Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Hjälp att ställa in min router...Kan inte hosta annars...
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (4917 totalt)
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kolla så att brandväggen i Windows XP är helt avstängd.
om du nu kör XP dvs.
Har själv gjort det misstaget.

Ett annat tips är att låsa IP-adressen som du får av din förmodade DHCP-server. Lås ditt MAC-nummer till 192.168.1.2 tex. Enklare att skriva in en ny virtuell server osv.

Tillägg:
Vilka portar använder spelet? Port 80 verkar det som när jag läser tidigare inlägg i tråden.
Är det verkligen så? Ingen annan port?

Stockholm
Här sen Apr 2003

Hur går det Niklas ??

Skånepågen
Hanaskog
Här sen Jul 2004

Anton Lillsund skrev:

Tillägg:
Vilka portar använder spelet? Port 80 verkar det som när jag läser tidigare inlägg i tråden.
Är det verkligen så? Ingen annan port?

Actually, the only ports needed for F1C are:

34297/udp
34397/udp
34447/tcp

Hittade detta på ett annat forum XLMS använder väl samma då det är en mod??

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Jag har provat allt men det går inte...jag får köra med nätverkssladden direkt när jag hostar helt enkelt...

1) Win XPs egen brandvägg ÄR avstängd.
2) Routern har en egen brandvägg. Jag har provat att stänga av den samt ha den öppen men öppna portarna ovan. Inget händer. Det går inte att se mitt rum.

Kavic och provade nyss. Så fort jag körde med kabeln direkt så kom rummet upp direkt. Med det trådlösa routern sket det sig direkt...MYCKET knepigt det här men men...

Tack för hjälpen alla även om jag inte fick det att funka.

Team Swedish Racing Mates
Citera
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Niklas Maravic skrev:
Jag har provat allt men det går inte...jag får köra med nätverkssladden direkt när jag hostar helt enkelt...

2) Routern har en egen brandvägg. Jag har provat att stänga av den samt ha den öppen men öppna portarna ovan. Inget händer. Det går inte att se mitt rum.

Kavic och provade nyss. Så fort jag körde med kabeln direkt så kom rummet upp direkt. Med det trådlösa routern sket det sig direkt...MYCKET knepigt det här men men...

Jättetråkigt att det inte funkade. Jag hade också stora problem med min router innan jag fick hjälp att dressera den. Som sagt på min router ligger inställningarna INTE i brandväggen utan är fristående från den. Det enda jag ställer in där är att ping är tillåtet.

Bra att det funkar med sladden iaf, men det är ju inte därför man har trådlöst ...

Kronberg
Uppsala
Här sen Apr 2003

Niklas Maravic skrev:

Har du kollat så att du har kvar 192.168.1.34 , så du inte har fått en annan ipadress av routern?

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det har löst sig...Rogge här på forumet hjälpte mig!

Så här skrev han:

Du måste ha ett fast ipnummer - gå till denna adress http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm

När du har fixat det går du till denna hjälp och gör som det står där - http://www.portforward.com/zyxel/g2000-portforwarding.htm

Sen så funkade det perfekt...

Team Swedish Racing Mates
Citera
Racingsimulatorer
Hjälp att ställa in min router...Kan inte hosta annars...
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (4917 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande