| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Köra online, hur?
|
1273 besök totalt |
|
Köra online, hur?
Hejsan! Ska börja med att säga att jag är ny på forumet och hoppas få några trevliga stunder med er, rejstokar.
Säg till om jag har gjort nått fel eller nått åt det hållet. Nu över till frågorna.. Vill köra lite GTRacing 2002 med er och jag vet inte hur jag ska göra för att rejsa online. Är det gamespy man använder sig ut av? När, var, vilka dagar är det rejs? _________________ /Johan Söderberg Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande. |
||
|
Hej o välkommen!!
Du gör helt rätt i att vara med o spela med oss! Jag antar att du redan har GTR2002?
Du kan ju börja med att skumma igenom informationen som finns på den här sidan: http://members.chello.se/jima/gtr2002/ (Det är hemsidan för gtr2002serien vi kör just nu.. Som du ser är vi i sluttampen av sässongen o till nästa sässong kommer det bli lite ändringar..) om du vill vara med i serien är det bara att följa instuktionerna som finns på sidan - om du däremot bara vill vara med o köra lite då o då brukar det annordnas "spontanrace" ibland under veckorna. Då är det inte mer planerat än att någon startar server och skriver IP här i forumet. Du behöver inget gamespy eller så för att vara med o köra - det finns inbyggt i spelet! Det är bara att välja multiplayer där du väljer single race, test day, etc i spelet. PS. Trevlig sida från nürburg!! |
||
|
Skulle vilja recomendera F1rst till alla som vill köra GTR på nätet.
Funkar bättre än GameSpy och man slipper alla F1:or + att man kan göra egna privata rum med lösenord. om man joinar ett rum där dom kör med en bana du inte har, så laddar f1rst ner den åt dej.
www.f1rst2.com _________________ /Joakim Janas |
||
Tack, tack.
Jag skulle köra ett sånt dära spontanrace igår... Efter att ha mött andra bilar och sett att ferrarisarna körde kors och tvärs över banan som flygplan så började jag vi undra vad felet var.. Vi kom fram till att jag hade fel bana men endå rätt. Dom andra hade nån nerladdad bana vilket jag inte har. Å jag hittar dom/den inte på simmods eller vad nu sidan heter..
_________________ /Johan Söderberg Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande. |
||
Här hittar du banan! Lycka till! http://www.d-f1-c.de/pafiledb/pafiledb.php?action=file&id=43&PHPSESSID=332a22560619cd544d6d6cc16b9c5086 |
||
|
Tackar.
Ska man satsa på att dra ner alla banor..? Edit: Jaha ja.. vart ska man zippa up dom nånstans då.. _________________ /Johan Söderberg Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande. |
||
Du zippar upp dom under /GTR2002Season/Tracks/*namnet på banan* Hehe visst - det e ju bara o dra ner alla banor om du är intresserad av dem!! Men vi lär inte köra alla de där vare sig på spontanrace eller i serien..
|
||
Japp jag var väl lite otydlig - Du ska skapa en ny mapp med banans namn! (i banzipfilerna brukar det iofs redan finnas en map - så det brukar oftast bara vara så att man behöver zippa ut filen i tracks-mappen.. men det märker du ju) |
||
|
Jäklar va det hacka på den banan..
Hade mellan 10-20 FPS, ibland singlade det ner till 5 frames.. ligger mellan 40-50 annars.. _________________ /Johan Söderberg Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande. |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Köra online, hur?
|
1273 besök totalt |