Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
servo eller icke servo det är frågan!
<<   1, 2
9034 besök totalt
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003

Bistec skrev:
Andreas Lidström skrev:
Hade ingen servo på min 325 E30 och det funkade fint...även om man gärna vill ha lite rull på hjulen vid parkering. Då är det lite tungt. Men det funkar.

Du är ju rätt involverad redan....

Det som jag inte fått riktigt klart för mig är just skillnaden på en styrväxel som egentligen är avsedd för servo kontra en som redan från början är tänkt att användas utan servo, vissa hävdar att det blir väldigt tungt om man bara rakt av tar bort servon till en styrväxel som är tänkt att drivas av en servopump....men vad vet jag....

Får väl spara servon...blir det för tungt är det väl bara att sätta tillbaks den, man vill ju inte lägga 98 % av sin energi på att snurra ratten när man väl är ute på banan....då lär det bli jobbigt...

Blir väl precis lika på E30?
Tycker de som haft servo på E30 (oftast 325) och tagit bort drivningen och tappat ur vätskan (är väl vad man gör?) säger att det känns lika.

Skillnaden är väl 0,4 varv mindre sida-till-sida.

Han inte haft servo i någon av de 5 E30 jag haft, så jag kan inte säga av egen erfarenhet.
Går ju rätt lätt att ratta de utan servo.

SAAB:en som är utan fungerande servo är duktigt mycket tyngre, nästan lite jobbig när man ligger på.

Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Antar att det bästa är att oljan som i själva styrväxeln får vara kvar.....!?

Racern:
Citera
Allmänt banåkaforum
servo eller icke servo det är frågan!
<<   1, 2
9034 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande