Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1726 totalt) |
Bromsar bromsar bromsar!
Idag blev man lycklig när hela tre små paket kom hem till mig! och var ifrån kom de? Jo de kom från den otroligt goe-mannen vid Namn Peter utzon! Vill ni se vad det innehöll?! ![]() ![]() ![]() Stora fina bromsar till min vita pärla! Klar skillnad mot orginal grejorna! ![]() Utzon's Bromsuppgradering för n/a bilar 82-86. > Stora röda 4kolvs-ok från Brembo > De större skivorna till turbo-modellen (300mm) > Bromsbelägg till oken > Adapter för montering. +monteringsdetaljer myyys! _________________ //Pierre Broberg Mercedes C180K |
||
|
||
oxå samma ok (tror jag) som sitter på Seat Ibiza Cupra R som har blivit populära i VWkretsar...
Där kostar ett kit med skivor, ok, orginalbelägg och monteringsdetaljer 5-6000 |
||
oken kommer från Brembo och är av typen 07.5146
Det är röda 4-kolvsok med texten "BREMBo" i vitt Beläggen kallas ofta för E1408 och sitter bl.a. på Chrysler Viper, 360 Modena och F50. Skivorna är 300 x 28mm (original är 282 x 20,5mm) Kitet kostar 8900kr För mer info : Http://www.utzon.se *jag har pulat ihop framsidan på hemsidan åt Peter* _________________ //Pierre Broberg Mercedes C180K |
||
För ett "rakt på"-kit så känns det mkt prisvärt.
Sen som Per säger, byte av belägg och det skulle funka för långlopp om det vore så. ![]() Fick vi ngt svar på om det var samma ok som till Seat:n? |
||
Jag tog en hel del bilder på mina när jag fick dem men det verkar inte som jag lyckats pricka artikelnumret på något av dem, så jag får återkomma om detta när jag kommer till garaget.
Här är bilderna iaf.. http://212.214.179.144/~berglund/bro |
||
brembo har köpt ap _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1726 totalt) |