| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Problem med Momo racing force
|
917 besök totalt |
|
Hej på er alla. Jag köpte igår en momo racing force och installerade den. Allting funkade utmärkt men när jag återigen kopplade in den idag så fungerar den inte alls. Inga dioder lyser och windows känner inte av att ratten existerar. Mitt antagande är att jag har fått ett måndagsexemplar och att något har gått sönder. Är det någon annan som har råkat ut för något liknande eller som vet om det kan vara något annat som strular som jag inte har tänkt på? /Thomas[/i] _________________ Thomas Albertsen |
|
Jo jag har funderat på det också.
Kan någon som har en likadan ratt prova om det krävs att strömkabeln sitter i för att windows ska identifiera ratten och för att power-dioden ska lysa. Jag kommer inte ihåg om det krävs att ratten får ström från nättutaget. Det vore ju försmädligt om det bara är transformatorn som är trasig. Tacksam för hjälp.
_________________ Thomas Albertsen |
|
Min gamla hederliga Logitech WingMan Formula Force kräver ström matning för att PS ska känna av den och att den ska funka..
Kolla så du inte lyckats få strömsladden och hoppa ut.. |
|
Jag testade med min momo racing force-ratt nyss.
Kopplar jag bara in strömmen så lyser inget. Direkt när jag även pluggar i USB-porten, så börjar den gröna lampan lysa. Ratten dras då även till mittenläget. Ta och testa en annan USB-port, sedan en annan dator kanske. _________________ William Ekström |
|
Då var det som jag mindes det. Jag har testat att byta usbport men utan resultat. Jag får väl testa att sätta den i en annan dator också innan jag skickar tillbaka den.
Tack för hjälpen. _________________ Thomas Albertsen |
![]() |
Racingsimulatorer
|
917 besök totalt |