilsportboken
Är den egentligen gjord av SBF? Jag såg någon bok typ början av 80-talet och då var den skittrist..... tyckte jag då iaf... med mest bara statistik fast det finns säkert dom som gillar sådant ![]() Men det har kanske ändrats....... ![]() |
||||
En säljare ringde mig förre vecka om samma sak.
Eftersom jag hade bråttom till jobbet så valde jag att på en gång köpa denna bok och "få" böckerna från 01 och 02 också istället för att tänka över erbjudandet ett tag. CD-rom skivor var också inkluderat. Enligt säljaren så var det mycket (all?) statistik och en del info från årens bilsport. Det pratades om att det var ett sammarbete med SBF och att en del av pengarna skulle gå till SBF för utveckling av förare och SBF som förbund.. Men det orderkännande som damp neri brevlådan för någon dag sedan med en kort samanfattning om vad jag köpt säger ingeting om att SBF är inblandade. ![]() Säljaren var för övrigt mycket trevlig och undrade hur jag kommit in i bilsporten, vilken typ av licens jag hade osv. Hade jag inte haft så bråttom så hade han nog babblat i några timmar kändes det som. Eftersom böckerna är på väg så återkommer jag väl med mer info lite senare. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Har också fått påringning av denne telefonförsäljare ett antal gånger eftersom jag inte hunnit upp o svara på förmidagarna då jag gärna sover en stund efter avslutat nattskift,fast tillslut så svarade jag iaf..
Fick också intrycket att han var nära lierad med SBF..han måste fått adressuppgiften därifrån ![]() Köpte inget i vilket fall eftersom jag starkt ogillar teleförsäljning ![]() Telia ringde också samma dag o försökte lura av mej mitt pottabonemang där jag satt med sömngubbar i ögonen..fast det är ju en annan historia ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Kan det vara samma kille som hemsökt oss? Anders Ek hette den dom ringde mig. Han var vad jag förstod från Västerås och det beäkraftas av mitt orderkännande. Han sa det att han såg att jag skaffat mig en ny licens och frågade då om detta. Så är i efterhand så är det ganska självklart att han fått mitt telefonnummer från SBF. Det hade jag inte en tanke på just då. Det stör mig inte så jättemycket då han är den ende telefonförsäljare som ringt mig sedan jag fllyttade in i mitt egna boende. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Jag är den typen av människa som har svårt att uppfatta och komma ihåg vad den som ringer uppger för namn ![]() Fast det var förmodligen samma snubbe..trevlig var han,tex frågade vad jag hade för bil o om jag tävlade osv. Synd att SBF lämnade ut nummret bara,snart ringer dom väl från Peltor också o vill sälja en G6-hjälm ![]() Som medlem i en förening vill iaf. inte jag att mina personuppgifterna lämnas ut till utomstående...eller för den delen som kanske i detta fallet:en förmodligen närstående försäljningsorganisation... _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Boken (böckerna) ligger på posten och väntar på mig.
Tycker att priset var saftigt, men vafasen. Det är ju (h)jul snart å nåt att mumsa i under helgerna ska jag unna mig. Säljaren ringde mig på jobbtelefonen?!?? på dagtid och frågade massa rejsgrejjer ang. detta år. Han visste att jag hade licenserna och dessutom för vilken klubb dessa var utställda. Detta faktum att han ringde på dagtid till jobbet och visste massor om mitt "rejsande" gjorde att jag veknade då jag annars är en notorisk NEJ-SÄGARE!! Jaja, jag är 975:- fattigare och återkommer med info om någon dag när paketet ligger hemma. _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Det är precis den reaktionen säljare är ute efter ![]() Men rapportera gärna när ni har fått era böcker. _________________ mvh Philip Lundh |
||||
Ja....eller vad det var...pengar du vet. ![]() EDIT: Tror att det var massa postförskottsavgifter, frakter och grejjer på 795:- _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Har ett 10-tal årgångar av boken från mina mest aktiva racing år.
Boken som förr var en riktig praktpjäs i riktigt läderband har väl fått en liten eklare outfit, men mera färgreportage på senare år. Säsongssammanfattningar om de flesta klasser och serier i Sverige. Av ngn anledning brukar SLC tyvärr saknas. Hur mycket resultattabeller som helst. Kanske ingen journalistisk höjdare, även om vissa reportage brukar vara klart läsvärda, men en guldgruva för den som vill veta vem som vann F3 SM 1987, Dalapokalen i Grn 1400cc 2 wd 2002 (eller historiska 1000cc cupen 2003 ![]() Roligast är den nog för oss som får läsa om oss i boken och så småningom stolt visa upp den för barnbarnen.... Lite väl dyr tycker jag dock. Edit: en massa slarvskrivfel som vanligt... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Tror det var "Anders Ek" som ringde mig också.. jag har en f.d. kollega som heter så så jag trodde först det var han
![]() Men jag tyckte det var för dyrt, har en av dom gamla generationens bok och den är egentligen mest en massa siffror ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Som gammal telefonförsäljare så skulle jag ALDRIG någonsin köpa något över telefon.. Och ju mer försäljaren vet om mig ju läskigare är det ju!
Tänk på att pengar kan få många att kliva över gränser dom i normala fall skulle ha stannat vid... _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||||
Det ringde en liten klocka i bakhuvudet på mig när jag läste era inlägg.
![]() Kom på vad det var jag försökte minnas ... Ett inslag i Plus (Jepp, det där programmet med Sverker och soptunnan) om 83-årige Mauritz som blev mer eller mindre påtvingad/-lurad böcker för över 140.000 kr av Sportförlaget. Det finnns lite att läsa om inslaget i Plus här: http://www.svt.se/umea/plus/ARKIVET/13_1_2003/Bokskojare/bokskojare.html Även om Sportförlaget, som är de som ringt er, inte begick några fel rent juridiskt så var deras beteende moraliskt tveksamt. De verkade faktiskt riktigt otrevliga. Inga som jag skulle vilja handla av. Såg att de hade en monter på Bilsportmässan för övrigt, vilken jag undvek. _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2083 besök totalt |