| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 XLMS (GT) @ Midohio - 5 dec ***
|
5422 besök totalt |
|
Hmmm...ja visst ja,då är det dags att ändra tillbaka till 40 varv igen då efter gårdagen
GLÖM EJ DETTA NI SOM KÖRDE I GÅR KVÄLL!!!...Hoppas på ett lika roligt race som alla motorsportstjärnor har i Frankrike just nu live på Eurosport(Race of Champions)!!!
|
||
|
|
||
|
Varför blev aldrig lördagskvällar ifrågasatta?Jag såg faktiskt inte något om vilken kväll vi skulle köra förräns det var dags...För mig blir det tufft varje söndag att köra p.g.a andra omständigheter...
|
||
|
Sim Challenge har velat runt så länge nu, så till slut trodde jag att serien inte skulle komma igång.
Nu pratar de om att byta till GTR, och då hoppar jag av serien direkt. Känner inte för att köpa ett "test" lir för att köra i SC
Sorry
Hoppas ni får ett bra race ikväll - Lycka till. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
|
|
||
|
Söndag har hittils alltid varit den bästa dagen att köra på. Fredagar och lördagar gör de flesta nåt annat (med familjen, vänner etc). Söndagar har varit den tid som passar bäst. Därför kör vi på söndagar! Jag körde ingen omröstning utan bestämde enväldigt!
Min erfarenhet av onlinerace efter 5 säsonger är att det alltid blir tjafs om dag och tid. Vilken dag eller tid vi än väljer så är det vissa som kan och andra som inte kan, tyvärr är det så... Man kan ju alltid "missa" några race eftersom man får räkna bort ett antal race. Detta just så att man inte ska känna att man måste vara med varje söndag. 18.30 startar servern och 19.00 blir det warmup. 19.15 startar själva rejset... och som Schumi säger, glöm inte att ändra i gdb-filen till 40 varv... Må bäste man vinna... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Man kan ju komma in ända till 19.15 då det inte är stängt kval och warmup.
Såg att Magny Cours-loppet på SimChallenge är 2x12 varv. Snitttiden ligger väl på 1,47 vilket gör att ett lopp på 12 varv tar ca 20-21 min. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Skall försöka hinna, men 2x12 varv ETCC och 40 varv XLMS blir tungt
_________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
|
Jag kommer att bli sen, skall möte dottern på tågstationen 18.30. Hinner jag så kommer jag ju förståss även om jag har ett liga race till kl 21.00 ...
|
||
|
Maken till strul har jag inte varit med om...
Såg ni andra mig någon gång? Jo, Martin S och jag körde några varv tillsammans och det verkade som om han såg mig iallafall... I början på kvalet verkade det att funka, men sedan försvann chatten och så hackade det som bara den ibland. När starten gick så stod jag inuti en annan bil, någon annan i samma bil och team? Kan detta ha gjort allt? Jag körde iofs iväg, men några tider fick jag inte från er andra. Efter att ha blivit varvad av Kavic och Cawwa efter förvånansvärt lång tid gick jag i depå och när jag sedan skulle hoppa in igen så stod jag helt plötsligt på startplattan och fann därför för gott att kasta in den där handduken. >
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
|
Så här blev slutresultatet efter det andra XLMS-racet:
2 p till Kavic för pole! 1) Cawwa 10p 2) Kavic 8p 3) Totte 6p 4) Schumi 5p 5) NiklasM 4p 6) MartinS 3p JRT och Nisse DNF Så här ser då alltså ställningen ut: (siffran i parantes är hur många rejs man har varit med i) 1) Totte 16p (2) 2) Schumi 11p (2) 2) Cawwa 11p (2) 4) Kavic 10p (1) 5) oveM 8p (1) 6) NiklasM 7p (2) 7) Barneby 6p (1) 8) CWaltgard 5p (1) 9) fuZe 4p (1) 10) MartinS 3p (1) 11) Nisse 0p (2) 11) JRT 0p (2) 11) Stig RC 0p (1) 11) Stingray 0p (1) 11) HOOPoo 0p (0) 11) MatsN 0p (0) 11) TobiasH 0p (0) 11) PerH 0p (0) 11) ThomasT 0p (0) 11) jonaslarsson 0p (0) 11) MicaelJohannssen 0p (0) 11) LuPuS 0p (0) 11) Patand 0p (0) 11) Caspar 0p (0) Då ses vi i Jarama nästa söndag och hoppas på lite bättre uppslutning....hehe _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 XLMS (GT) @ Midohio - 5 dec ***
|
5422 besök totalt |