Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Miata
3802 besök totalt
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Hej!

Jag vill sälja min Mazda Miata.

Spcs:
- 1600cc
- 1992 (tyskimport)
- BRG i färg med beige cab m glasruta och beige inredning.
- ABS

Perfekt som rejsbygge, då den gått nästan 41.000 mil. Bussningar slut, stötdämpare slut. Motorn går ok med ny kamrem, spännare och remhjul. Vxl och diff verkar vara ok skick för budget-rejs. Bärarmar ytrost, men inte genomrostiga. Bromsar (original såklart) nybytta och bra skick. För övrigt besiktigad u.a. Aldrig krockad (annat än några mindre bucklor - inte gjorda av mig dock!).

Cabben är i princip ny och säljbar (kanske 5000kr med ställning)

Inredning säljbar. Skinnstolar säljbara. Div. delar såsom fönsterrutor och fönsterhissmekanismer, strålkastarenheter osv säljbart. Avgassystemet är nästan nytt (hela inkl grenrör). Momo sport-ratt säljbar.

Begär inte mer pengar än vad man kan få för delarna, dvs. du får med lite arbete en kaross som redan är lite bucklad och geometri-mässigt är thumbs up för budgetrejsing.

Har dessutom liggande krängningshämmare, flång nya stötdämpartorn, "sänk" fjädrar, stötdämpartornstabilisatorstag, 15" fälgar med r-däck osv osv. Har även Sparco glasfiberstol som jag kan tänka mig sälja för en billig penning.

Prisidé 25.000 kanske? Övriga delar kan disk.

Jag vill helst sälja bilen komplett, men delar upp den i delar om ingen vill ta hand om den hel.

Maila: mikael@kallerman.com

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Westfield skrev:
Hej!

Jag vill sälja min Mazda Miata.

Spcs:
- 1600cc
- 1992 (tyskimport)
- BRG i färg med beige cab m glasruta och beige inredning.
- ABS

Perfekt som rejsbygge, då den gått nästan 41.000 mil. Bussningar slut, stötdämpare slut. Motorn går ok med ny kamrem, spännare och remhjul. Vxl och diff verkar vara ok skick för budget-rejs. Bärarmar ytrost, men inte genomrostiga. Bromsar (original såklart) nybytta och bra skick. För övrigt besiktigad u.a. Aldrig krockad (annat än några mindre bucklor - inte gjorda av mig dock!).

Cabben är i princip ny och säljbar (kanske 5000kr med ställning)

Inredning säljbar. Skinnstolar säljbara. Div. delar såsom fönsterrutor och fönsterhissmekanismer, strålkastarenheter osv säljbart. Avgassystemet är nästan nytt (hela inkl grenrör). Momo sport-ratt säljbar.

Begär inte mer pengar än vad man kan få för delarna, dvs. du får med lite arbete en kaross som redan är lite bucklad och geometri-mässigt är thumbs up för budgetrejsing.

Har dessutom liggande krängningshämmare, flång nya stötdämpartorn, "sänk" fjädrar, stötdämpartornstabilisatorstag, 15" fälgar med r-däck osv osv. Har även Sparco glasfiberstol som jag kan tänka mig sälja för en billig penning.

Prisidé 25.000 kanske? Övriga delar kan disk.

Jag vill helst sälja bilen komplett, men delar upp den i delar om ingen vill ta hand om den hel.

Maila: mikael@kallerman.com


Är du i akut säljbehov?
Annars har du en väldigt intresserad här
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Citat:
41.000 mil


Helt fantastiskt thumbs up - du tror att låda,motor,diff klarar lite klubbracing ?
Mycket ventil-tick ?



/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

köp den.
det är en drömkärra thumbs up

grön med diarré-färgad inredning .
ser ut som den kommer från en tidig hardcore-rulle på reeperbahn

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Micke är i Sälen och jag bevakar rejsa.nu. Han är tillbaka på onsdag kväll och svarar på era frågor.

Hälsningar Elin (sambo och nybliven Mini Cooper-ägare)

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Andrew Petrykowski skrev:

Är du i akut säljbehov?
Annars har du en väldigt intresserad här


Andrew - inte för att vara taskig, men det här är nog inte en bil för nån som inte har garage och förmåga att pyssla lite (och jag menar inte det som taskigt mot dig, men jag tror att du har dina starkaste förmågor på andra saker ).

Men visst, alltid öppen för diskussion.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Josen skrev:
Citat:
41.000 mil


Helt fantastiskt thumbs up - du tror att låda,motor,diff klarar lite klubbracing ?
Mycket ventil-tick ?



/Joachim


Ja, absolut. Tror den håller alldeles utmärkt. Ventiltick tillhör motortypen, inget att göra åt. Det är speciellt en lyftare som är lite tröttare än de andra, men med olja som inte passerat 500 mil är det inga som helst problem.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Westfield skrev:
Andrew Petrykowski skrev:

Är du i akut säljbehov?
Annars har du en väldigt intresserad här


Andrew - inte för att vara taskig, men det här är nog inte en bil för nån som inte har garage och förmåga att pyssla lite (och jag menar inte det som taskigt mot dig, men jag tror att du har dina starkaste förmågor på andra saker ).

Men visst, alltid öppen för diskussion.


Var det så illa, då avstår jag nog, för som du säger är juh inte mina mekkunskaper något att skryta med
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Andrew Petrykowski skrev:
Westfield skrev:
Andrew Petrykowski skrev:

Är du i akut säljbehov?
Annars har du en väldigt intresserad här


Andrew - inte för att vara taskig, men det här är nog inte en bil för nån som inte har garage och förmåga att pyssla lite (och jag menar inte det som taskigt mot dig, men jag tror att du har dina starkaste förmågor på andra saker ).

Men visst, alltid öppen för diskussion.


Var det så illa, då avstår jag nog, för som du säger är juh inte mina mekkunskaper något att skryta med


Det är inte illa, men för att byta bussningar kräver garage och/eller att man kan palla upp bilen i nån vecka medans man blästrar bärarmar, lackar dem, och stoppar i nya bussningar.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Westfield skrev:

Det är inte illa, men för att byta bussningar kräver garage och/eller att man kan palla upp bilen i nån vecka medans man blästrar bärarmar, lackar dem, och stoppar i nya bussningar.


Det svarade ju på några av mina frågor, men läs din mail!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Westfield skrev:

Det är inte illa, men för att byta bussningar kräver garage och/eller att man kan palla upp bilen i nån vecka medans man blästrar bärarmar, lackar dem, och stoppar i nya bussningar.


Det svarade ju på några av mina frågor, men läs din mail!


Jag håller på och knappar till dig ju!! Tålamod tålamod.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Nu har jag mailat dig! Nöjd?

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Westfield skrev:
Nu har jag mailat dig! Nöjd?


Jotack det duger la

Tålamodet är inte vad det borde vara alltid...

Tack för det utförliga svaret, ser fram emot bilderna!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Westfield skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Westfield skrev:
Andrew Petrykowski skrev:

Är du i akut säljbehov?
Annars har du en väldigt intresserad här


Andrew - inte för att vara taskig, men det här är nog inte en bil för nån som inte har garage och förmåga att pyssla lite (och jag menar inte det som taskigt mot dig, men jag tror att du har dina starkaste förmågor på andra saker ).

Men visst, alltid öppen för diskussion.


Var det så illa, då avstår jag nog, för som du säger är juh inte mina mekkunskaper något att skryta med


Det är inte illa, men för att byta bussningar kräver garage och/eller att man kan palla upp bilen i nån vecka medans man blästrar bärarmar, lackar dem, och stoppar i nya bussningar.


Lite smått OT, men jag kan tänka mig hur länge en uppallad miata skulle få stå i fred häromkring
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Andrew Petrykowski skrev:

Lite smått OT, men jag kan tänka mig hur länge en uppallad miata skulle få stå i fred häromkring


Det var ganska precis det jag menade, utan att behöva skriva det rent ut.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Pacmania
Oslo Norge
Här sen Okt 2004
Inlägg: 49



1000kr for motoren

_________________
Magne Bergan
2009 BMW M3
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Här är lite bilder:














_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Esson2
Tyresö\sthlm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 79



Jag är jälvligt sugen det är 10:e gången jag är här och suktar , men jag har ju pricis köpt ny bil, Fan
om du skulle bli i desperat behov av pengar hör av dig Esson2@spray.se
Ps till alla som funderar Miatan är den enda bilen jag haft som saknar, grym räser Ds
Lycka till med försäljningen MVH Jocke

_________________
Joakim Hammarlund
Esson2 nr55
Citera
Esson2
Tyresö\sthlm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 79



Är den såld?

_________________
Joakim Hammarlund
Esson2 nr55
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
I princip är den såld. Har inte fått några pengar och den är inte hämtad ännu, men jag är överens med en köpare. Faller det igenom så säger jag till här på forumet igen. Tack för visat intresse!

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Nu har bilen lämnat mina händer och är därmed alltså såld. Den kommer bli en redig räserbil! Hoppas vi får se den på banorna i sommar (vi håller tummarna).

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
SÄLJES
S: Miata
3802 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande