Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1323 besök totalt |
BMW 130i
http://www.vibilagare.se/nyhet.asp?g Det ser lovande ut för framtiden ![]() Bara att börja spara och sen ringa och beställa en 130i med extra så lite som möjligt.. allt som väger ska ut ![]() Men nått som var intresant var tiden runt ringen. 8:35. det är 13 sek saktare än M3E46 =D _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Hmm sant.. man får be dem riva ut all skit och lätta den så gott som det går hehe =D Ja diff, varför stopapr de itn ei en diff.. är de bara M avdelingen som får de nu för tidne? _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Priset lär väl också landa en bra bit på fel sida om 300k (utan utrustning)
![]() Jag var otroligt nyfiken och sugen på nya 1-serien fram tills att jag såg den live, suget försvann ganska snabbt om man säger så. Dock så väger denna nya motorn upp en del, men den kan inte kompensera för bilens yttre.. _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
3:an kostar 350... Och 120d 250... så kring 300 tycker jag borde vara vettigt.. inte så mkt mer än 300 dock.. men men man vet ju aldrig.. _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
En 8:a!?!? ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Urk, vad ska man med en sådan stor och äcklig motor till... Tackar vet jag M42 och S14 ![]() |
||||||
Ja att vara öppetsinnan då man bästämde sig för en ståndpunkt sisådär 5 år innan ens första spionbilden presenterades är ju väldigt utvecklande... ![]() Du vet vad jag tycker om mkt av den nya designen. Men 1:an har en klart trevlig front framförallt. Iaf om man jämför med mkt annat vi sett de senaste åren... I övrigt ser den väl ut som vilken Golf som helst... Det som stör är att midjan är hög som ett hus. Hela bilen får så fel uttryck då... Men att säga att den är sådär "Bangleful" kan jag nog inte. Tur Johan att du själv inte åker en bil som anses kontroversiell designmässigt. ![]() ![]() Jag inväntar en 2:a som vi i vanlig BMW-anda får hoppas är betydligt mer slimmad än 1:an. Priset avskräcker dock... |
||||||
Bara för att kontra så är jag eld och lågor över BMW:s nya design.. 7:an är lite si och så där.. men jag älskar de andra!!!! Sen provkörde jag 116i och vart såld.. så jag ska ha en 130i nångång... eller vad som nu faller in för livsituationen.. men Bäst vore 525iT E60 och en 130i lekasak =D hehe Vet att det är mångt olika med designen.. fast jag är fast i träsket... _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
sschhh ![]() Edit: Seriöst så är den vad jag läst lättare än förra generationens sexor, dvs M52'orna som var gjorda i alu... som i sin tur inte var många kila tyngre än en M42'a (tror det var på blocket dom vägde), men mer utförligt svar kan du säkert få av någon av BMW-onnanisterna Lidström & c:o ![]() |
||||||
Hoppet är det sista som överger människan, eller hur var det nu? ![]()
Med den skillnaden att jag tycker nya golfens utseende är ![]()
Vad menar du nu? ![]() ![]() Inredningen i nya 1-serien är verkligen toppen, stolarna är bland det skönaste jag har suttit i faktiskt (alla kategorier). _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
EFtersom de hela tiden vräcekr på mera saker och ting... så är den inget lättare.. De viktbesparingar som gjort verkar bara hllit motorn kvar på samma vikt.. dvs 126 kg (M54) gentemot M42 á 100 kg. Men jag har för mig jag läste att nya motorerna väger ca 140 kg.. fast det kanske härör ifrån olika mätmetoder... Men jag skall inte säga säkert om de nya dock... Vänta: Följande sida ger följande info http://www.webwombat.com.au/motoring Gott gott =) Själv anser jag att den nya stolarna i E60 är e bästa nånsin.. Och då tänker jag på komfortstolarna med nackskyddet som går att vinkla och trixa.. ahhh =) _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1323 besök totalt |