Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2067 besök totalt |
Bromsskivor: Brembo Max, borrade eller slitsade?
Brembos Max-skivor finns i både borrat och slitsat utförande. Har kollat på brembos hemsida men där finns ingen egentlig specifik info om modellerna. Någon som har erfarenhet om egenskaperna mellan borrad och slitsad Brembo Max skilljer sig åt? _________________ Tom Ragnheden, oskarshamn |
||
Re: Bromsskivor: Brembo Max, borrade eller slitsade?
Ring Lasse o prata med honom, han kan nog svara på dina frågor...... www.kvickmc.se _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||
Vet inte varför , men mina Brembos Max-skivor har slitits väldigt fort , DS 2500 belägg , om mina är ett undantag vet jag ej .
Jag kör med slitsade _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
Lasse hade väldigt bra priser på Brembos Sport serie, den över Max serien kvalitetsmässigt. Finns åxå som borrad eller slitsad.
Inte dyrare än brembos originalskivor på mekonomen. Oslagbart! ![]() Tack än en gång för tipset Pelle! _________________ Tom Ragnheden, oskarshamn |
||
På tal om mekonomens "budget-brembo". Forumägaren konstaterade ju i någon tråd att hans skivor köpta på BMW varade mkt längre än skivorna inhandlade på mekonomen. Nio gånger längre om minnet inte sviker. Är det fler som har samma erfarenheter?
_________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||
Inga problem, bara kul att jag kunde hjälpa dig ![]() _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2067 besök totalt |