Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3959 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
E28 E28 E28 ![]() |
Jag vill ju inte hetsa men... http://www.02racing.net/ (så slipper du leta
![]() _________________ /Kristian Elisson |
En 02: amed sin fjäderlätta vikt måste ju bli konkurenskraftig oavsett klass känns det som.. samma sak med E28:an.. så där känns det som lika! Men för att få E28:an att bli det i högreklasserna så behövs det nog mera slantar än 02:an inbillar jag mig! och tyvärr så måste jag räkna var enda krona (ungefär
![]() Hmm ja Krille ser mörkt ut nu för E28:an.. fin bil.. men 02:an känns som det förnuftiga valet, om det nu finns ett sådant, hehehe Mkt intresant och bra mothugg däremto! Sånt gillar vi! Fast is maffian verkar tyst kanske därför alla vet att de är för dyra ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
Annars kan du ju köpa min "snik" is (318is -88 8v 116hk med 4,10 utväxling) för en riktigt billig slant.. ![]() |
Nolltvåan är det sjävklara valet om du vill åka fort till rimliga pengar!
![]() Fördelen med att åka med BMWs gamla minsting är att det finns massor av standardbitar(=billiga) från nyare modeller som passar rakt av som uppdateringar vad gäller både motor, låda, bakaxel, bromsar, bärarmar, dämpare, fjäderben, nav, fälgar mm mm. Kvoten låg varvtid/summa nedlagda kronor är lägre än med de flesta andra bilar... ![]() ![]() _________________ Rikard Ahlin |
Vad för slant pratar vi, du kan PM:a mig om du inte villt a det direkt här på forummet =) _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
Jo jag har börjat inse det.. fast jag beakar alla alternatvi och förslag att jaginte går miste om något! Fast jag gillar den uppsjö färdiga delar som finns därute till 02:orna och det intresanta priset på en beggad 02:a! Fast 535 och318i är ändå intresanta än fast 318 E30 blir ifårn åkta v båda ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
En liten bil är lättare att hantera/få plats med i garaget, dessutom är det mycket enklare att transportera en lätt bil.
Bara en tanke. Dessutom tycker jag att gammelbilar i raceutförande är såå tuffa ![]() _________________ //Mikael Jardstam |
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() _________________ /Anton Lillsund |
Det är lugnt, den ligger under köp&sälj. ca 10000:- har jag tänkt mig. Bilderna på servern är tagna när den är grymt skitig.. Men den är faktiskt riktigt vettig i karossen. Det som behövs bytas för att åka bana är standard banåkar grejorna.. |
Poäng där.. eftersom jag komemr meka på logen och ute på gräset på våren.. samt nån gång på ok =D så är det om man är fattig ![]() Sen måste jag hålal med om att en 02:a med Turbo kjolar är en skönhet.. nått specieltl över de bilarna.. sen så verkar de gå att få bra snurr på roverna utan några underverk ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
Jag är inte den som prutar... men jag hade inte tänkt lägga mer än 5-6k mest för att hålla inköpet nere och sen kunna lägga ner lite slantar eftersom.. annars måste jag vänta tills våren innan jag inhandlar allt.. Som du kanske förstår så är jag ute efter ett ritkigt billigt första object... ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
Får jaga på lite känner jag.. ![]() Att stressa motorerna är lätt. Min är orörd inuti med snäll trimkam (284 grader mot original 272) och Weber 45or samt extraktor = 142 hk i bänk. Räcker gott till hyggliga varvtider och är löjligt driftsäkert! ![]() ![]() www.racetep.com och www.bmw2002.com är två andra firmor som har en del kul prylar! _________________ Rikard Ahlin |
http://www.spsolutions.se/02tavlan/s
Habbe som säljer hittar du även här på forumet. ![]() _________________ Rikard Ahlin |
*harkel* Har den där godkänd bur för BMWcup ![]() IMycekt intresant måste jag säga ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
Svarar lite för Habbe.. Om jag minns rätt så behöver den ett par strävor till för att vara OK, men det är bara raka bitar som du garanterat monterar på en dag om du svetsat lite tidigare. Egentligen vill jag inte att du köper den då det är min reservkaross, men skall den hamna i Cupen så.. ![]() _________________ Rikard Ahlin |
Nu har jag hittat en färdig bil till dig...bara att ta fram lädret och dra söderöver
![]() http://berg-cup.com/Marktplatz/Fahrz e21a med f2 motor...sången ur maskinen när man varvar 11500rpm är obeskrivlig ![]() ![]() _________________ Pelle Persson |
Helt klart ett bra nybörjarval, lättkörd, billig i drift och enkelt att hitta reservdelar till motor och sådant ![]() ![]() ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3959 besök totalt |