Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
banåka med BMW 8-serie?
1, 2, 3, 4   >>
12105 besök totalt
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
banåka med bmw 8-serie?

Jag har alltid varit svag för 8-serien. Vet inte varför men antagligen för att den är lite lätt vulgär...

Innan jag inhandlade nuvarande lekbilen så var jag och provkörde en 850 med gamla 12:an men den kändes lite väl osäker, rent driftsekonomiskt... men nu har jag börjat fundera på att inhandla en som rensas från det mesta onödiga för att använda som gatbil/banåka...

Kanske inte den bästa utgångspunkten men allt ska ju inte vara lätt... 850:in jag provkörde vägde 1920 kg... men enligt uppgifter så är det hundratals av små elmotorer som styr både det ena och det andra i dom och det är ofta dessa som krånglar...

Effekt finns ju så det blir över, frågan är om vikten går att reducera 500 kg.

Nå vad säger ni? Dom finns där ute med priser som börjar på under 100' nu... fast jag har inte kollat upp vilka som har manuell... jag vet att 93:ans 850 CSI har 6vxl manuell....

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Re: banåka med bmw 8-serie?

Tord skrev:
Jag har alltid varit svag för 8-serien. Vet inte varför men antagligen för att den är lite lätt vulgär...

Innan jag inhandlade nuvarande lekbilen så var jag och provkörde en 850 med gamla 12:an men den kändes lite väl osäker, rent driftsekonomiskt... men nu har jag börjat fundera på att inhandla en som rensas från det mesta onödiga för att använda som gatbil/banåka...

Kanske inte den bästa utgångspunkten men allt ska ju inte vara lätt... 850:in jag provkörde vägde 1920 kg... men enligt uppgifter så är det hundratals av små elmotorer som styr både det ena och det andra i dom och det är ofta dessa som krånglar...

Effekt finns ju så det blir över, frågan är om vikten går att reducera 500 kg.

Nå vad säger ni? Dom finns där ute med priser som börjar på under 100' nu... fast jag har inte kollat upp vilka som har manuell... jag vet att 93:ans 850 CSI har 6vxl manuell....

Våga vägra folkvett
Klart som tusan att du ska ha en 850 o kränga runt banor med, köper du en sådan lovar jag att hjälpa till med att rensa den från allt onödigt skräp (inte för att du kommer vilja ha mig i närheten )

Nej, men jag är också väldigt svag för den modellen faktiskt, det är något med den fula ankungen som gör den oerhört vacker på något sätt, klart du ska dra ut den på bana, kan man åka 6serie på bana kan man säker åka 8serie thumbs up
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Bara att hålla med, blir du först med en rejsig 8-serie på BMWSC:s träffar?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andrew Petrykowski skrev:
Våga vägra folkvett

WORD!

En rejspreppad CSI torde vara bland det stolligaste och ändå det snabbaste som man kan kasa omkring i runt en bana, möjligen med undantag för Jagga XJS - och att de kunde gå fort bevisades väl i ETC redan på åttiotalet.

Seså, ut och handla med dig nu. Off you go!

Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004

Lätta varför?
Man rejsar ju med lastbilar så....
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

om Magnus T kan kora snabbt i sin olattade M3-limo borde det inte vara omojligt att gora nagot liknande med en 850.

Personligen hade jag nog letat reda pa en 840 med manuell lada som objekt, mindre vikt i fronten med en sadan motor och det finns ju mycket eftermarknadsgrejer, bl.a. kompressor, till den motorn.

Solna
Här sen Jan 2003

Som sagts ovan om man vill få det att svänga och kanske lite bättre driftseknomi skulle man nog satsa på en 840 men sen är det ju nått speciellt med en tolva under huven.

Helrätt bil hur som helst och med lite trevliga prylar och en lättning lär det röra på sig riktigt bra.

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
sweanders skrev:
om Magnus T kan kora snabbt i sin olattade M3-limo borde det inte vara omojligt att gora nagot liknande med en 850.

Personligen hade jag nog letat reda pa en 840 med manuell lada som objekt, mindre vikt i fronten med en sadan motor och det finns ju mycket eftermarknadsgrejer, bl.a. kompressor, till den motorn.

varför går det inte söka i mobile.de på bilar med manuell växellåda? 840:in verkar rimligare på många sätt men vad har rim och reson med det här att göra?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Våga vägra folkvett

Absolut!

Preffered supplier of racetracks: www.bmwsc.com
Willkommen!

Malmö
Här sen Feb 2004

Tord skrev:
sweanders skrev:

varför går det inte söka i mobile.de på bilar med manuell växellåda? 840:in verkar rimligare på många sätt men vad har rim och reson med det här att göra?

Jag tror att man kan fa en 840 att prestera battre, rimlighet ar onodigt om man inte har nagot annat andamal an att ha kul.

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare

BTG skrev:
Våga vägra folkvett

Absolut!

Preffered supplier of racetracks: www.bmwsc.com
Willkommen!

åker ju redan 320 e46 som kommer bytas mot 330touring om nån vecka när det inte busas (jag får inte ta ut den på banan ) och min bättre hälft tycker att calibran är rätt sunkig så då borde ju en 8-serie vara en värdig efterföljare... så planer på att joina er existerar

edit: finns förresten 840 med manuell låda?

Malmö
Här sen Feb 2004

Tord skrev:

edit: finns förresten 840 med manuell låda?

Jepp, spec finns har: http://www.e31.net/navtechnik_e.html

Småland
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:
Bara att hålla med, blir du först med en rejsig 8-serie på BMWSC:s träffar?

Jag minns att det var med en 8-serie på banträffen på Knutstorp april -02.
Så det har körts slagskepp på SC-träffar, men så värst rejsig kanske den inte var.

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

På den tiden jag var medlem i BMW CS var det en kille som alltid var med i slalomövningarna med sin 840Ci. Den var dock automatväxlad.

För några år sen rullade det en grön 850i med sexpet manuell i Stockholms norra förorter. Den var till salu för strax under 100 kkr då...

Vressel
Här sen Apr 2003

Klart du ska bygga rejs-850! thumbs up
Jag ställer mej i kö för garagebesök!
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Dan Hovang skrev:
Klart du ska bygga rejs-850! thumbs up
Jag ställer mej i kö för garagebesök!

om du bygger en rejsa-8'a lovar jag att komma förbi och städa ditt garage

Sluta tveka, iväg och köp bil nu, vi vill se saker hända
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

Låter som en mycket bra idé! thumbs up

Fast även om det nu är smartare att köra på 840 så tycker jag iallaf om det nu ändå ska vägras folkvett - kör på 850 med fläsk-v12! om du nu ska göra väghållningsvagn av den måste du väl inte göra så mkt åt de 380 hästarna som finns där. 850CSi med manuell väger 1865 kg medan 840Ci med manuell väger 1855 kg. Är ju bara 10 kilo som skiljer medan du får 94 hästar mer i V12'an och en massa galenskapspoäng!

Solklart val i mina ögon

Stockholm
Här sen Jan 2004

De är inte så billiga CSi'erna som ligger på Mobile. Den här under var den billigaste listad på Mobile och kostade 11.500 Euro.

http://bilder.mobile.de/images/autos/0/11111111149299069-13092-1101724762_1.bild

Vasa, Finland
Här sen Jun 2004

Det fanns en artikel om en galen engelsman som åkte banracing med en BMW 850 i Total BMW för nån månad sedan.

En låååg 850 borde se riktigt rå ut.

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
hmm, hjälpte den här tråden att bota mig??

ingen som vill frigöra mig från calibran så jag genast kan sätta fart?

Jkpg
Här sen Nov 2002

Tord skrev:
ingen som vill frigöra mig från calibran så jag genast kan sätta fart?

http://www.kmbildemontering.se/

Hälsa Maccan från mig.

banåka med BMW 8-serie?
1, 2, 3, 4   >>
12105 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande