| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Säsong 6 av rejsa.nus onlineliga...
|
12493 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Nu när vi lämnar F1C för GTR så undrar jag lite om framtiden för vår liga...Att vi ska köra med GTR råder väl inga tvivel om men hur ska vi lägga upp det? Jag lägger här upp en omröstning om vi ska köra en liga i egen regi eller om vi ska hoppa på någon annan liga? Vi har ju tex Comets liga som startar snart. Vi har Swedish Sims Racers borta på RSC som också snart ska dra igång något...De kör ju redan rejs en gång i veckan. Sim-challenge killarna kör just nu ETCC men ska snart köra GTR. Jag har inte nåt emot att ordna en liga av något slag men då vill jag veta lite hur stort intresset är. Det blir inget kul om vi bara blir 3-4 pers...då är det bättre om vi kör någon annanstans. Så kom med synpunkter är ni snälla!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Vi skulle kunna börja vecka 7 någongång med att ta in anmälningar osv...
Kruxet är att det nog finns en del som väntar på den engelska versionen och det vore kul om de också kunde vara med, så vi köra kanske spontanrejs varje vecka tills det att den kommer ut och sedan startar ligan. Vad säger ni? Eller ska vi köra igång redan nu? Hur skall isåfall upplägget vara? - Ett lite längre lopp varje vecka - Sprintlopp varvat med långlopp varannan vecka - Två kortare lopp med omvänd startordning i det andra Vilken dag passar bäst? Traditionellt har vi alltid kört söndagar pga att de flesta är hemma då. Det är den dagen som passar mig bäst. JAg är mycket ute och reser i veckorna och har därför svårt att vara med då.. Men kom med synpunkter... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
GTR
Japp Niklas det kruxet finns, jag väntar på den Engelska versionen o sedan behöver man nog träna en del ja. men det spelar nog inte så stor roll med träningen för man blir nog ifrånåkt ändå skulle jag tro. Men det är mycket kul om man hinner vara med ändå tycker jag. Mvh// Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||||||||||||||||||||||
|
Tycker det låter rätt bra med lite träningsrace innan ligan drar igång. För det lär nog vara en hel del som väntar på den svenska versionen, eller? Kan ju göra en intressekoll på det...
För min del kan säsongen börja när som, men givetvis är det roligare ifall det är många som är med. Sedan ang. raceupplägget. Det är ju trots allt GT-vagnar vi kör, och de tävlas ju med i långlopp och inte sprintrace. _________________ Johan Meissner |
||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Jag vet att GT-bilarna är gjorda för att köra långlopp med men det blir bara roligt om man är många som kör..det är sååå tråkigt att sitta själv varv efter varv utan en själ framför en eller bakom en...
Långlopp har dock sin tjusning de också tycker jag... Två korta lopp med omvänd startordning var ju egentligen bara till för att det skall bli så tät rejsing som möjligt... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
En idé kunde ju vara att INTE köra som övriga ligor. Hitta på en avvikande serie, eftersom många av oss säkert blir med på fler ställen. Själv kör jag ISRL och RSC och i ISRL ser reglerna ut så här:
Driving Aids: Allowed are: Traction Control, ABS, Clutch Damage Multiplier: 30% Weather: Dry Fuel Consumption: x3 Tire Wear: x3 Race Distance: 33% (1 hour) Drivers/Teams Drivers can sign up for both series (offline and online). Drivers from one team can use different manufactors. As soon as the registration is open drivers can choose their car from a list of available cars. Addon-Cars are allowed, but they need to be checked by the officials. _________________ Ainis Noritis |
||||||||||||||||||||||||
|
Låter intresant det här, tråkigt nog sitter man och väntar på den "riktiga" versionen av GTR.
Skulle vara bra om man fick träna några dar efter releasen så man blir lite varm i kläderna innan ligan dras igång (i rejsas regi ).
Mvh Jhonny _________________ Jhonny Kokko |
||||||||||||||||||||||||
|
Tror att det blir fler som kör GTR än XLMS Niklas så skulle ej tro på några problem med längre lopp som jag förespråkar i GTR även om jag för tillfället tillhör de som kör sämst då
.
|
||||||||||||||||||||||||
|
Jag är faktiskt lite kluven.. Det vore kul om man slog ihop vår liga med SwedishSimRacers, tycker jag i.a.f.
Men om man i stället bjuder in alla i SSR hit till ligan (=forumet) så blir vi ju många! Så jag röstade på att hålla kvar ligan här.
Addoncars, nya banor och liknande tycker jag dock inte att vi ska ha, det finns väl fortfarande folk som sitter på telefonmodem. (Där kommer då nästa problem in: den senaste patchen kan ju vara bra att ha...) Hoppas att ni kan tyda det jag skriver, jag börjar bli lite trött. |
||||||||||||||||||||||||
Först så skaffar man en dator...GTR kräver lite av datorn för att det skall se snyggt ut. Man behöver ingen superdator. En normal vanlig dator som finns ute idag duger... Skaffa ratt!
Skaffa GTR....just nu kör alla på en tysk version av GTR (köps på www.amazon.de tex) men det gör inget då det finns översättningsfiler som gör allt i spelet på engelska...det är inte besvärligt alls... Vill man ändå inte göra så kan man vänta cirkus en månad och köpa den engelska versionen som kommer. Sen är det bara att köra!!! Jag vet dock inte hur det går att köra online med modem men det kan kanske någon här på foumet säga... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Enligt Webhallen så verkar det vara börja av Mars som gäller...
Det verkar som om ni vill köra i egen regi vilket är kul tycker jag... Lite mer om upplägget då... Korta lopp, långa lopp Wire wear x1, x2, x3 Vilka klasser (G2, G3, nGT, GT) Vilka bilar skall man få ha? Fritt val av bilar, då blir del troligtvis bara Saleens och 550 = trist) Changing wheather eller inte? osv osv osv _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Ska båda klasserna köras samtidigt?Jag kör gärna den mindre klassen.och ska det anmälas efter bilnummer så inte alla kör med samma nummer?
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
GTR
Gamesmix.com GTR - FIA Gt racing game Pris: 449:- Prel. releasedag 2005-03-11 Sport. GTR baseras på FIA GT Championship och utmärks av den höga realismen i spelet som erhållits genom det nära samarbetet med professionella racingteam. FIA GT Championship är ett internationellt mästerskap för sportbilar och GTR är det första officiella racingspelet baserat på FIA GT:s racingtävlingar. Spelet innehåller 10 officiella licensierade verkliga racingbanor samt 68 officiellt licensierade GT- och NGT-bilar såsom Ferrari, Porsche, Lamborghini och Chrysler Viper. Dessutom inkluderas FIA GT Spa 24 Hours, en tävling som innehåller upp till 56 bilar i 3D som tävlar samtidigt. I verkligheten håller tävlingen på i 24 timmar vilket man också kan göra i spelet, men man kan även välja att köra racet på kortare tid. Förutom detta kommer det att finnas bonusbanor att ladda ner. GTR har tre olika spellägen; arcade, semi-pro samt simulation, och stöder även LAN och onlinespel. Det nära samarbetet med racingteamen, samt den egna medverkan i serien, har även bidragit till att de flesta proffsförarna från FIA GT finns med i spelet. Systemkrav Win 98/ME/2000/XP Pentium III 1,2Ghz 256MB RAM 3D accelerator Direct X 8.1 compliant 16MB RAM 1GB HD 4X CD-Rom. Det ska hellst var lite bättre dator än vad som står här. Mvh// Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
12493 besök totalt |