Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Hjälp! Med allt i F1C...
611 besök totalt
Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Hjälp! Med allt i F1C...

Tjosan!

De här me gdb filer o allt va de heter, lägga in banor och ändra i filerna för o kunna rejsa.
Ja fattar noll!

Finns de nån F1C sida där allting står? även rekommendationer me setups på bilar osv.osv.

När man sitter o läser va ni proffs skriver Så fattar man inget. Som i cs, när man inte kunde me configs o grejer så fatta man inget av va andra skrev.

Ja är verkligen nybörjare på detta...

Hoppas nån kan nån bra sida... För ingen vill väl gå igenom allt
Citera
Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003

Hej, jag sökte lite och hittade detta som jag skrev för ett antal månader sedan.

Citat:
Jag vet inte vad det är för mod, men jag är ganska säker på felet. I varje mapp till de olika banorna finns det en fil som heter "banans namn".GDB. Tex donington.gdb.

I den filen finns det en rad som lyder

"Filter Properties = ETC03" om detta står fungerar banan enbart till ETCC modden. För att få Nordschleife att fungera till Fia GT modden som du har problem med så måste du först öppna en bana som fungerar och se vad den har för filter properties, sen är det bara att klistra in den i nordschleife.gdb filen.

Jag kunde kanske ha uttryckt mig klarare, men jag hoppas du får igång ringen thumbs up

Lycka till!

Jag vet inte vart man kan hitta det beskrivet, men vid det här laget är det ett ganska allmänt vetande.
Men är det banor och moddar du vill åt finns det några sidor
http://www.simhq.com/_motorsports/motorsports_041a.html
http://www.m4driving.it/

Setups kan vara ganska svårt att komma åt, men ska du väl börja köra i en liga så brukar det finnas gott om folk som delar med sig.

Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004

Trådstartare
okej! Tack för länkarna. Ska kolla mer på detta senare...
Citera
Racingsimulatorer
Hjälp! Med allt i F1C...
611 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande