Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Beräkna egenfrekvens på en VW Golf/Jetta MK2.
<<   1, 2
3056 besök totalt
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003

Nisse Classon skrev:
Innan rejsa fanns, på den tiden jag inte fattade att jag visste så lite som jag idag vet att jag gör , så köpte jag en sats från Eibach där man byter ut främre hämmaren mot en grövre och sätter dit en extra bak.
Vidare så har jag stag som förstärker bakaxeln i sidled.

om det är rätt vet jag inte, men den svänger och är jättesnäll.

Byter ut främre hämmaren, vad menar du med det? Enda hämmaren som finns bak ligger i U:et och den du verkar ha ser ut att ligga utanpå. Eller har du bara ersatt originalhämmaren med den där? Diameter?

Stagen du har på bilden har funnits sen ~86 på VWM bilar, så kan inte vara helt fel. Även om jag personligen har svårt att se att axeln skulle flexa så mycket på den ledden. Men med viss förspänning borde dem skapa en bra triangulering. (och camberkompensation?)

MellanSverige
Här sen Jun 2003

Trådstartare
David L skrev:
Nisse Classon skrev:
Innan rejsa fanns, på den tiden jag inte fattade att jag visste så lite som jag idag vet att jag gör , så köpte jag en sats från Eibach där man byter ut främre hämmaren mot en grövre och sätter dit en extra bak.
Vidare så har jag stag som förstärker bakaxeln i sidled.

om det är rätt vet jag inte, men den svänger och är jättesnäll.

Byter ut främre hämmaren, vad menar du med det? Enda hämmaren som finns bak ligger i U:et och den du verkar ha ser ut att ligga utanpå. Eller har du bara ersatt originalhämmaren med den där? Diameter?

Stagen du har på bilden har funnits sen ~86 på VWM bilar, så kan inte vara helt fel. Även om jag personligen har svårt att se att axeln skulle flexa så mycket på den ledden. Men med viss förspänning borde dem skapa en bra triangulering. (har också grejat dit såna)

Han har bytt den krängningshämmaren som sitter fram(vid motor) mot en grövre...

<<   1, 2
3056 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande