Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Inställningar Norton Internet Security
915 besök totalt
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Jag hade vid senaste körningen på Laguna återigen problem med hackande ända tills jag tog mod till mig och testade att stänga av brandväggen helt. (Ja, jag tycker om att leva farligt)
Efter detta funkade det perfekt!

I inställningarna har jag "Permit all" till F1C, men ändå vill den in och lägga sig i. Har ni några tips?

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004

Re: Inställningar Norton Internet Security

Nisse Classon skrev:
Jag hade vid senaste körningen på Laguna återigen problem med hackande ända tills jag tog mod till mig och testade att stänga av brandväggen helt. (Ja, jag tycker om att leva farligt)

I inställningarna har jag "Permit all" till F1C, men ändå vill den in och lägga sig i. Har ni några tips?

Tycker du att det är superjobbigt att stänga brandväggen när du ska lira?
Annars hade ja tagit bort de.. Finns ju andra man kan testa...
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re: Inställningar Norton Internet Security

ZachrY skrev:
Nisse Classon skrev:

Tycker du att det är superjobbigt att stänga brandväggen när du ska lira?
Annars hade ja tagit bort de.. Finns ju andra man kan testa...

Nä, inte superjobbigt direkt, men jag har den ju av en viss anledning. Men den kommer att vara avstängd vid nätverksspel i fortsättningen.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Jag kör med en freeware-brandvägg som heter Sygate Personal Firewall. Den tycker jag funkar bra, har inte haft problem med spel heller.

Stockholm
Här sen Jan 2003

nu vet inte jag vilken "årsmodell" av nis du har men dom är välkända för att loopa sönder..
(tar 60-90% av cpun när datorn är idle..)

så om du startar ett spel så tar både brandväggen OCH spelet en jävla massa cpu tid..

mitt förslag är att köra Symantec's produkter (symantec äger norton, norton är för hem användare.. med flashiga gui's (användar gränsnitt))

köp/"få tag på" Symantec Enterprise Firewall och Symantec Antivirus Corporate Edition...

drar inte ens märkvärt med minne eller cpu på en 400mhz:are..

symantecs produkter är även mkt mindre..

SAV 9.0 tar hela 32mb hdisk utrymme isf norton av som tar ca 200mb..

BMW Abuser
Citera
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Jag har ju brandvägg i routern så jag kör ingen mjukvara. Däremot har jag Norton Antivirus som jag har på hela tiden. Sedan upptäckte jag att Windows egen branvägg är igång också. Tar den mycket kraft av cpu'n?

Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

nix (inte vad jag vet iaf) windows brandvägg tar inte en massa cpu, om du inte har 17 hundra regler som den ska filtrera då drar alla brandväggar kraft..
(brandväggen i sp2 är helt ok)

den i sp1 och retail.. ja den skulle inte jag lita på...

kör router med firewall, och har xp sp2 och det funkar bra enda man måste ha är ett bra antivirus program

har hört att för tillfället är kaspersky det värsta men även SAV har funkar för mig nu i snart ett år..

BMW Abuser
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

absolut bästa är att ha en typ p2 200mhz som kör en riktigt strippad linux variant, som BARA agerar brandvägg,

typ bara kärnan, gcc (kompilerings verktyg) och brandvägg med dom moduler du vill ha, och ssh2 så du kan administrera den, den ska ha 2st nätverkskort sen stå före routern...

kommer dom fram till din router då så kommer dom in på RIAA & MPAA's bevis ftp oxå...
(existerar inte..)

enda dom kan göra är en bakdörr på något passivt sätt... (så den inte behöver öppna portar..) och där kommer AV in.. Och hittar..

men då ska man fan vara bra paranoid.. hehe

router + a/v + spybot och adaware, (och dso exploit säkerhets hotfix till internet explorer)

så är du mer skyddad än du behöver igentligen..

BMW Abuser
Citera
Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004

Jag har SP2 och windows brandvägg (of course) ... Den **** till alla mina spel. CS m.m.

Den har ja avaktiverat nu o allt funkar. Har F-secure virusskydd o brandvägg... Allt funkar fint
Citera
Racingsimulatorer
915 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande