Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1087 besök totalt |
Köra på kända GP-banor?
Var hittar man mer info om möjligheter att köra på de kända GP-banorna i Europa? Tänkte på om det finns olika arrengemang som man kan köpa in sig på och köra under en eller två dagar. Letar efter en alternativt semester istället för en solresa till sommaren ![]() Är väldigt nyfiken på San Marino, Monza, Spa, Silverstone, Magny-Cours och även en del av Le Mans banan ska väl gå att köra på? Väldigt tacksam för tips och länkar! och skriv gärna om fler är intresserade! _________________ Rachid Rachid |
||
www.circuitdriver.com
Ta en provprenumeration på tidningen och du får hela trackday kalendern med alla telefon nummer i varje nummer. |
||
|
||
På A1 Ring hade de turistkörning när jag råkade åka förbi för några år sen. Då var den fortfarande med i GP-kalendern. Man kunde betala lite olika beroende på om man ville köra nåt varv eller hela dagen.
För mig blev det mitt första prov på bankörning. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
|
||
http://www.pistenclub.de/ arrangerar på flera banor i hela europa. Jag har åkt med dom på Spa i somras, här kan man läsa om det: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Det finns fler bilder från det på min websida (länk nedan). Jag tänker nog åka med Pistenclub i sommar igen! |
||
Tack alla för alla tips!!
![]() Speciellt tack till Dan Hovang som hittade det perfekt passande! ![]() Det står inte vad det kostar att köra på Spa, fast det verkar ju kosta 270-300euro på de andra så det borde väl vara likvärdigt. Ca 2400-2700kr i anmälningsavgift då.. Ahhh, det här ser riktigt spännande ut! Det ser ut att kunna bli en riktigt kul semester iår ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
Mamma var på A1 ring i sommras. Det är nog bara att kolla kalendern på deras hemsida. _________________ Daniel Steiner |
||
Har för mej det kostade 220 euro + 40 euro för nybörjarpasset som var ca 45 minuter på morgonen efter en följebil. Pistenclub brukar ha open pit lane, men just på Spa brukar dom tydligen ha två grupper, en med racebilar och en med gatbilar som turas om i entimmespass. Så det blir lite lägre avgift pga det.
Vi kan ju dra igång en tråd här när det börjar dra ihop sej och se om det blir en rejsa-karavan ner. ![]() |
||
Det låter bra! Finns ju några datum att välja på också! ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1087 besök totalt |