Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1258 besök totalt |
Så var det kanske ![]() Synd på scannern. Tack ändå. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Ja. Tror att tiden i GT3:an nu ligger på en massasiter för "officiell tidtagning." GT3:an hade dock R-däck. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Ser ut som det stod en artikkel om dette i Sportbilen 0104, stemmer det? 7:36 hores skummelt raskt ut. Hvilke modifikasjoner var gjort på denne CSL'en? _________________ Gunnar Birkenfeldt |
||||||||
Det kan stämma. Det här länken ger en del svar. Tyävrr en del döda länkar. http://www.rs6.com/forum/showthread. CSL:en har väl det mesta modifierat, förutom motorn. "Note stock engine, uppgraded breakes, chassi and 36kg of the car. Michelin Sport Cup R tiers" --- Under Stockholmsmässan pratade vi med Fredrik Ekblom om dessa tider. Hans svar var typ "7.36? Jaha, det hade jag ingen aning om. Jag bara körde, men de hade nån datautrustning i bilen som mätte." Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig, hade jag kört 7.36 på Ringen hade jag nog varit intresserad av att veta. "RS6" du var ju med vid samtalet. Å andra sidan. 7.50 med en standard CSL körd av en glad "amatör" ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Ja Fredrik verkade inte så intresserad av tiden. Vilket kanske inte är så konstigt när han jobbar på heltid med att köra bil ![]() ![]() Erik kanske är Polen något för Fredrik? _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Jag vet inte om det är typiskt för alla proffs men just F. Ekblom är nog prestigelösheten förkroppsligad.
![]() Jag har suttit och ljugit med honom en stund om ringen och han kunde knappt ett namn på en enda kurva och kunde definitivt inte sätta ihop banan i minnet. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1258 besök totalt |