Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3786 besök totalt |
Stämmer bra och det är vi tacksamma för! ![]() _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||||
gzon du bekräftar min teori om att en 323/323F Dohc kan trivas på bana
![]() Magnus förstår ditt tänkande men teknikintresset vill också få jobba lite ![]() ![]() ![]() Nu måste jag ju börja kolla in kalendern ju oplar o Mazdor i en härlig blandning ![]() |
||||||
Har piskat min bil runt bana och konbana några ggr, funkar kanon och är roligt som attan. Var på kullen 03 när OSC hade träff på hösten, i år har det dock blivit lite mindre då man blev pappa i juni. Hoppas dock komma ut och visa vad den går för på bana nästa år. Lite bättre bromsar så ska det nog går fortare, och kanske något mindre kräng i kruvan. Fast fort går det, slog kompisen med sin Barchetta i konbana i höstas med ett par sekunder. Och HAN kan köra bil. Tävlat med GOCart på 80-talet och kör historiskt nu mer så...
Får hoppas medlemmarna i Mazdaklubben rycker upp sig och kommer på lite mer banträffar!! Att klubben inte arrangerar så många räffar beror på att det inte är så stor uppslutning bland medlemmarna på de som är, banor kostar pengar och hyra och kommer det inga deltagare blir det dyrt!! |
||||||
Jag är inte med i Mazdaklubben men gillar banåka ändå (har lite funderingar på att gå med)
![]() Blir det banträffar så hör av er så kommer jag ![]() Avstånd är inte så stora bekymmer bara man kommer hem Roligt att fler Mazdor kör på bana ( hittils sett miator det mesta) |
||||||
Jag tycker att det brukar vara fler träffar än tillräckligt om sommarna. Det brukar tex vara några japanträffar om somrarna. Håll lite utkik på tex mazdaklubbens forum så lär du inte missa träffarna. _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||||
Det får jag ta och göra
![]() Mycket tacksam för svaren jag fått riktigt roligt hoppas vi syns på banorna i sommar ![]() |
||||||
Tjena!
Var också på Sviestad 03 och körde, första banträffen för mig var det. Gick inte så bra ![]() Jag hade öppet filter, 2" avgas utan kat och sänkfjädrar och den hade gått typ 18k mil (och var svart) Som jag tyckte om( 323F var det) : Den understyrde något jävulsk så jag tog det väldigt lugnt i början, sen lärde man sig lite mer. Rättare sagt tog jag det riktigt lugnt första varvet för jag tänkte alla skulle köra lugnt för att lära sig hur banan var men det var ju bara glömma ![]() Jag hade odugliga däck, det rekommenderas INTE med en framljusdriven bil på bana. Bromsarna tog sådär, det kändes av de mattades av under mitt 3e pass på banan den dagen, höll på att bli en spektakulär krasch precis vid 90graders svängen innan svängen in till depån : ![]() ![]() Så skulle jag få göra om det hele, så skulle jag satsa mycket pengar på bra däck! Gzons bil gick RIKTIGT fint runt banan med slicksen. Bra däck måste du nog ha med en FWD på bana, annars blir det mycket depåhängande för det är så trist när det understyr ![]() Men du borde verkligen prova, det är satans kul och lägg några kulor på däck så blir det nog bra. Och satsa på en liten bana typ just Sviestad. Mvh otto PS. Första posten här, hej hej ![]() _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||||
citat:
PS. Första posten här, hej hej (dock har jag smygläst här ett bra tag men inte vågat skriva nåt, ni verkar så duktiga och , pålästa alltså...) Du har inte en aning om hur mycket vi brukar vara ute och segla ibland ![]() ![]() Så fråga på bara, det finns inga dumma frågor bara dumma svar. _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Skulle tro det ja, Även den bäste kan tappa minnet. ![]() ![]() _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||||
Du var iaf där på OSC träffen vet jag för du skrämde nästan livet ur dem som åkte med dig(som vanligt då ![]() Alltid lika kul att se minerna på dem som kommer ur din bil Magnus efter ett par varv med dig ![]() _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||
[OT-varning]
Hehe, jag som åkte med på Attitude-träffen 2003 minns hur jag mådde. ![]() ![]() Intressant är det iaf med åkturer med en duktig chaffis! Man ser var man själv inte är helt rätt i spåret, iaf lite lättare än att harva runt själv... [/OT-varning] /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
Det har du ju rätt i, mina minnen är mest att du brukar sitta bakom ratten, var en riktig saab-väghållnings-dödare ![]() Men det har du såklart tystnadsplikt om ![]() ![]() Tack för ![]() ![]() Mvh otto _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||||
om det är den så skulle det förmodligen inte skada att styva upp chassit för mer lätthanterlig respons. Det går att ha balans med riktigt mjuk fjädring men när inre bakhjulet lyfter med orginalchassi så har det gått lite långt (förmodligen har yttre framhjulet bottnat för länge sedan). Passagen genom Södra kurvan såg "orolig" ut när man körde bakom eller stod i depån. |
||||||
Haha det var jag det
![]() Som sagt fjädrarna är bara "halvbra" fast man ska aldrig skylla på enbart material ![]() Däcken var regummerade AGI som för övrigt blev rätt nerslitna den dagen, planer finns på så mycket nu, hade planerat nya bussningar och nya fjädrar men fick ett oannonserat kopplingsras för några månader sedan så budgeten fick sig en smäll ![]() NiklasFalk vad körde du för bil där då? ![]() |
||||||
![]() |
||||||
Gissa min bil... ![]() Jag ägde en MX-3 förut, en riktigt pigg liten bil med underbar motor o grym väghållning. Någon som sett dylik svingas runt en bana? Roger, som förhoppningsvis får hem sitt KONI-kit snart... |
||||||
Jepp. flera gånger. bland annat på kinnekulle, anderstorp, mantorp. _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||||
Var också där i början på juni med min röda 318is jag hade då. Såg avåkningen med.
![]() Ang MX-3 på bana så var min kompis ute och provade lite i våras (eller om det var förra hösten...) med sin svarta MX-3. Dock blev det nog inte så mycket mer för däcken tog tvärslut och det avskräckte nog honom just då. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Claes var det du som hade den med r-däck då? Den bilen vart jag imponerad av gick som f_n
![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3786 besök totalt |