| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
M3 CSL
|
5631 besök totalt |
Det borde nog inte ens finnas ett baksäte med de stolarna. Inte så trevligt att sätta näsan i den stolsryggen om det smäller. Om du beställer en Porsche med motsvarande stolar (samma som GT3) så får du inget baksäte, just för att man inte tycker att det är nån bra idé att sitta bakom såna stolar. mvh Anders _________________ Anders T |
||||
Är det inte ett nackstöd där i bakgrunden? För inte är det väl en högtalare??
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
|
Jovisst verkar det finnas ett baksäte i bilen, och man tar sig sannolikt dit genom att skjuta stolen framåt.
Min poäng var att det kanske inte är så fiffigt att utnyttja baksätet. (byt ut tegelväggen mot stenhård stol )
mvh Anders _________________ Anders T |
||||
|
Utan att stöta sig med någon vill jag ställa frågan hur resonemanget går att köpa en kompromiss istället för en mer renodlad bil. BMW M3 CLS är jätteläcker med massa fina detaljer men som jag ser det är det fortfarande en sportsedan som dopats. Får man inte mer körglädje per krona med en GT3 eller för den delen riskokare som t.ex. NSX? (jag har ingen ambition att sälja mitt bilval)En ”vanlig” M3:a förstår jag men CSL är så speciell att den mer stor säkerhet ändå inte kommer gå som bruksbil.
_________________ /Klas Pihl |
||||
Tycker du har en poäng men att du samtidigt hänger upp dig på att det ser ut som vanlig 3-serie Coupé (om man kollar väldigt snabbt eller har dåli syn ). Redan den vanliga M3:an piskar ju upp en vanlig NSX på bana och CSL:en lär ju knappast vara sämre. Skulle faktiskt gissa att den är i samma klass som NSX-R, kanske snabbare.
Nu behöver inte körglädje vara synonymnt med snabba varvtider men bl a Evo och AMS tycker vanliga M3 är betydligt roligare än bl a 996 C2 så nog finns körglädjen där och CSL:en kommer inte vara sämre ur den synvinkeln. |
||||
|
Wow... vilka schyssta bilder. Den ser onekligen dyr ut. Ser ut som det går att lasta en heldel därbak, tex fyra slicks.
|
||||
|
När jag tittade på bilderna kom jag mest att tänka på alla klåfingriga typer som kommer försöka plocka bort alla fina delar från bilen när man ställer den ifrån sig. Jag skulle bli nervvrak om jag skulle parkera en sån där bil utomhus utan bevakning. Den skriker ju "Jag är bäst!".
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
När jag tittar på bilderna så tycker jag mest det ser ut som väldigt mycket av kolfiberdelarna sitter där bara för att det ska se rejsigt ut. Inte för att de faktiskt bytt ut material som var tyngre. Visst är väl kolfiber fint att titta på men det blir lite väl mycket showoff över det hela. Jag tvivlar dock inte på att det går att köra snabbt med bilen...
|
||||
Ligger något i vad du säger 800kkr är ju en rätt ansenlig summa
Men snuskigt fin bil är det ju!
_________________ Karl Brag |
||||
|
Lite info om CSL. Lättare än jag trodde
http://homepage.mac.com/bmw_m3/.Publ _________________ Jan Nagy |
||||
|
||||
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Vet inte om jag är petimetrig men dom där kluddarna på insidan av motorhuven är ju skitfult på en annars så fin bil..... tycker nog att dom hade kunnat gjort det snyggare på CSLn ..... Volvo S60 Ja ok men BMW CSL och likvärdiga bilar NÄE......
|
||||
![]() |
Bilder o videos
M3 CSL
|
5631 besök totalt |