Allmänt banåkaforum
OCL/Brorssons M3 CSL 1.21.56 i SS
8480 besök totalt
1, 2, 3   >>
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Satt å läste Bilsport häromdan och såg att OCL/Brorssons M3 CSL gjort ett nytt försök i SuperStage.
1.21.56 ! Det är väl en grym tid!? ... thumbs up Ganska bra putsning för förra gången dom var där (1.27.40)

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3703



duktigt fort! snabbaste gatregistrerade bilen som kört förutom radical typ? thumbs up

_________________
Pontus Fyhr
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2333



Vad har dom ändrat sen sist?

Riktigt riktigt grym tid thumbs up

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35713

Forumägare
Forumägare

Slicks var en ganska väsentlig ändring

Men det gör inte många sekunder i skillnad... De har tydligen jobbat på att fila på både fjädrar, dämpare och även hjulvinklar tror jag. Sen kan man ju undra om allt stod rätt till sist.


Loaded CSL'en ligger hack i häl i tid. Det var ett kul reportage osså. Personligen tyckte jag det var väldigt kul att Göransson var en halv sekund efter Gullabo. Varför jag tycker det är så väldigt skoj får ni klura ut själva Men det kan jag leva länge på oberoende på relevans eller inte

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Magnus Thomé skrev:
väldigt kul att Göransson var en halv sekund efter Gullabo. Varför jag tycker det är så väldigt skoj får ni klura ut själva Men det kan jag leva länge på oberoende på relevans eller inte



_________________
Stefan Larsson
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



men varför tillåter de slicks ÖHT på "gatbilar"?

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2333



Karlsson skrev:
men varför tillåter de slicks ÖHT på "gatbilar"?


Kanske för att det inte finns några regler för bilarna i SS...

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Karlsson skrev:
men varför tillåter de slicks ÖHT på "gatbilar"?


Ja det blir ju helt klart missvisande.
Slicks = banbil.

MT och SL gillar väl kanske inte detta men så borde det vara...tycker jag nog.

Sjukt bra tid för övrigt.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004
Inlägg: 526



tycker inte det är fel att andvända slicks i superstage är ju på inhängnat område
får man så är det klart man andvänder slicks. vi kommer att andvända slicks på M3an så fort vi får chansen
en super bra tid ochså vill jag tillägga hoppas loaded crew kommer att matcha den i sommar

_________________
Gustav Olofsson


Volvo V40 T4 2002
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Superstage är ju ingen tävling. Hade det varit det hade det helt klart varit fel med slicks. Men för mig är det bara en kul grej och samtidigt försöka pressa sina egna tider till max. Jag själv hade aldrig kört på slicks förut och jag såg det som en chans att en gång få testa slicks på ett lagligt sätt.

Ska vi börja tävla i superstage så borde det väl också va förbjudet med överladdning och dessutom borde man ju gå efter volym. Nä men ni förstår vad jag menar.

Dessutom om man ska dra det till extremer så är min bil besiktigad utan anmärkning exakt så som den kördes förutom däcken. Det är tveksamt om endel bilar är. Är det då gatbil om den är föbjuden för gatan? Knappast! Men mig spelar det ingen roll. Jag tycker det bara är kul att se dessa tester. Man får liksom ett hum om hur snabb bilen är.

Grattis Magnus till att i teorin "spöat" Göransson.

och stort grattis både till ocl/brossons och Loaded till era grymma tider. Det blir svårt att slå. Men det går och jag vet hur.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Martin_Ö
Avesta
Här sen Jul 2004
Inlägg: 207



Jag tror att jag läst att de ändrat utväxling i bakaxeln på M3an också, dock så är jag inte helt säker.

och just det, grattis Magnus

_________________
Martin Öling
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



Magnus, du är given förare vid nästa försök i vår då vi kör igen...thumbs up Vi hoppas på mer värme i backen då, istället för som senast, 7grader och dugg

Det intressanta var att under den period vi körde, så minskade tiden för Göransson för varje försök han genomförde tills slicksen var helt slut vid 1:22:72, och inte tvärtom som borde vara normalt med tanke på att däcken slits och vi förlorade värmen dem. Gullabo satte sina bästa tider vid de första 3 försöken och sedan gick det sämre för varje försök.

Kompressorn var däremot INTE till så stor nytta vid denna typ av körning, vilket samtliga testförare denna dag kunde intyga. Men en annan utväxling som på OCLs CSL, hade nog hjälpt att putsa tiden ytterligare. Fast bilen är å andra sidan inte byggd för SS utan för en helt annan utmaning Det var en ruskigt kul dag annars thumbs up

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35713

Forumägare
Forumägare

Ang. sjunkande tider. De första reporna kan det nog vara en hel del skit på banan.

Jag tycker det låter konstigt att ni tappade temp med varje repa. En sak är väl om ni mätte med IR men om ni mätte med prob så låter det väldigt konstigt.

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Jo jag är med på att SS mest är en kul grej...med en liten dos intern pristige.

Skulle verkligen vilja testa den dagen is:en är klar...men då har de väl inte SS kvar.

och sen att köra på slicks så fort du kan Gurkan... Du lär få leta efter dessa tillfällen. Läs lite om reglerna för de flesta banträffar innan du handlar på dig däck du inte kan använda...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35713

Forumägare
Forumägare

Att jag körde med slicks en av gångerna var mest för att fuska lite

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35713

Forumägare
Forumägare

gurkan skrev:
tycker inte det är fel att andvända slicks i superstage är ju på inhängnat område
får man så är det klart man andvänder slicks. vi kommer att andvända slicks på M3an så fort vi får chansen
en super bra tid ochså vill jag tillägga hoppas loaded crew kommer att matcha den i sommar


Det är lite mer komplicerat än bara inhängnat område eller inte när man tittar på försäkringsfrågan. Speciellt då tredje man och personskador. Men rätt att det inte är allmän väg så ur den synvinkeln är väl slicks fullt lagligt.

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423



Vad fick du för tid med slicks då Magnus? Vilken bil?

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35713

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 916



Det bästa med slicks förutom greppet är att det inte blir något snack om R-däck eller gatdäck hit och dit
om alla åkte på slicks i SS skulle vi slippa mycket gnälla i stilen; (men jag hade "bara" gatdäck, ju )

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



Magnus Thomé skrev:
Ang. sjunkande tider. De första reporna kan det nog vara en hel del skit på banan.

Jag tycker det låter konstigt att ni tappade temp med varje repa. En sak är väl om ni mätte med IR men om ni mätte med prob så låter det väldigt konstigt.


7 grader varmt ute med stillastående mellan körningarna. Däcken var uppvärmda med "sovsäckar" innan vi började första körning. Kanske ligger svaret i detta. Men vi kör under 1:20 snart

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



Vi kommer förövrigt vid nästa tillfälle som planeras i vår, köra med en uppsättning gatdäck, en uppsättning R däck och en uppsättning Slicks.

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Allmänt banåkaforum
OCL/Brorssons M3 CSL 1.21.56 i SS
8480 besök totalt
1, 2, 3   >>


Lista alla annonsörer som stöttar Rejsa.nu på något sätt