| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Ska köpa en ny dator...duger denna att spela lite på??
|
3552 besök totalt |
|
Datorn som jag specar ovan låter dock som ett mindre kärnkraftsverk, och värmen i det sk "lektrummet" kan vara konstant av då den värmer en mindre villa själv.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Det du skrev var att ett GTo inte var i närheten av ett Ultra. Men kollar du på 3DMarket så ser du ju att GTo't borde hamna ungefär där X800 Pro ligger vilket är rätt nära Ultrat. Men visst, som du säger så är det ju inget äkta Ultra. _________________ Johan Meissner |
||||
Ett GTo är juh strax under ett 6800GT i 3dmark, så det är nog inte så relevant jämförelse, sedan är juh ett X800pro visserligen ett helt okay kort, speciellt om man ska 3dmarka, men i verkligheten så är ett 6800gt överlägset. Det gäller att inte stirra sig blind på värden, det är lite som att bänka en bil, det säger inte så mycket om vad det presterar i faktiska sammanhang
Ang. Dell så vill jag påstå att de är utmärka kontorsdatorer, oerhört tysta o problemfria. Men som speldatorer är de tyvärr kassa
|
||||
|
OT: Dell
Dell"datorer" skapar konstiga fel som inte finns på andra datorer vad jag har sett. Hårddiskar kommer och går i funktion, ramminnen som ramlar (!) ur fästerna, fläktar som ger upp efter 6 månader, nätverkskort med varierande funktion
"Roligaste" problemet var en kompis laptop som inte gick att koppla upp mot nåt nätverk på 3 månader för att sen helt mystiskt fungera utan att vi gjorde nåt (den var köpt på färöarna där hon varifrån så skicka den dit var inte aktuellt) Massor av tid spenderat helt i onödan bara för att hon var snål
Nä usch och blä för Dell! _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
|
Attans vilka olika erfarenheter alla har av Dell.
Jag äger som sagt en Dell som är ca 2 månader gammal. Har ett 6800GTo i den som fungerar perfekt. Kan blåsa på max i GTR med schysst FPS, kör på max i Doom 3 med schysst FPS, lika så i Half Life 2... Så att en Dell är urusel som speldator skriver jag verkligen inte under på. Samma sak gäller den jag hade innan, en Dell Dimention som jag hade under 3 år och kunde spela alla spel utan problem. Sedan blev 1.4 ghz för lite och grafikkortet lika så och jag kände att en ny Dell behövdes. Jag lirar massvis med spel på dem utan några problem alls. Det enda problemet jag haft är en hårddisk, Fujitsu, som gav upp. Annars: inte ett enda problem och en kundsupport som funkar till 100%. Att de kom hem till mig och bytte hårddisken på plats utan kostnad var ju inte fel heller... Så Dell för min del är _________________ Johan Meissner |
||||
Det handlar inte om att DELL gör dåliga speldatorer, det handlar om att dom tar överpriser för sina speldatorer. Samt att dom använder sunkiga OEM produkter som dom marknadsför som bättre produkter än vad de egentligen är. Utöver det så är dom juh ljusår ifrån atx standarden, de gör verkligen allt för att man inte ska kunna pilla till sin dator själv. DELL är nog den bästa märkesdatorn jag har ägt, men jag tycker som sagt inte om märkesprodukter. |
||||
Ja, priserna är inte alltid de bästa. Men jag tog inte deras speldator som de beskriver den utan 8400 och fick upp den till nästan samma prestanda för under 10.000. Är mycket nöjd (som sagt ).
och att pilla i den tycker jag heller inte är svårt, har bytt hårddiskar, grafikkort, ljudkort, processorer i dem utan att de har varit något svårt att få i dem eller att få dem fungera. Bara att öppna Dell'en är väldigt smidigt. Usch jag låter som en Dell-försäljare, men men, jag är biten... _________________ Johan Meissner |
||||
Vänta till den dagen du får för dig att uppgradera minnen, eller processor... eller för den delen moderkort... Jag tänkte juh uppgradera min gamla Dimension 8200, men det blev en ny istället... av den anledningen att 8200'an använda RAMBUSMINNEN!!!! och att byta moderkort... det var juh inte ens att tänka på...
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Ska köpa en ny dator...duger denna att spela lite på??
|
3552 besök totalt |