Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Missa inte Race of Champions.
<<   1, 2, 3, 4   >>
8093 besök totalt
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

RS6 skrev:
Fick en känsla av att den röda ferrarin pajade(något strulade) även då schumi körde. Men han skyllde på att han trodde rejset var klart. Sällan att han skulle göra bort sig så.

Nåja han är hårt hållen med vad han för köra för bilar samt vad han får uttala sig om.

Det var oxå mycket märkligt att finnen inte interjuvades efter han oxå fick fel på den röde Ferrarin!

Tillförlitlighet och Ferrari its a no ,no

Jag tror oxå Shummi hittade på det där.

Hälften grus/asfalt hade ju varit roligast dock, mer utslagsgivande.

Klart impad av den unge finnen som nu borde ha karriären klar

Åland
Här sen Sep 2003

Finska förare ploppar upp som maskrosor i gräsmattan.

Bra jobbat Kovalainen!

('kova' betyder hård)

EDIT: Rätt kasst producerat, mycket små missar tyckte jag.

Täby
Här sen Feb 2003

LuddeR skrev:
lite imponeradne av Koskinnen.. man har inte hört ett ljud om denne talang, för det får man väl ändå säga att han är..

undra vad han tänkte när ferrarin pajjade, hevonnen reikö..

Nja, det är nog få racingjuniorer som varit så hypade som Kovalainen, ända sedan han körde FRenault och hans dåvarande stallchef sa att han var bättre än Räikkönen. Har för mig att han har Flavio som manager, men inte säker. Nåt kontrakt med Renault har han i varje fall. I Formelbilar tycker jag nog ändå inte att han riktigt levt upp till sitt rykte, då årets WS var den första serie han vunnit och dessutom mot ett tveksamt motstånd. Men här gjorde han succe och verkade verkligen gå in för tävlingen. Klart imponerande att slå Loeb i en WRC-bil på asfalt, med så lite träning.
Hade han ö.h.t. kört bilen innan? De stod ju och förklarade växlingar och andra saker ett bra tag innan han skulle ge sig ut på banan.
Får mig att tänka på tidigare debatter om hur snabb en riktigt bra racerförare skulle vara relativt en själv, om han hoppade ned i nån av våra egna racerbilar.

Synd att Jeff Gordon inte kunde vara med, för han imponerade stort ifjol. Amerikanerna kom direkt ifrån nån avslutningsfest i New York och hade väl knappt testat bilarna alls. Alesi tyckte jag också skötte sig bra, liksom Loeb och Schumacher.

Kenny verkade inte riktigt vara i skick för någon seriös tävlingssäsong än på ett tag, för annars har han tidigare gjort rätt bra ifrån sig i alla möjliga bilar.

#24, #64, #88
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Synd att länder som Italien, Spanien, Japan m.m. inte fick vara med...och att "Playstation-teamet" bestod av franska förare...saknade Alonso..

Tyckte att Alesi/Loeb förtjänade segern. Loeb var ju överlägsen Grönholm, och Alesi var ju faktiskt aningen bättre än "Kova" med Ferrarisen...tyckte att det var taskigt att ge Alesi 10s straff för konträffen, Kova fick ju samma spår i nästa varv och ändå vann ju Alesi.. Rätt team vann helt klart!
Som sagt är jag mäkta imponerad av Loeb som verkar vara en mycket sympatisk förare.

och Kovas uppförande blev jag lite besviken på. Visst är det bra att folk visar sina känslor men att visa att han var så förbannad går ju inte...allt är ju liksom på kul ändå. Nåja, en ung stridstupp är han, det märktes klart.

och finnarna om någon visar väl att det finns många duktiga chaufförer som kör otroligt grymt bara de får möjligheterna... Otroligt synd att Sverige inte vart lika framgångsrika på det området

ALESI, ALESI, ALESI Alesi var min absoluta idol i F1 med sin otroligt sköna körstil och karismatiska stil..

Kalix
Här sen Nov 2002

Det var ju bara synd att dom skulle in med Ferraribilarna dom passade inte riktigt på den banan. Annat hade det varit med ett par rallycrossbilar, division 1 eller supernationell som är mer lämpade för så tajta banor.

Tycker det var roligare när dom körde på kanarieholmarna.

Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Niklas Sandström skrev:
Det var ju bara synd att dom skulle in med Ferraribilarna dom passade inte riktigt på den banan. Annat hade det varit med ett par rallycrossbilar, division 1 eller supernationell som är mer lämpade för så tajta banor.

Eller varför inte några superkarts Jobbigt dock att byta mellan MC-ställ och overall

Falkenberg
Här sen Jul 2004

Rash skrev:
Synd att länder som Italien, Spanien, Japan m.m. inte fick vara med...och att "Playstation-teamet" bestod av franska förare...saknade Alonso..

Tyckte att Alesi/Loeb förtjänade segern. Loeb var ju överlägsen Grönholm, och Alesi var ju faktiskt aningen bättre än "Kova" med Ferrarisen...tyckte att det var taskigt att ge Alesi 10s straff för konträffen, Kova fick ju samma spår i nästa varv och ändå vann ju Alesi.. Rätt team vann helt klart!
Som sagt är jag mäkta imponerad av Loeb som verkar vara en mycket sympatisk förare.

och Kovas uppförande blev jag lite besviken på. Visst är det bra att folk visar sina känslor men att visa att han var så förbannad går ju inte...allt är ju liksom på kul ändå. Nåja, en ung stridstupp är han, det märktes klart.

och finnarna om någon visar väl att det finns många duktiga chaufförer som kör otroligt grymt bara de får möjligheterna... Otroligt synd att Sverige inte vart lika framgångsrika på det området

ALESI, ALESI, ALESI Alesi var min absoluta idol i F1 med sin otroligt sköna körstil och karismatiska stil..

Hallå eller, kollade vi på samma sändning? Jag tyckte att Alesi fick rejält med smörj av Kovalainen i alla lopp dom möttes. Sen är det ju p**s att man inte kör en omstart när materialet pajar (vad blir det för seger egentligen?). Dom där 10s Alesi åkte på behövdes väl för den delen aldrig heller i det racet kovalainen var ju före ändå. Loeb är däremot en Superchaffis som läxade upp grönholm ordentligt :-(
Sen det här med känsloyttringar, titta lite på hur Alesi hoppar upp och ner av glädje pga en materialseger (Loeb gjorde inte det) snacka om dålig vinnare....

Rätt Team Vann inte!!

H Borken

H Borken

Mölndal
Här sen Feb 2004

Borken skrev:

Hallå eller, kollade vi på samma sändning? Dom där 10s Alesi åkte på behövdes väl för den delen aldrig heller i det racet kovalainen var ju före ändå.
H Borken

Tydligen kollade vi inte på samma sändning?
Kommentatorerna råkade säga att Kova vann den för att de antog det, men de ändrade sig lika snabbt när de såg resultatet, att Alesi var några tiondelar snabbare.

Annars kan jag hålla med dig om att de borde ha fått starta om när det var materialfel...men utgången hade vart likadan ändå

Katrineholm
Här sen Dec 2003

Kovalainen slog alesi alla gånger (utom sista)!

Jag blev så arg på kommentorerna när de inte märkte att tiderna hade förväxlats.... ... Om nu inte alesi bytt hjälm och snott kovalainens finska flagga på taket.

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Rash skrev:
Niklas Sandström skrev:

Eller varför inte några superkarts Jobbigt dock att byta mellan MC-ställ och overall

Det hade passat utmärkt med någon form av kart tycker jag, kanske inte superkart med tanke på banans bredd och längd kanske, hade nog inte varit så roligt att se på superkart där inne, får inte upp någon fart.. Däremot hade nog en ICC-kart inte varit helt fel!! thumbs up
Tycker att Bräck gjorde riktigt dåligt ifrån sig under Nations Cup, tror nog att Ekström hade varit om, möjligt, ännu mer laddad inför racet mot Grönholm om det hade hängt på segern landen emellan men ser redan fram emot nästa års upplaga av ROC. Samma typ av slinga vore inte helt fel men då borde Ferraribilarna tas bort och ersättas med något annat, typ kart! Asfalt var ett helt klart mer sevärt underlag än om det hade varit grus.. thumbs up

Sollentuna
Här sen Okt 2003

Heikki Kovalainen
Ska bli intressant att följa honom i framtiden. Att först spöa skomakarn och sedan Loeb är inte illa pinkat.

Att han sedan blir förbanad när bilen pajar är väll fullt förståligt.

Sa dom vad han skulle köra under nästa år? (Lyssnade inte så mycket på vad komentatorerna sa )

Katrineholm
Här sen Dec 2003

...och fan vad skönt med en Finne som har utstrålning!!!

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003

ege skrev:
...och fan vad skönt med en Finne som har utstrålning!!!

Håller med, men jag saknade den finsk-Engelska brytningen

Nyköping
Här sen Mar 2004

Hmm... verkar ha varit underhållande iaf.. själv så satt man i Huvudstaden på Golden Hits. Och åt och drack väldigt gott... thumbs up

och missade givetvis hela sändningen.. .. någon som vet om det går en repris snart...

Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

S.Irlander skrev:
Heikki Kovalainen
Ska bli intressant att följa honom i framtiden. Att först spöa skomakarn och sedan Loeb är inte illa pinkat.

Att han sedan blir förbanad när bilen pajar är väll fullt förståligt.

Sa dom vad han skulle köra under nästa år? (Lyssnade inte så mycket på vad komentatorerna sa )

Han skulle väl köra Formel Renault?

Täby
Här sen Feb 2003

Tror det lutar åt GP2 för Kovalainen.

#24, #64, #88
Citera
Ken-1
Finland
Här sen Jan 2004

Rash skrev:

Enda orsaken till att Alesi var före imål var att Heikki Kovalainens Ferrari pajade, Alesi var ALDRIG snabbare än Kovalainen annars.
>Rash, varifrån får du detta: "Alesi var ju faktiskt aningen bättre än "Kova" med Ferrarisen". Kovalainen vann ju mot Alesi förutom då den röda Ferrarin pajade

Att Alesi var din absoluta favorit i F1 syns ganska tydligt.
Ifall man inte vill få ett 10sek straff så ska man inte köra på "konerna" i chikanen, blir lite led på att du nedvärderar den fina prestation som Kovalainen gjorde, fastän själva tävlingen är lite halvt på skoj. Sedan Alesis uppträdande då han blir sjukt glad över att ha vunnit mot Kovalainen då dennes bil gick sönder tycker jag inte är riktigt passande, att Kovalainen blev glad t.ex. då han klådde Schumacher är väl bara naturligt. Vem skulle inte bli glad ifall man vann ett rejs mot världens bäste chaufför?

Men hatten av för Sebastian Loeb som klådde Grönholm i hans egen bil och Kovalainen i Ferrarin, hatten av ännumer för Kovalainen som klådde Loeb i en WRC-bil!

Resultatet i "Nationernas kamp" tycker jag (överraskande?) att tyvärr blev lite felaktigt, de kunde mycket väl ha kört om de rejsen då materialet pajade. Men vad gör det, Kovalainen bevisade ju ändå att han var den bäste chauffören under domdär omständigheterna, någon av annan åsikt?

Med vänliga hälsningar.

Joakim.S
Nacka
Här sen Nov 2003

Hej är det någon som spelat in programmet och har förbarmande med en som inte har Eurosport

MVH Joakim

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag hade velat köra den banan

Gotteborg
Här sen Okt 2003

Joakim.S skrev:
Hej är det någon som spelat in programmet och har förbarmande med en som inte har Eurosport
MVH Joakim

undrar jag med...

Tystberga
Här sen Feb 2004

Jag har spelat in programmet men inte hunnit titta på det själv ännu. När jag gjort det (och får tid) så hoppas jag kunna rulla över det till min dator och sedan ut på hemsidan min... (får man göra så???)

Allmänt banåkaforum
Missa inte Race of Champions.
<<   1, 2, 3, 4   >>
8093 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande