Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4610 besök totalt |
5,5kg ÄR lite för att vara en stol.
![]() Det är väl mest bara carbon/kevlar/kolfiber som kommer ner i dessa vikter. Rätt oviktigt i detta sámmanhang iaf. ![]() Jag säker stolar och ställen som har detta att testa och klämma/känna, I helgen i Stockholm , eller runt staden , eller utanför? Nån som vet fler ställen att besöka??? ![]() ![]() ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Givetvis! Alla banträffar som är runt om i landet ![]() Ypperligt tillfälle att snacka rejsing och få provsitta folks stolar och fråga om en icke säljares åsikt.. ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Jaoo det är sant! Men till bansäsongen är det för sent redan. Skall handla stol nu och i testa i helgen i stockholm. Banträffar blir det tro mig =) _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Har nu varit och kollat på stolar iaf.
Har provsuttit flera modeller och märken. Servicen på de olika ställena är ganska stor tycker jag. Realcar var väl ingen höjdare kan man säga. ![]() Trendab däremot ![]() Med mina förväntningar så hade jag nog riktat in mig på t.ex Saparco Rev efter alla tips. Men Efter att ha testat ganska många stolar , OMP , Sparco och Cobra så måste jag säga att OMP RS elle WRS ligger bäst till. Beror lite på hur jag tänker göra bara? Sparco Rev var åxå bra men jag tycker tvärt emot en del att jag satt mycket skönt i omp-stolarna. Sen att man fick mycket bra och trevligt bemötande på Trendab gör nog att jag handlar där pga detta. Sen var priset på WRS stolen ganska bra åxå det gör sitt till. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Läste tråden för sent kanske, men i krångliga hufvudstaden finns också Forsmans Motor, egentligen en kartinghandlare, men med fullt Sparco sortiment i butiken betr stolar overaller o sånt.
Har handlat undereden till mina sparcostolar där. Också helt ok service. Glädjer annars en gammal racer att en klassisk racingfirma som Håkan Sandins Trendab, bemöter kunderna bättre än fast & furios wannabefirmorna.... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Haha , gör inget att du läste sent faktiskt! Tyvärr hittade jag aldrig Forsmans Motor änfast jag var i krokarna å letade! Fick adressen och tele.nr men de tramsade till sig = synd ![]() Beträffande Trendab så var det ![]() Bra service mm. Hade inte tänkt handla där men har nog ändrat mig lite. Jag sa att ja bara ville provsitta och klämma lite och det var inget problem tyckte de. Dom förstod mitt dilemma i och med min hemorts centrala placering ![]() Men efter att ha vart dit och klämt , kännt och blitt bemött med glada tillrop såå....... Ja vad skall man säga dom har nog fått en ny kund och jag vill ha mer saker än bara stolar efter mitt besök kan jag säga ![]() Som recention av stolarna kan ja börja så här. Alla Stolar ÄR lite för höga/långa i ryggen. Dock inte fel , men höga i huvudhöjd och bälteshålshöjd. Jag är lite för kort i ryggen för nästan alla bälteshål. Går att lösa då jag inte skall tävla med stolarna = såga och byta plasthålen. ![]() Jepp detta sabbar FIA-godkännandet men vad göra? ![]() ![]() ![]() Hittade väl mest passande stolen i OMP WRS. ![]() ![]() ![]() ![]() Detta är en glasfiberstol , helt klädd och har bra stoppning samt bra kuddar finns till. Lagom i sitslängd , lagom i bredd , höga sidostöd för benen , bra vinkel i rygg för mig med dålig rygg(75grader). Minus var att den var några centimeter fel i axelstöden men inget som jag inte kan leva med. Detta problem var genomgående på andra stolar åxå. Av OMP stolarna så var RS modellen nästa som var bra. ![]() Den var nästan bättre måttmässigt men sämre funktion , åxå glasfiber. Bäst var den i bälteshålen. Men lägre sidostöd för ben och för bred(inte för bred men bredare än WRS:n). Den hade åxå annan vinkel i ryggen(70 grader) samt lite kupad sittställning och axlarna åkte fram lite då axelstöden var lite för framåtvinklade. Sparco då? Revstolen var bra överlag. ![]() Glasfiber här åxå , bra finnish och bra stoppad. Samma problem som de andra vad gäller hål mm men nästan lika bra som OMP RS. Tvärt emot tycker jag den var knepig sits på , men det är väl en smaksak samt att jag inte vet hur någon av dessa kommer att fungera på längre turer som det kommer att bli?? Cobra. Glasfiberstol , snygg men passar inte mig bäst. Lite tveksam passform för mig på dem? Imola var bra men faller på att det finns bättre. ![]() Samt att hålen var samma med den åxå. Sidostödet var inte alls i samma klass på den , varken ben eller rygg. Testade bara en Sabelt men den passade inte mig så fler omdömmen får vänta. ![]() ![]() Det var en stålrörsstol tror jag? Priser då? Dessa är vad jag fått hittills. Vet inte om alla är aktuella?? Sen är en del lite speciella. OMP WRS 3200:- ![]() OMP RS 3600:- Sparco REV ca:4000:- Cobra Imola 3500:- Finns det bättre priser än dessa?? Sparco har nog bättre men som sagt jag var ju på plast och lek och testade så priserna kan nog gå lägre? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
http://www.rallyimport.se --> OMP WRS 2950:- OMP RS 2790:- Sparco REV 3440:- Cobra Imola 3095:- (Kevlar 3895:-) _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4610 besök totalt |