| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Tider på bilspel
|
1376 besök totalt |
|
Tider på bilspel
Vad sägs om att lägga upp en tråd med våra tider från olika spel? Att vi gör någon typ av lista där man kan lägga in sina tider på respektive spel, bana, bil, inställningar osv osv.? Tänkte det kunde vara en kul grej och jag vet inte vad Magnus tycker, han skulle nog gärna vilja kommentera det hela först! Idén att man lägger upp en tråd för varje spel eller alla inom samma tråd? Förslag? Finns det några som skulle kunna tänka sig att haka på tåget? olika enheter som PS2, PC & XBOX borde finnas med och om man använt sig av Steeringwheel, joypad eller keybord också? Någon som gillar idén? Magnus får gärna komma med ett inlägg!!
Förslag till spel att redovisa tider från: GT3, Colin McRae Rally 3, 04 & 05, Richard Burns Rally, STCC 2, GP Legends, NFSU 1 & 2, Toca Race Driver, Rally Masters... Kom gärna med fler förslag! _________________ Nils Erixon |
||
|
|
||
|
_________________ Pär Hylander |
||
Ja vad bra! Men kan vi inte fullfölja den här tråden och lägga upp tiderna från lite andra spel än bara GTR och GPL?
_________________ Nils Erixon |
||
|
Tider från bilspel behövs inte här
Tanken med detta forum är att främja att kombinera köra-bil-på-datorn med att köra slalom eller räserbana i verkligheten (gatbil, räserbil, kart...). För man kan ha stor nytta av simracing både för att lära sig banor man kommer köra på i verkligheten senare och att lära sig ett o annat om bilkontroll och inställning av chassie FÖRUTSATT att det är ett välgjort simracingspel. Och då blir det inte många som platsar helt enkelt. Därav den lite snäva attityden mot NFS- och CMR-serien av spel tex. De är ju KUL. Men de tillför inte mycket för den som vill få något ut av dem för riktig bilkörning senare.
_________________ Magnus Thomé
|
||
Nämen så ska du inte känna! Det var absolut inte meningen!
Du verkar ju vara av rätta virket, dvs kör på riktigt och på datorn Du förstår väl ändå vad jag är ute efter? Vad som är ett "simpelt bilspel" (som det står på forumets första sida) finns det ju inget absolut svar på. Men det krävs att fysikmodellen man får jobba med när man kör inte är alltför "canned" och för förenklad. STCC-spelen går ju egentligen bort på köregenskaper men får platsa som hitta-runt-på-de-svenska-banorna-övningsspel _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Sorry om mitt inlägg uppfattades negativt, det var inte meningen !
Tycker bara att man ska vara noga med att hålla isär arkad och simulatorer och inte ha dom i samma tråd eftersom det är väldigt olika typer av spel som man kör av olika anledningar, om du förstår vad jag menar. Idén är egentligen bra, om man bara skapar en avdelning för vanliga "bilspel" först så man inte blandar ihop äpplen och päron. Spelar själv flera av spelen du nämnde på PS2:an hemma, så om någon lägger upp en tråd med tider från dessa så inte mig emot! Förslagsvis vore det skoj att se er andras ringen-tider på det aldeles nya GT4 demot...
_________________ Mikael Hasslo |
||
|
Det finns många forum på nätet för datorspelande. Så jag kommer inte utöka forumet med en avdelning för arkadinriktade eller andra "enklare" bilspel hur roliga de än är att köra
. Rejsa handlar om att köra bil på bana på riktigt och därför har jag lagt en avgränsning som jag gjort. För simracing är något som definitivt har bäring på riktigt banåka.
Hoppas alla förstår och respekterar det
MVH /Er lokalal lillHitler _________________ Magnus Thomé
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
Tider på bilspel
|
1376 besök totalt |