Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8965 besök totalt |
Helt grön när det gäller svängasnabbt, håller på o bygger på min clio 16v under vintern, siktar på 1:40 i superstage bara för att ha ett mål. Självklart försöka vara med på så många banträffar som möjligt också, ha kul helt enkelt.
_________________ Daniel Turner |
||||||
första är att få ut BMWn på bana så vi kan börja o testa den ordentligt inför ringen.
innan allt detta ska 4punkts bälte in o förhoppningsvis så sitter kolfiberhuven på plats + lite annat så här ser listan ut idag innan första uppstart igen. 1.nytt avgassytem 2.nya bromsar EBC Race belägg. 3.bygga en "ankstjärt" till bakluckan för lite mer downforce bak. 4.kolfiberhuv tappar ca 15kilo bara genom att bytta huv. andra planer är ochså att ha en extra baklucka med en GT vinge i kolfiber monterat. för att andvändas då man behöver ha en större o ställbar vinge. _________________ Gustav Olofsson ![]() Volvo V40 T4 2002 |
||||||
oj oj oj... Rekorden skulle ju varit färdig för 2 år sen egentligen...
![]() Nåväl, det ska göras ett tappert försök att få igång motorn ganska snart, typ månadsskiftet jan/feb. om det lyckas så återstår kardan och bakbromsar, sen kan jag ställa bilen på hjulen "för gott". Efter det så kan jag börja pyssla med lite mysiga saker som stolar, instrumentering och diverse karossdelar i plast. Och mappa motorn såklart! Sen kanske det är saltfritt så man kan åka till SBP och se vad de tycker om skapelsen. ![]() _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
Eftersom finbilen (astra GSi) skulle varit klar för två år sen får banåkat ligga nere till dess att den är klar, sen skall jag prova kullen med den. Sen kommer nog banbilen få smaka lite asfalt under sommarmånaderna, men finbilen är den som prioriteras...
Skulle vilja förlägga semestern till raukarnas ö, för att prova lite åkning på en viss bana... _________________ Markus Österberg Kör alldeles för lite racebil... |
||||||
Jag får väl tala lite för min lillebrors del då jag valt att lägga hjälmen på hyllan efter 7 år i karting-stolen.. Teamets målsättning under 2005 är att lyckas ta hem totalsegern i MKR i klass Mini och även försöka placera sig i toppen i öppna tävlingar som Göteborgs Stora Pris, Sverigecupen osv osv..
För min egen del är jakten i full gång efter bil! _________________ Nils Erixon |
||||||
Detta året kommer jag försöka prioritera byggandet av min Se7en så att möjligheten finns att den kan titta ut ur garaget under 2006. Någon enstaka banträff med busbilen blir det nog också...
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||||
Har du någon tips...både på kurs och tillvägagångssätt..... ![]() (hon har kört med PCS men behöver nog en knuff i rätt riktning..) _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||||
Blir nog med Ösk på Mantorp. Ska dock försöka ordna nåt roligare än skodakombin åt henne tills dess ![]() Du är ju ihop med en idrottskvinna så det borde väl gå att motivera? Har hon dessutom redan kört med PCS så finns det ju ett intresse att spinna vidare på ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
-Ta körkortet så fort det bara är möjligt, dvs i början av April.(teorin görs den 29 Mars) fanns ingen möjlighet 27/28
![]() -Köpa mig en duglig bil med banåkarmöjlighet, lutar åt en E30 318IS 16V gäller bara och hitta den rätta. -Se till att komma ut och köra så mycket konbanor samt vanlig bankörning jag bara hinner i sommar. -Ta Licens så man kan köra med bl.a. BMW SC. Dvs kommer bli en hel del ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Andersson a.k.a. andersson_csi |
||||||
Målet för mig att att komma ut på bana mer än -04.....
![]() ![]() Kom ju iof ut förra året,,dock ville det väl inte hålla så bra. Hoppas hursom på ändring där och tider på ca 1.06-1.07-1.08 på Knutan är på önskelistan.. Samt tiden närmare / alt under 1.30 på Mantorp långa. och om nu får svära i kyrkan så har man ju även andra mål,,dvs på strippen också,,det ska jag inte hymmla med. Tiden där är ca 9.999->10.50sek 230-230-> ![]() Mvh Rob. _________________ Robert Uhr. |
||||||
Hade jag skrivit här?
Nåja.. Prio 1. att avverka 100mil på bana? Uppskattar att jag körde 60 förra året.. Utveckling av bilen är prio2 Vill ju inte fastna i något "projekt" så bilen står still vid någon banträff.. hemska tanke. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Hade så stora ambitioner förra året men av det blev det intet.
Ska i varje fall försöka komma med på 1(en) banträff i år. Har en omgång nya Ecsta V700 305 fram, 335 bak står o väntar - får se hur de är jämfört med Pilot Cup. Har lite glasfiberjobb kvar till bromskylningen bak och har en vinge på önskelistan annars är allt klart. ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||||
Målet är att Ta reda på så mkt som möjligt om att bygga en Motor som ska få gå på Ren Etanol. Sen om möjligt få hitta ett objekt som jag ska börja massakera och få att gå... men då msåte ekonomin följa med och det gör den aldrig så vi får se hur det gå! Sen beror det ltie poå om jag kommer in på den utbildning jag tänkt söka till hösten.. hehe =)
Men En BMW E30, el E28:a ligger funderringar på till våren.. sen får vi se när etanol planerna skrider till verket... ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Nu är snart säsongen för 2005 över. Dags att väcka liv i denna tråd igen och se om man nådde sina mål. Har varit på ca 10 banmöten i år, så rutinen har fått sitt. Har kört på Kinnekulle, Björkvik, Gälleråsen, Sturup (långa och kort) och Knutstorp. ![]() Är dock inte helt säker på om jag är lämpad för att köra sportbil, men fortsätter ändå. ![]() Gocart-äventyret blev det inget med. Kompisen köpte aldrig en gocart. ![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
En bankörning och det på en bana jag kört tidigare (Sviestad). Opeln såldes innan jag kom till Tyskland så det blev BMW på Ringen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8965 besök totalt |