| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Ratt som vägrar fungera i win XP, hjälp sökes.
|
834 besök totalt |
|
Jag har en gammal ratt i källaren av modell Dexxa. Den kostade 300:- på Elgiganten 1999, mao en budgetmodell. Ratten har dock helt OK känsla för att vara icke-force-feedback, och viktigt: växelspak istället för "paddlar". Till saken: på min förra dator (P2 333mhz, Windows ME) funkade ratten alldeles ypperligt, men när jag kopplar den till min "nya" burk (P4 3ghz Windows XP Personal) vill det inte fungera alls. Datorn får inte kontakt med spelenheten. Jag utesluter inte att det kan vara ratten som är defekt efter ett par år i kartong, men om vi antager att den faktiskt är i fungerande skick - hur fasen ska jag få den att fungera ihop med XP? Kanske på gränsen till off topic, men jag hoppas att jag kan få svar
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||
|
Drivrutiner från tillverkaren?
Iofs tycker jag att Windows borde få kontakt med enheten men inte kunna identifiera den, men jag vet inte säkert. Usb kan krångla oerhört om det ligger en masa drivrutiner inkrångalde till olika enheter.
Jag gjorde en snabb googling på "dexxa +steering" för att solla bort det mest orelevanta. Det kom upp en del möjligen kan vara intressant. http://www.google.se/search?hl=sv&am Leta lite och återkom sedan med rapport. _________________ /Anton Lillsund |
||
Drivrutiner har jag inte lyckats lokalisera någonstans. Kanske skulle tillägga att ratten inte går via USB, utan via det hederliga gamla spelenhetsurtaget på ljudkortet :P Kom på en väldigt begåvad idé nu: Ska försöka att plugga in ratten i morsans gamla dator, så kan vi åtminstone utesluta hårdvarufel ifall det fungerar! Återkommer
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
834 besök totalt |