| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 XLMS (GT) @ Midohio - 5 dec ***
|
5422 besök totalt |
|
Tack så mycket alla ..
Jag är ledsen för knuffen men jag blev överraskad att du bromsade så mitt it, trodde jag hade avstånd så det räckte. Det är kanske är bra att ha det som en "gentlemen agreement" att alltid vänta tills den man knuffat av har passerat dig igen om du skulle komma upp på banan först. Förmodligen slår jag in öppna dörrar här, säkert gör ni redan så ...
|
||
|
Första varven var kul!!
Även om jag tyckte att starten var lite förvirrande, vilket självklart gjorde att jag missade lite där.
Kul när man fick köra om, det hände ju inte så ofta för min del.. Jag försökte lämna plats efter att jag åkte av (och det hände ju en del gånger *host-host*) det var det inte alla som gjorde, men det är ju inget jag ska gnälla om.. Öjj vad förvirrande det var när jag körde med Nisse, jag visste inte om jag höll på att bli varvad eller vad det var
Jag vill också be om ursäkt för att jag var i vägen vid varvningar och tryckte av Niklas, men det var absolut inget avsiktligt, jag försökte att göra det bästa av min situation och drämma till med några snabba varv och inte drämma rakt in i din dörr, Niklas.
Jag ville dessutom ha lite kul och rejsa mot er även om ni var varv före... Jag hade allt lite häng på er där ett tag..
Grattis till Kavic för pole och Cawwa för vinst!!
EDIT: Jag lovar att försöka ta det lugnare när jag blir varvad! |
||
|
Förresten Nisse: Det där har jag nog varit med om någon gång, prova att strunta i att chatta för det tror jag var orsaken till att det hände den gången, alltså att det tar för lång tid att komma ut ur chatten vilket kan medföra att man missar starten med några fjuttiga sekunder. Jag har för mig att det var problemet för mig den gången men det kan ju förstås ha varit något annat som strulade för dig. (Sedan dess försöker jag vara snabbt ute ur chatten!!)
Finns det något sätt att chatta i en liten ruta samtidigt som man kan se bilarna som kör (eller ens egen cockpit) under träning och kval??
|
||
Det lustiga var att er andras chattande uppe i fönstret försvann för mig efter att jag varit inne i kvalet i 5-10 minuter och när jag gick in i chatten för att se efter om det stod något där så såg jag inget nytt prat öht. Jag/vi hade strulat med min nya bredbandsuppkoppling/brandvägg precis innan, det var därför jag var så sen. Kan det ha varit brandväggen som skapade mina bekymmer? Jag tillät allt som hade med detta spelet att göra iofs. Tror jag...
Martin, jag kom ikapp dig efter att ha varit sen i starten för att det var så konstigt där. Så det var därför du var så snäll och släppte förbi mig? Bra taktik av mig det där.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
|
Vi försökte få kontakt med dig när du var ute och körde Nisse men det gick inte! Du fick inte upp någon chat hos dig alltså?
Prova detta: Gå in i din plr-fil och skrolla ner till följande: [ Multiplayer options ] Net Connection Type="3" // 0 - 28K, 1 - 56k, 2 - ISDN, 3 - cable/dsl, 4 - LAN Multiplayer Enum Type="1" // 0 = LAN, 1 = Internet Net Data Rate="14" // client setting Net Data Rate Max="12" // defined by the host of a particular session Net Flush Threshold="472" // threshold for auto-accumulation flush while building data chunks (default is standard MTU of 536, minus 64 bytes room for layer headers: 472) Net Lazy Flush="0" // an explicit flush will not be called after the server re-transmits incoming data, providing less bandwidth consumption by reducing header sizes, but will increase latency Net Join Timeout="150.00000" // How long to wait (without a response) before a game join will be considered a failure Multi Allowed Aids="-1992" Force Physics="16" // add the following to enforce server settings: 1=auto-lift, 2=auto-blip, 4=half-rate, 8=launch control, 16=collision thresh (for example, auto-lift + half-rate = 1 + 4 = 5) Announce Host="1" // whether servers will attempt to register with the matchmaking service Gamelist AutORefresh (LAN)="1" // if true, the gamelist will auto refresh on page activation if LAN refresh type is selected Max MP Players="16" Gamespy Query Port Start="34297" // range is 1025 - 65535 Port Start="34397" // range is 1025 - 65535 Game List Sort Method="1" // 0=Sort by name, 1=Sort by ping, 2=Sort by circuit, 3=Sort by players Allow Chat In Car="1" // whether to allow incoming chats to appear while in car Vad står det hos dig på den raden??? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Precis samma. Det konstiga var ju att det funkade till att börja med, chatten med ert tjöt (chöt heter det kanske ) kom upp överst som den ska, men sedan tystnade ni... Och när jag gick in i det "riktiga" chatfönstret så stod det inget mer än det jag hade sett sist inne i spelet.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
|
Nix men jag vet var du kan hitta info: http://www.portforward.com/netgear/r
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Det var inte lätt att hitta något där för amatörer ,Är det ingen som har samma Router som kan tala om var man går in ?? _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Hej Stingray,det är min grabb som ska öppna portar ,ja han kommer in i Routern men hittar inte sidan han ska in på,om du vill kan du skicka ett mail hur han ska göra.Du kan skicka det till mej,
kavic10@bredband.net _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 XLMS (GT) @ Midohio - 5 dec ***
|
5422 besök totalt |