Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8093 besök totalt |
För det första så missade jag totalt att de hade råkat förväxla tiderna mellan Kova och Alesi i första ferrari-rejset mellan de i finalen. Sedan var det aldrig min mening att nedvärdera Kovas insats. Tycker att han är en grym förare... Sedan så är man väl inte lika objektiv när man har en favorit ![]() ![]() Gillar Alesi helt enkelt... Anledningen till att Alesi blev så glad tror jag var för att han kände pressen på sig att leverera eftersom Loeb vunnit bägge sina så fick ju inte Alesi göra bort sig igen...och sedan var det väl ett tag sedan gubben vann något, vet inte när han senast vann något race i DTM, förra året? Låt gubben njuta ![]() Sedan kan jag väl hålla med dig om att Kova anpassade sig snabbast efter de olika bilarna.. _________________ Rachid Rachid |
||||
![]() ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
I read the thread a bit late but just to correct things Alesi was ahead of Kovalainen in their 1st race in the ferraris when he got the 10sec penalty and Kova did get a tighter line as well since the obstacle was out of the way. Kova was very fast in the buggy and surprisingly won agaisnt Loeb
![]() _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Hello. These times are taken directly from the Race of Champions website: Kovalainen 1:40.8116 1:42.2688 Alesi +0:01.4572 Gronholm 1:46.0491 1:44.8087 Loeb +0:01.2404 Kovalainen 1:46.8295: 1:57.9157 Alesi +10 +0:11.0862 Gronholm 1:44.3120: 1:43.1858 Loeb +0:01.1262 Kovalainen retirement: 2:22.4891 Alesi As you can see Kovalainen was quicker than Alesi all the way, their cars got mixed up in one race but these results are the correct ones. Link: http://www.waypoint.be/rocevent2004/ Just want right to be right ![]() _________________ -Kenneth Hellman- -Jakobstad, Finland- |
||||
Frankrike var klart välförtjänta av sin nationsvinst. Alesi och Kovalainen var ganska jämna, men Loeb var överlägsen Grönholm så lagmässigt var Frankrike klart bäst.
Individuellt håller jag nog Loeb som den något bättre och himla löjligt med 10 s straff för en liten touch - kunde lika gärna har varit svartflagg då man knappast kör in 10 s på 2 varv... Mest positiva överraskningen var utan konkurrens Kovalainen. Hans prestation säger kanske inte så mycket när det verkligen gäller seriös racing och alla gör allt för att vinna, men helt klart imponerande kört. Alesi! ![]() Jag förstår varför det var Kenny som körde, men lite synd nu när vi i år ändå har en DTM-mästare och en innehavare av JVM i rally. Då hade vi uppfyllt det där med race of champions. Även synd att Jeff Gordon inte var med och att amerikanerna inte fick gott om tid att testa innan, för där finns det förartalang. Klart imponerande när de vann nationstävlingen. ![]() Mitt intryck är att de har ett bättre system för att låta talanger ta sig upp i toppen genom stora prispengar och tävlingar med väldigt jämna bilar, vilket gör att en skicklig förare kan finansera sitt åkande med hjälp av prispengar och behöver inte ha svinrika föräldrar eller vara en hejare på att dra in sponsorpengar. Synd bara att det inte precis är formelbilar som de största talangerna hamnar i... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
[quote="Ken-1http://www.waypoint.be/rocevent2004/
[/quote] I stand corrected. I was 100% sure I remembered right ![]() PS - You can write in Swedish, I read and speak fluently, writting is more difficult. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Hoppsan, förhoppningsvis så förstod du vad jag försökte uttrycka med min knaggliga engelska också ![]() Angående själva tråden så var Grönholm insatser i nationernas cup en klar besvikelse. Att bli pälsad med 1,1sek av Loeb i Peugeoten, på en sådär kort bana i egen bil är föga imponerade. Som jag såg det så blev Grönholm tider bara sämre ju längre dom körde, i förhållande till alla andra då förståss, verkade som om han inte kunde utnyttja det bättre greppet i banan på samma sätt som de andra förarna. Däremot så ser jag fortfarande Alesis segergester som lite osmakliga med tanke på att det var materialfel som gav honom segern, Loeb skötte sig däremot exemplariskt tyckte jag ![]() Mvh. _________________ -Kenneth Hellman- -Jakobstad, Finland- |
||||
Här kan man läsa Kovalainens syn på vad han gjorde den dagen:
http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?T _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Kovalainen: "Instead I beat Loeb by eight tenths of a second and was crowned champion!" Ööhhh, va? Sedan tycker jag att det är löjligt att hålla på med "jag vann över schumacher" tjötet...schumi kanske hade en dålig dag, eller gud vet vad. Lite tuff sits för tysken att alltid vara tvungen att vinna allt, förlorar han en liten grej så är någon automatiskt bättre än honom verkar det som att världen tycks tro. Schumacher är bäst i F1, klart slut. Lite pinsamt när han skriver om dagen och nämner hela tiden att han slagit F1-världsmästaren.... Men det kanske var någon skämt artikel? ![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
...var det inte exakt det han gjorde?
![]() Det var ju det som var tuffast av allt, att han (vad det verkade som) fick instruktioner om hur man växlade 307'an, och någon minut senare spöar självaste Loeb. _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||
I Kovalainens värld är nog Schumacher en större förare än Loeb som inte kör speciellt snabba bilar. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag missade första halvtimman....men det jag reagerade på var som sagt citatet...att han blev krönt som mästare ![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Men hela grejjen är ju inte direkt jämnförbar.
Var maxfarten någonsin högre än minfarten på ett F1 race tex? och man kan ju vinna Nascar 400000 gånger om man vill men får ändå spö på en konbana. Man får se det som en rolig grej trots att jag tror att de flesta knappast saknar tävlingsinstinkt. om man ser på Mattias körning i rallybilen tex, det var väl mest show, då han kör väldigt rent när det är tävling. Men det är smått otroligt att de kan hålla så långa sladdar på asfalt när det är så smalt. Men asfaltsfjädring och riktiga däck på buggyna ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Hehe, jo iof ![]() De är väl nere i 40 knyck där men tycker min poäng går fram ändå _________________ Daniel Steiner |
||||
Inte kör speciellt snabba bilar? ![]() _________________ Erik Häggbom |
||||
18.00 Nations Cup
19.00-21.00 Race of Champions Blir en helkväll! ![]() Kommer ihåg förra året när jag fick ett sms från brorsan i England: "Vem fan är den där Kovalainen...?!" ![]() ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Aj aj, jag gissar på att jag blir poppis när jag kör igång Eurosport när jag är bortbjuden på kalas.
![]() |
||||
Kylskåpet är fullt av Kronenbourg 1664
![]() Soffan e bokad från 17:55 och framåt. När jag har fått i mig ett par bira så skall jag börja skrika som en hockeysupporter om att jag minsan skulle gjort allt snabbare snyggare o häftigare ![]() ![]() ![]() Äsch lite vettigt nu, det skall bli kul med denna "jippo" igen. Har inte sett deltagarlistan men gissar på att Finland kommer med Grönholm o h Kovalainen igen. Sverige gissar jag har med Ekström som vill visa att han minsan kan köra bil men vem har han brevid sin sida i Nations Cup? _________________ Jhonny Kokko |
||||
Det blir ett skandinaviskt team med Ekström och Tom Kristensen. http://www.raceofchampions.com/ Ser ut som att det blir lite mer intressanta bilar iår än Ferrarin ifjol. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8093 besök totalt |