Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2799 besök totalt |
Jag anar vår!
Hallå i etern! Det är sol ute och det är den ljusaste dagen på säkert 3månader ![]() ![]() ![]() Jag var bara tvungen att delge lite anings vårkänslor! Petri Sanaksenaho _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Hmm.. men min nyinköpta 242 vinterbil så känner jag mig som en 5-åring på Julafton varje gång ja sätter mig i bilen...
snö å bakhjulsdrift e nog de roligaste man kan göra med kläderna på.... ![]() ![]() så må de snöa till April sedan kan de slå om till 15 grader å sol på 2 dar.. ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
Nej nej! Det går inte!
![]() Jag är inte ens halv klar, frågan är ju iofs om man någonsin ens blir det ![]() Stålande vinterdag här just nu, 8-10 minus klarblå himmel, snö i massor överallt. Mjuka stora vallar att kramas med ![]() _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||
-5 i garaget ...
![]() Men å andra sidan, det är inte så jävla mycket o göra på racebilen ![]() Komiskt att man har mekat med allt utom rejsbilen i vinter. Mekade konstant i 1 månad med turbon för att få den körduglig, ett par dagar med kompisens jeep, ett par dagar med farsans bruksbil..I dag lyfte jag racebilen o började skruva, den har stått sen september ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Jag är helt beredd på att hålla med om att det kändes som vår idag
![]() ![]() Fick åkt och hämtat mig en ny vinterbil idag också som är tänkt att ersätta den gamle holken till Golf gti jag hade. En klarröd PV 544 från 1965 blev det, med b20 och väldigt slitna dubbdäck bak så blev ju det en klart underhållande hemfärd. De såg riktigt läcker och blank ut i snön när den kom farandes ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
jag måste säga helt tvärtom
![]() http://200sx.kicks-ass.net/album/alb http://200sx.kicks-ass.net/album/alb http://200sx.kicks-ass.net/album/alb http://200sx.kicks-ass.net/album/alb korten är tagna idag! hur kul som helst måste jag säga tills man körde fast 2:a gången ![]() finns 0 bärighet i snön så det gäller att ha fart! _________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||||
Kan inte hålla med om att det känns som vår ännu, här är det -25C° just nu.
Tävlingsbilen står nyblästrad, håller på att byta golv och modifiera kardantunnel mm, sedan ska den till lack, alla delar skall monteras tillbaka, sedan skall motorn plockas ihop och monteras... Tävlingspremiär på 5 veckor ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
SXViper? ![]()
Nåja, kanske inte snöa till april men inget saltslaskväder närmaste månaden så får jag vara nöjd. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Nja, lite till kan våren få vänta. De tråkiga månaderna är okt-dec, nu börjar den roliga delen av vintern med snö och ljusare dagar.
![]() Fortsätter på Tims tema(bilderna tagna igår, söndag): Ut i garaget och tanka: ![]() Lite olika årsmodeller,skiljer ca 20 år och det är nog inget fordon där "väghållningen" har ändrat sig så radikalt. Nu för tiden är det dubbla A-armar och Öhlinare som gäller i skotervärlden, förr var det odämpad bladfjäder som var modellen. Titta ut på 2 dm nyfallen snö (ovanpå en halvmeter gammal): ![]() Några mil kraftledningsgata blev det på vår tiomilatur: ![]() Lite småkyligt var det, ca 10-18 grader minus beroende på topp eller dal: ![]() Inte direkt tättbebyggt, men gott om skog. Hamnade några timmar bakom en skoterkaravan som inte direkt gjorde ledåkandet behagligare men på sjörna finns det i alla fall gott om plats för lössnöåkning trots många skotrar: ![]() Den nyare gjorde ca 140 km/h i lössnön och den äldre ca 110 km/h, men när det gäller fartkänsla känns det som att den äldre går minst dubbelt så fort... Tillbaks igen till bebodda trakter: ![]() Kullen som vi står på är en gammal övergiven grusgrop som man kan ha kul på om man har ett lagom barnsligt sinne. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Jahaa...så har alltså ett år gått sen sist..
![]() och en månad till F1...och bara en vecka till Motorjournalen! ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
|
||||
Jag ser dej mest i andras bilar!? ![]() ![]() Vad ska du göra innan säsongen börjar om man får fråga? _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2799 besök totalt |