Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1387 besök totalt |
Klassiskt möte (obs stooora bilder)
EDIT av MagnusT: Ajajbaja! Inte lägga upp scannade artiklar från sprillans tidningar. om det är något jättegammalt exemplar av någon udda tidning som inte går att få tag i så är jag betydligt mer släpphänt.... ![]() |
||||
Jag är ingen M3 expert så ni får gärna förklara för mig. Är M10 blocket och S12 (S14) toppen eller är det hela motorn som kallas det (S14)? Tyckte jag såg någon amerikansk sida som också hade skrivit S12
Men den riktiga beteckningen är alltså S14 då? _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Riktigt benämning ska, vad jag vet, vara S14. Det är det enda jag har sett tidigare. Denna S14 härstammar rakt ur M10 motorn. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Engelska tidningen Motorsport, februarinumret Sidan under är inte uppdaterad, visar januarinumret http://www.press-stop.se/kiosken/num _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Det är precis så som Anton skriver. S14 är utvecklad ur M10:an. Tror tom att toppen från S14 passar utan större modifieringar på M10-blocket. Även F1 motorn (den med turbo) från 80-talet är väl utvecklad ur M10 och hette M12/13. De har nog blandat ihop motorkoderna lite i artikeln.
Edit: Ändrat lite så att fler än jag förstår. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Hmm... ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1387 besök totalt |