Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1604 besök totalt |
"Sportbilar" på Zandvoort (RS6, M5, CTS-V, C55)
RS6 Plus är överraskande snabb, speciellt då M5:an borde gynnas av rullande start. Man körde rullande start pga våt bana, så man får gissa att M5:an har rejält med pulver över även i de högre registren. ![]() Bantiderna är vad jag förstår på torr bana. Volvo V60R var inte så snabb precis...klarar sig precis framför nya Golf GTI. ![]() S60R 12 sekunder efter C55. Cadillacen är imponerande snabb på bana! Vilken sleeper! ![]() ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Ja, du måste jag säga att mina fördomar mot Amerikanska bilar börjar ställas på ända totalt. Dendär Cadillacen verkar vara en riktig fullträff i deras kamp att torka bort sävlighets- och gubbstämpeln!
![]() ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
om jag inte missminner mig så byggs den på omega chassi.....he he ![]() Ryktas även att omega skall komma tillbaka med former som påminner om Cadillacen. Isåfall kan man ju bara hoppas att V8'an får stanna kvar ![]() Mvh. _________________ Ascona_A |
||||||||
Opel GT ![]() ![]() Opel hat um den V8 gebettelt und um den V6 gekämpft, leider wird es nur vier Vierzylinder-Varianten mit durchgängig 2,2 Liter Hubraum geben. Die Leistung reicht von 155 bis 240 PS. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Eller så kan man konstatera att det är lite mycket skillnad mellan Volvon och BMW-n( alltså både effektmässigt och chassimässigt och som bilar överhuvudtaget) ![]() Eller så kan man börja jämföra R`n mot en sur Bmw-316 . _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
S60R har väl ett superduperchassi? Den påstods ju spöa både det ena och det andra, bl a E46 M3 runt ringen. Med facit i hand var den visst inte så snabb som påståtts. Men vi kan nog anta att den spöar en 316i. ![]() Men om vi nu skall snacka om skillnader på bilar så är det lika stor skillnad på de fyra bilar som S60 var snabbare än som det är mellan den och M5. ![]() |
||||||||
Ja, det är ju lite udda urval på bilar de har. De har tagit 4 dyra högprestanda-sedaner och sen 4 hot-hatches och sen har man den stackars Volvon mittemellan.
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||||
Alltså blir ett sådant test aldrig rättvist. Både S60 och bilarna som är efter den har hamnat fel enligt mitt tycke ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
Lustigt nog faller mina ögon på listan från 2001.
![]() Apropå Caddien så läste jag en intervju med Bob Lutz (vice ordförande GM produktutveckling) i januarinumret av CAR. "GM's new cars have nothing to do with that old image of US cars - big, sloppily assembled, consuming huge amounts of fuel and no brakes". Man får väl hoppas han har rätt trots sitt motto "often wrong, but never in doubt". _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Javisst, det test som du gör själv ![]() Tidningstester är underhållning ![]() ![]() _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||||||
Jo och där förundras jag över vilka bilar som kommer efter 330d... skuel vara intresatn att veta! 330d verkar spontant vara snabb krign bana ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||||
"Eller så kan man konstatera att det är lite mycket skillnad mellan Volvon och BMW-n( alltså både effektmässigt och chassimässigt och som bilar överhuvudtaget)
Eller så kan man börja jämföra R`n mot en sur Bmw-316 ." *harkel* ![]() ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1604 besök totalt |