Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13643 besök totalt |
Jag tror lite av hemligheten ligger i att det är respektive arrangörsklubbars "hemmabanor". |
||||
Det som vi pratar om här har ingenting med pengar att göra.
Det finns överhuvudtaget inga fel på själva serien ERF ,bara på ledningens sätt att agera mot förarna med att inte lyssna & ta åt sig kritiken, och ändra på saker till det bättre. ![]() _________________ Tommy Svensson ![]() Kan man inte övertala någon så förvirra dem |
||||
Jo det kan tyckas att startavgifterna är låga men trots detta så går Hyllinge MS med en bra vinst efter varje ERF tävling. ![]() SLC har ju TV sädningar och en hel drös med funktionärer som ska ha betalt. När det gäller ERF så är det en 3 klubbs arrangemang vilket innebär att klubbarna ställer upp med funktionärer. En mycket bra lösning till att få ner kostnaderna. Nu kan det ju tyckas att kostnaden är aldeles för hög när man får ta i resterna efter dom stora tävlingarna. Det är ju bantid som ingen vill ha!! + att jag tycker det är ett hån mot alla ERF team som under vintern har fixat och donat med att få ihop ett team och sponsorer som ska fungera under året ![]() _________________ Jan Påhlsson www.jamahoto.se ![]() Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen. |
||||
Jag instämmer med övriga talare.
Det är omöjligt för mej att klara av så många rejs på så kort tid. skulle det minsta hända, blir man tvungen att ta ledigt från sitt jobb för att hinna med. Samt en enorm kostnad för förarna under en kort tid. ![]() |
||||
Hejsan!
Nu har jag äntligen fått tummen ur och reggat mig efter att ha tjuvläst i ngt år... ![]() Vi instämmer i att årets kalender ser bedrövlig ut. Sex race är ett måste och att tre av dom ska ligga inom en månad sent på hösten kan inte accepteras. Man undrar lite hur arrangörsklubbarna prioriterar... ![]() ![]() Visst, kan naturligtvis förstå att STCC samt några andra serier går före men de kan ju knappast fylla ut alla helger under sommarhalvåret...? ![]() Såg att Alex & Co jobbar på att fixa ett race på en utomstående bana under sommaren. Låter bra! ![]() Vi hade en liknande situation -03 med tre race på tre veckor. Då voltade vi på Falkenberg i det första... Mekade som idioter och kom till start bara för att rasa lådan efter en timme. Körde standard låda sista racet men den höll bara ett par timmar... Mycket pengar rök som kunde ha undvikits genom att ha längre tid mellan tävlingarna. ![]() ![]() om nu Anderstorp har tider lediga under sommaren så hoppas jag verkligen de flyttar sin tävling dit istället för oktober. ![]() om det inte blir någon tävling under sommaren så överväger vi definitivt att testa på någon annan serie. Vem vet, man kanske får blodad tand... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Nu har jag snackat med Sturup Raceway och de börjar bygga om nästa vecka.
Banan kommer vara klar till åtminstonde mitten på säsongen för då kommer det köras DTC. (15e juni, tror jag det var). Problemet är väl att det inte finns en arrangörsklubb men med tanke på att problemet för Hyllinge och Knutstorp är just att Knutstorp är extremt fullbokad borde man väl kunna lösa detta med hjälp av Hyllinges funktionärer. Någon som är sugen på att ta upp detta med Alex& Co för jag har inte tid. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
om du går in på HMS hemsida och läser igenom sista styrelseprotokollet så får du svaren där ![]() och vad jag har läst så är det Kaj B som är ordförande i HMS som fixar och donar för en 6:e tävling ![]() och sen får du väll info från team föreningen eller ![]() _________________ Jan Påhlsson www.jamahoto.se ![]() Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen. |
||||
Gott. Hoppas det blir av. Kaj har rätt bra drag under galoscherna. Kanske tur att man släpade med honom och hans lilla sportvagn till Sturup en gång i tiden..... _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Är där någon överhuvudtaget som har hört något ifrån förarföreningen
![]() ![]() Är det kanske så att Förarföreningen inte får publicera något på ERFs hemsida ![]() Med tanke på vad som har hänt så skulle detta inte förvåna mig ett dugg. Jag tycker det är väldigt konstigt att in ni andra ERF team där ute inte blir heligt förbannade på denna saliga soppa & ryter till på riktigt. Mvh Tommy _________________ Tommy Svensson ![]() Kan man inte övertala någon så förvirra dem |
||||
Vi kan kanske få Magnus T göra en tråd endast synlig för medlemar i Teamföreningen
![]() Jag tror att Teamföreningen inte får puplicera fritt på ERF Sajten ![]() Men det verkar inte som om Björn&co läser på detta forum. En annan sak!! Kul att se så många nya team i serien, av 16 anmälda 8 nya ![]() _________________ Jan Påhlsson www.jamahoto.se ![]() Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen. |
||||
För er som orkar ladda om efter premiärhelgen erbjuder SLC er möjligheten till två hela träningsdagar på Mantorp Park den 28-29/4.
För endast 500:- per bil öppnas portarna till banan och ni har för första gången möjlighet att jämföra er med ekipagen i SLC under jämbördiga förhållanden ![]() Mer info på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Väl mött. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Vi kommer va så säker !!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jan Påhlsson www.jamahoto.se ![]() Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen. |
||||
Måste det vara hemligt? Är det inte bara att tuta och köra öppet? _________________ ![]() |
||||
Jag vet inte vilket som är bäst, om det ska vara ett dålt eller öppet forum. Om det går att ha det synligt men att bara medlemar kan diskutera öppet vore kanske en lösninig. Vi som betalar en årlig avgift till teamföreningen borde ju ha något för oss själva! Men som det är nu fungerar inte föreningen som jag skulle önska ![]() ![]() _________________ Jan Påhlsson www.jamahoto.se ![]() Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen. |
||||
Öppet eller slutet forum
Jag håller givetvis med Jamahoto i frågan. I och med att det är en förening så måste frågor inom föreningen kunna diskuteras utan att det skall vara offentligt. Jag skulle personligen vara mycket återhållsam i åsikter o.d. Om jag visste att en bred allmänhet ska läsa det - och därför kommer inte ett öppet forum att fungera. om teamföreningens forum ska ske under rejsa.nu eller inte är av sekundär betydelse - det viktiga är att vi får ett forum där enbart medlemmar i teamförerningen kan tycka till. Också ett sätt att få fler medlemmar och därigenom också öka våra möjligheter att påverka framtiden. mvh anders _________________ Anders S - Go Gubbe |
||||
Re: PS.
Jag håller med ![]() _________________ Jan Påhlsson www.jamahoto.se ![]() Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen. |
||||
Någon som har hört något angående den 6e tävlingen?
Vet att Alex är på semester men de utlovade två-tre veckorna har väl passerat vid det här laget...? Hoppas verkligen på Sturup eller någon annan bana som vi inte kör på normalt. Kan även tänka mig ett race till på Falkenberg eftersom vi missar första tävlingen... ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Äntligen!
http://www.erf.nu/index.asp?N=1235 Bara att hoppas att Sturup får färdigt banan i tid. ![]() och tack HMS för att ni har flyttat den ena tävlingen till juni! ![]() Nu fick man massor av mer motivation igen!!! Mvh Thomas Ps: Haggenas, om ni råkar läsa detta, vi kommer att sakna er... Ds. ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13643 besök totalt |