Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
899 besök totalt |
Cadillac STS-V runt Nordschleife på 8:31
Cadillac STS-V har enligt företaget självt "flugit" runt Nordslingan på 8:31. Läs nedan. Jag tycker den amerikanska beskrivningen är rätt rolig, speciellt den där "only slighter better." http://www.autoweek.com/article.cms? "once the engine was ready and mounted in the car along with a standard six-speed automatic transmission, engineers took turns whipping on it, everywhere from GM's test tracks in Michigan and Arizona to the aforementioned German high-speed test track where STS-V posted an eight-minute, 31-second time on the 12.94-mile Nordschleife loop. For comparison, world beaters like the Porsche 911 Turbo, BMW M5 and Mercedes-Benz CLK55 AMG tack up numbers in the same or only slightly better range." _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Re: Cadillac STS-V runt Nordschleife på 8:31
![]() ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Den är trots allt kompressormatad. ![]() Fast octavians är ännu farligare ![]() |
||
min saab hade 9 i komp och den laddade jag runt 1,3 bar med... "original" mekonomenpackning... kanske är en sån där multilayer ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
899 besök totalt |