Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1194 besök totalt |
Fler bilar till tv
Då var det dags igen och den här gången letar vi efter en vräkig sportbil som passar en kunglighet. Bilen skall vara med i ett nytt humorprogram som TV4 håller på att spela in och skall sändas lite senare i vår. Inspelningen kommer att ske under en dag nästa vecka i stockholm. Jag vet att det är helt fel årstid att jaga denna typ av bil men förhoppningsvis så finns där någon kvar påställd. Ersättning utgår naturligtvis. _________________ Roger Olsson Jaguar V8-98 |
||||
Ny eller gammal? ja det är ju frågan. Bilen skall köras av en skådespelare som spelar Prins Fredrik av Danmark som kommer till stockholm för att besöka prins Carl Philip. Det enda direktivet jag har fått från prod.ansvarig är att den skall vara vräkig, lite luddigt jag vet.
_________________ Roger Olsson Jaguar V8-98 |
||||
Vräkiga sportiga bilar är det definitivt. ![]() ![]() ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Egentligen är det väl kanske dumt att lägga sig i detta men för en "oinvigd" TV-tittare så framstår nog inte en M3 eller M5a som sportbil, lika lite som en V70 R eller annan bil som ser ut som en bruksbil för vanligt folk.
Kungliga sportbilar är Porschar, allt som är engelsk eller italienskt, lågt och platt och tidiga Mustanger 65-68. Fast eftersom det är en komedi som jag förstod det så vore det klart roligast om de använde en Charger 70a.... En bil värd kungligheter. Bullrar, tar plats och luktar illa.... ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
För mig så finns det två märken som framför andra skall framföras av en blåblodig racing-wannabe: Aston Martin eller Jaguar. Kanske inte dom vanligaste märkena här på rejsa, men visst är det läckra och ädla GT-bilar. ![]() _________________ -- |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1194 besök totalt |