Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Nya forumet...
<<   1, 2, 3   >>
3556 besök totalt
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

test-bild

Det första man blir blind på är ögonen...

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag har problem att efter att ha postat ett inlägg och får upp "mellansidan", där det står att inlägget är inlagd och jag kan välja att gå till inlägget eller forumlistan, så står jag kvar där. Förut var det några sekunders delay innan jag automatiskt kom till mitt postade inlägg.

Är det mitt eller serverns problem?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag har märkt det också. Ibland ploppar jag vidare och ibland inte. Jag ska kika på det. Det är garanterat nånting med javascriptkoden.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Krille_hlm skrev:
Magnus:

Däremot verkar det inte stämma riktigt med antal sidor som faktiskt finns i trådarna och det som anges i kategorierna..
I alla fall inte på min banåkarbiltråd (635csi -83) där anges 5 sidor ute under rejs & banåkarbilar, medans det i verkligheten finns sex sidor att läsa.
och många trådar anges ha 0 svar ute under forumsidan medans de kan ha många svar om man öppnar tråden

Men... när jag tittar på din tråd så är det 6 sidor och funkar helt korrekt

Kan du ge exempel på en tråd som du ser visar 0 svar fast den egentligen har svar? Jag kan inte se nån med min browser här nämligen...

Skumt problem!

Fixhult
Här sen Apr 2004

Det mesta nya är ok men lite saker man väl vara petig på (det finns inget bättre sätt att få feedback än genom att göra en ändring utan att fråga):

Kör Firefox förresten

Lite stor/klen font på "Nyheter" osv uppe till vänster. Jag tog det för fel på "koden" från början

Kopiera mm knapparna fungerar inte på Ladda Bilder-sidan
Det ser lite blaffigt ut med stor fet text för Forumlistan > osv. Men jag har lite allergi mot slöseri med yta (en massa kanter och bars hit och dit gömmer informationen).

om detta bara är fontstorleksproblem för mig så blir ju allt mycket enklare (tomytan under reklambannrarna är väl en effekt av detta?)

Jag brukar inte gilla mouseovermenyer men har kommit på mig flera gånger med att använda den thumbs up .
Nåt jag inte gillar däremot är att Sidtiteln på söksidan numera är så lång. Det var så mycket enklare att hitta "alla olästa" i backmenyn när den hette "Rejsa.nu: Sök".

iLandsproblem?

Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Som flitig användare av Bakåt knappen stör jag mig lite på att menyn poppar upp och skymmer en del, man passerar ju nästan jämt över forum navigeringen så det blir en stor ruta i vägen. Kanske skulle å och förlägga den någon annanstans på sidan

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Galne skrev:
Som flitig användare av Bakåt knappen stör jag mig lite på att menyn poppar upp och skymmer en del, man passerar ju nästan jämt över forum navigeringen så det blir en stor ruta i vägen. Kanske skulle å och förlägga den någon annanstans på sidan
Bara bakåt elelr valfri tidgare sida (bakåtmenyn)? Backspace är ju ett substitut (eller mus med backknapp).

På jobbet envisas dom med att ha mouseovermenyer längs hela övre kanten, när man fällt ner en så "lossnar" den aldrig utan att bli ersatt med en annan. Det finns inget som inte går att göra värre

Kanske kan man slå av den med inställningar i cookien för de som irriterar sig tillräckligt.

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Nu får jag dubbla uppsättningar av Nyheter mm högst upp. Hela den bitern kommer två gånger men bara med reklambanner i den övre. Detta endast i Trådar, Svara på ämne och vissa söksidor.

Mangnus förståss thumbs up

Edit: och nu förvann reklamen. Och söksidan heter "rejsa.nu :: Sök" igen thumbs up

GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Jag fick också samma dubbla huvud. Provade att ladda om, börja om från huvudsidan (rejsa.nu) Nada effekt!
Det löste sig genom att starta nytt fönster och gå in på nytt via huvudsidan.

Kör NS7.2

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

My mistake....

Försökte laga en sak o paja en annan

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Blir annonslöst en liten stund

Lund
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
Blir annonslöst en liten stund

ångrade de sig?

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jepp.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

och nu ångra dom tebax

Da Nang
Här sen Okt 2004

Magnus Thomé skrev:
Krille_hlm skrev:
Magnus:

Däremot verkar det inte stämma riktigt med antal sidor som faktiskt finns i trådarna och det som anges i kategorierna..
I alla fall inte på min banåkarbiltråd (635csi -83) där anges 5 sidor ute under rejs & banåkarbilar, medans det i verkligheten finns sex sidor att läsa.
och många trådar anges ha 0 svar ute under forumsidan medans de kan ha många svar om man öppnar tråden

Men... när jag tittar på din tråd så är det 6 sidor och funkar helt korrekt

Kan du ge exempel på en tråd som du ser visar 0 svar fast den egentligen har svar? Jag kan inte se nån med min browser här nämligen...

Skumt problem!

Ja verkligen lustigt, nu idag verkar allt vara i ordning

Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Magnus: Finns det någon möjlighet och få en indikation på vilka forum som har nya inlägg i forumnavigeringen på samma sätt som syns på forumlista sidan?!

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Inte aktuellt iaf. Det skulle troligtvis lasta ner servern lite väl mycket om man inte gjorde något superspecial.

Stockholm
Här sen Mar 2003

Nånting som stör lilla mig alldeles fruktansvärt är....

...att rubrikerna längst upp till vänster inte är vänsterjusterade efter sin kolumn, dvs att den högra kolumnens textlänkars första bokstav bildar en rak linje. Tänker på det varenda gång jag ska till att klicka på "Nytt". Eftersom jag gör det rätt så ofta så är inte CEFD* inte långt borta.

Med CEFD menar jag... vadå? Det får ni gissa er till....

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Menar du Bankalender, Banguider och Arrangörer? De är ju högerställda istället

Stockholm
Här sen Mar 2003

Jo, jag vet. Det är det som är så irriterande eftersom symmetrin på vänstersidan försvinner...

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003

Peter Gutniak skrev:
Jo, jag vet. Det är det som är så irriterande eftersom symmetrin på vänstersidan försvinner...

Jag delar din åsikt.
okej, ingen jättegrej men det skulle se mycket bättre ut med vänsterjusterad text och en fontstorlek som överensstämmer med samma rubriker på förstasidan (vilket Niklas redan har påpekat tidigare i tråden).

Nya forumet...
<<   1, 2, 3   >>
3556 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande