| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Porsche Challenge Cup GT3, 6 jan. kl 1900
|
1918 besök totalt |
|
Hej alla! Min första post på detta forum. Jag är ny för många här, men inte alla. Har hållit på med simracing nu i ett antal år (6-7), och som de flesta andra kört GPL. Imorgon tänkte vi på SSR:s forum köra ett NGT Porsche race i GTR online. Det finns 21 st Porsche GT3 liveries (målningar) att välja bland. Så de räcker nog till alla. Jag ställer servern så ingen får samma Porsche. INBJUDAN Klass: Porsche GT3 Bana: Spa dawn Tid: Torsd. 6 jan. kl 19.00 Practice: 30 min Kval: 20 min Race: 2 tim Hjälpmedel: Endast clutch Fuel: 2x (för att få till depå strategier) Tyre: 1x Start: Ej formeringsvarv, rullande (AI startar) Flaggor: Alla Skador: Full damage (var rädd om bilen, knuffas inte ) Mekaniska fel: off (fast det känns fel om det ska vara realistiskt) Server: SWE-JB Password: sverige IP 213.112.95.32. För de som inte kommer in på GTR-servern .
Let's race! Välkomna! PS! Vi kör naturligtvis senaste ver. 1.2 _________________ Jan Bergwall |
||
|
Skulle kanske lägga till följande:
1. Add-ons bilar fungerar inte. 2. Vädret är "dry" 3. Kom i tid. Inget join under kvalificering. 4. Råkar man välja samma bil (färg och nummer) som nån som redan har anslutit sig, får man välja nytt alternativ. Alltså, bara NGT Porsche GT3 (RS eller Cup) är tillåtna. Inklusive Cup är antalet valbara bilar hela 27 stycken! (kollade nyss )
_________________ Jan Bergwall |
||
Tack för välkomnandet! Ja, jag kör med 1.2.1.0. Men det är väl bara att patcha upp?? Jag tror den finns på drivingitalia för "extern" nerladdning. Försök här: http://www.gtr-game.com/download/GTR_1210_Hotfix_DE.exe Ang SSR: här är forumet - http://rogera.homeip.net/forum/ Förresten: Vi brukar köra med våra riktiga namn i racen. Så vi vet vem som är ute och åker på våra servrar .
_________________ Jan Bergwall |
||
|
ohhh! Too tight! Jag har inte ens suttit i porschen. Men det är klart är racet på två timmar så kanske man har lite pace på slutet (om man inte helt slagit sönder bilen, hehe)
Kanske kommer! Men tycker dock att mekfel skall vara på, brukar rensa ut de som bara hotlappar jämt. Så man får en chans när man som jag har mycket begränsade möjlighterer till träning
Fråga! Hur bra fungerer rennen setupen om jag bara tar den rakt av imorgon? _________________ Peo Forsberg |
||
via F1bb och GTR-intresse Blev inget race idag, fick inte tid tyvärr. Men en GTR liga här är av intresse
_________________ Peo Forsberg |
||
|
Tack alla ni härifrån som var med ikväll! Kul att "träffa" er.
Ursäkta strulet, men ISI-motorn är inte helt enkel. Speciellt startbuggarna är jobbiga. Men jag måste säga att när racet hade "etablerat sig", var det riktigt kul. Suverän grafik med mörker som övergick i morgonljus. Och strålkastarna på håll som närmade sig (jag är inte speciellt snabb, nämligen ). Det här var verkligen kul. Så...
...jag tycker vi fortsätter att köra. Så imorgon skall ni hålla ögonen öppna efter en ny annons. _________________ Jan Bergwall |
||
Nu hänger jag inte med riktigt! Porsche Carrera Cup är en mod till F1C. Det vi körde här är GTR... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
om det är GTR som du fått igång så finns det språkfiler att ladda ner...Se mer rörande detta i GTR-tråden... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1918 besök totalt |