Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
vad får en bandag kosta?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
8983 besök totalt
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Fredrik C skrev:
Ett problem är ju att ju dyrare avgift man tar destu större press har man ju på sig själv att ordna nått som verkligen alla tycker är bra.
Är det billigt så har man ju som kund lite större förståelse för om varan inte är perfekt. Medans om man betalar dyrt vill att det ska funka in i minsta detalj.

det är ju det som är poängen thumbs up

att man själv ska kunna välja sin nivå och vill man ha mat, tidtagning, instruktör etc, så ska det finnas möjlighet till detta och inte bara banmöten med låg budget och utan professionell markservice.

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

ok thumbs up !
Tror mycket väl att folk kan tänka sig att betala lite mer, bara det fins ett mervärde. Typ god service, bra mat och mycket banåka thumbs up .

NS BTG: 9.10.21

Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

dude skrev:
datumet som ligger preliminärt är måndag den 29/8 på knutstorp.

jag har en poll på ett engelsk forum om vad dom tycker ska ingå och vad det får kosta.
hittills verkar 60bilar och full service för 20-2200:- ligga bäst till.

Då ligger träffen nära Scuderia kursen.........

Beträffande scenariot att någon kör in i ens bil..........tycker det är viktigt att alla tar ansvar för sitt agerande på banan och inte enbart säga att det är sådant som kan hända (märker man att bilen bakom är snabbare så underlättar man självklart omkörningen så att det går så smidigt som möjligt). Detta är en av anledningarna till att jag hellre betalar lite mer och deltar i bankörningar där det är färre bilar och stentuff koll av arrangören. Sen är det självklart viktigt att få dit folk med rätt attityd, som t.ex. majoriteten här på rejsa thumbs up

Philip Lundh
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Fredrik C skrev:
Ett problem är ju att ju dyrare avgift man tar destu större press har man ju på sig själv att ordna nått som verkligen alla tycker är bra.
Är det billigt så har man ju som kund lite större förståelse för om varan inte är perfekt. Medans om man betalar dyrt vill att det ska funka in i minsta detalj.

Har aldrig försökt göra annat än riktigt bra arrangerade saker

Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

Magnus Thomé skrev:
dude skrev:
Nog snackat om försäkringar i denna tråd.

har man inte råd att krocka, så ta inte chansen.

detta handlar om banträff med mkt kompetenta funktionärer som kan vid minsta tillstymmelse till farlig körning(farlig för medtrafikanter och inte sig själv) bli avtagen från banan.

jag har iofs aldrig någonsin varit med om att det skett en kollision mellan 2 bilar på en banträff, för att alla vet vad som gäller och vet att det inte är en tävling PUNKT!

Det har hänt ett par incidenter med sammanstötningar på Japmeet och en mycket mycket liten minimal buckla av samma anledning på en GTI-klubbenträff för några år sen som jag känner till.

och även om alla funktionärer är världsmästare på att funktionära och alla förare är världsmästare på att föra ( köra ska det nog va...) så kan det i allra högsta grad ändå hända saker. Risken minskar men är ändå där.

När har det någonsin inträffat en kollision under Japmeet? Svar: Det har aldrig hänt. Det har varit nära och det har skett ett par avåkningar per Japmeet, men det har aldrig skadats något på annan bil än den som kört av. Singelolyckor alltså, inga kollisioner!!!

En miata och en impreza gnuggade lite plåt på en träff på kinnekulle, men det var inte i 200sxOGS regi.

Vad gäller kostnad för en banträff. Jag hade gladeligen betalat 2000:- för en träff som dude beskriver om jag hade en bil som passade in. Ett tillfälle med internationell blandning av folk som delar mitt entusisastiska intresse för motorsporten och bankörning i en välorganiserad miljö med full service är ju himlen på jorden beskrivet. Visst, jag är student och har senaste åren fårr leva a' la' kyrkråtta för att ha råd att åka bana på somrarna och ha råd att köpa grejer till bilen. Men det har det varit värt utan diskussion. Om man inte tycker att ett välarrangerat service-arrangemang är prisvärt så är det bara att stanna hemma, men jag kommer gladeligen!!

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

dude skrev:
jag har petat och plockat och räknat och räknat igen etcetc
har slitit ut fredrik tangentbord med frågor.
har talat med en hög människor per pm/mail/telefon om hur jag ska lyckas hålla en ganska hög standard samt ligga på en nivå som ingen tycker är ett rån.

vad kostar en bra instruktör till denna bana och vilka kan man lura dit

det finns ett antal vägar att gå nu känner jag.

1: jag raggar fler som vill köra(men jag vill att det ska vara rätt kategori av bilar).
blir vi 60st(vilket jag tycker är för många), så kommer priset hamna mellan 1200-1400:-

2: är att helt enkelt ta tjuren vid hornen och stoppa vid 40st och försöka snika maximalt och inte köra med fredriks eminenta crew. kostnad ca 1250:-

3:köra en bantad modell av fredriks crew och med 40st bilar till en kostnad runt 2000:-/bil

4:köra 60st bilar med full karusell och instruktörer/mat mm för runt 2-2200:-

jag blir tokig på att inte veta vart jag ska ta vägen med detta

Blir det verkligen köer i depån om man kör open pitlane med 50 bilar? om man kan ha drgt 15 bilar på banan samtidigt och varje ekipage kör stintar a' 20min så betyder ju det att alla kan köra en stint per timme. Är det för lite tid på banan? De träffar jag varit på, iofs bara nybörjarträffar som Japmeet mm, så har det aldrig varit något problem att man inte fått köra nog trots över 100 deltagare som kör. Men jag kanske missar något viktigt här eller ni lite mer elit kanske åker enormt massa mer på banan undet en bandag. Personligen tycker jag att en halvtimme varannan timme är mer än tillräckligt. Senast på Japmeet så åkte jag hem med känslan att jag försakat lite för mkt av samvaron i depån för att köra. Och det ser jag som ett utmärkt betyg på träffen körtidsmässigt.. thumbs up

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003

Kan man inte fixa denna bandag på gotlandring istället?
Det måste bli billigare banhyra (det går att diskutera fram ett pris med banansvarige)..
Flaggvakter tror jag att de banansvariga ordnar.
Sen får man rabatt på båten också när man ska åka på gotland ring..
PLUS att vi från sverige anser nog att åka till gotland och gasa är roligare än att åka till småland är roligare för det känns (iaf enligt mig) lite mer som semester också..

Sen är det helt klart Sveriges roligaste bana (viktigt!).. nu när det blir klar i sommar kommer den att bli underbar!

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Turbo² skrev:
Kan man inte fixa denna bandag på gotlandring istället?
Det måste bli billigare banhyra (det går att diskutera fram ett pris med banansvarige)..
Flaggvakter tror jag att de banansvariga ordnar.
Sen får man rabatt på båten också när man ska åka på gotland ring..
PLUS att vi från sverige anser nog att åka till gotland och gasa är roligare än att åka till småland är roligare för det känns (iaf enligt mig) lite mer som semester också..

Sen är det helt klart Sveriges roligaste bana (viktigt!).. nu när det blir klar i sommar kommer den att bli underbar!

det är bara för dig att fixa en. jag kommer

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Turbo² skrev:

Ska man stanna redan i Småland när man kommer norrifrån kan det nog inte bli så kul. Lite längre än så får man nog åka om man ska till Knutstorp
Jag skulle dessutom tro att det är betydligt smidigare för engelsmännen att ta sig till Knutstorp än till Gotland.

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Fredrik - SLC skrev:
Fredrik C skrev:

Har aldrig försökt göra annat än riktigt bra arrangerade saker

Men så är du ju dyr oxå ....

NS BTG: 9.10.21

Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003

Som Skogshuggaren skrev så körde vi våra banträffar gratis för medlemmar förra året. Då tyvärr nästan alla klubbar fungerar på samma sätt, dvs alla medlemmar betlar medlemsavgift, få utnyttjar den så funkar det.
Vår räkning från Mantorp brukar landa på cirka 55 000kr, men denna delas mellan tre klubbar. Vi är en ren amatörklubb men har ändå försökt att göra vårt yttersta för att få så säkra körformer som möjligt, bland annat har alla i ledningen i vår klubb tagit Funktionärs Licens C för att på ett smidigt sätt i alla fall ha grunderna.

Vi har alltid en utbildad sjukvårdare på plats. Dock har vi inte tagit in en ambulanas än ,men är så bra förberedda vi kan. Vi har alltid anmält våra körningar till närmaste sjukhus/vårdcentral, polisen vet om var vi är samt vi har alltid direktnummer till sjukhuset. Visst brister det ibland men hitintills har vårt säkerhetstänkande minimerat allvarliga olyckor. Vi försöker att utvecklas hela tiden mot ett mer säkerhetsmässigt tänkande. Till nästa år införs nackkrage som obligatorisk tillsammans med de redan föreskrivna reglerna.

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Allmänt banåkaforum
vad får en bandag kosta?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
8983 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande