|
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731
Trådstartare

21 Feb 2003 16:16
Fälgporr
Azevs nya kreation för extrema viktväktare... :woot:
VILL HA!!
|
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454

21 Feb 2003 16:27
Den fälgen ser ut att vara billig!!
Men visst är den snygg.
_________________ /// Mvh Ferenc Papp
|
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719

21 Feb 2003 16:46
Muummms.
Kanske lite känslig för kantstenar vid parkering.
janne nagy
_________________
Jan Nagy
|
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731
Trådstartare

21 Feb 2003 16:50
Men å andra sidan är det nog inte värt att parkera alls om man har sånna fälgar för då blir man väll av med dem
|
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241

21 Feb 2003 16:53
Kan det där verkligen vara lämpligt? Kolfiber är sprött, aramid (kevlar) hade kanske varit lämpligare eftersom det lär vara segare. En fälg vill man väl att den ska vara seg och tåla att flexa lite?
Andas lite "show" över det  , speciellt med tanke på att det är en vävd matta istället för multiaxial. Den vävda ytan man ser är i de allra flesta fallen egenskapsmässigt sämre än icke vävda, men det är ju den vävda ytan som är "kolfiber-look"
_________________ Pär Hylander
|
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3424

21 Feb 2003 16:54
Synd bara att det inte finns genomskinliga däck så man kan se fälgbanan efter att man monterat däcken...
_________________ M a t s K l i n g l ö f
MGB GT 1967
|
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731
Trådstartare

21 Feb 2003 17:10
Den står juh i nån typ av monter så de kan väll hända att det inte är något annat än en utställningspryl..
Det imponerade på mig iaf
|
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364

21 Feb 2003 17:23
Berglund skrev: | Det imponerade på mig iaf  |
Det är ganska mycket som imponerar på dig David !!
_________________ //Hazze owenius
S.C.S
|
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719

21 Feb 2003 17:26
Har sett att det finns fälgar till Ducati 996 med kolfiberbana. De verkar
funka iaf. Sen om det är multiaxial mm. har jag inte en aning om. Det
är kanske är en plåtbana inunder.
janne nagy
_________________
Jan Nagy
|
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454

21 Feb 2003 17:46
Tyckte iden med genomskinliga däck, så att kolfibret syns, var rätt bra!!
_________________ /// Mvh Ferenc Papp
|
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454

09 Feb 2005 23:45
Det verkar som tekniken utvecklats ytterligare.
Se länk för mer info.
Köttet;
Citat: | they have passed every D.o.T. test including
(a) Radial Fatigue Standard test is 2.5 million cycles ours passed 5 million
(b) Cornering Fatigue 1.2 million cycles
(c) Radial impact testing this is the one that everyone worries about.. Our wheel exceeded the imapct test by 60KG which has never been done before.
(d) was a repeat of A, B, C with low profile tire... this test not required by JWL or BSAU
(e) additional impact on unsupported inner flange without tire ( no wheel has ever passed this before our wheel)
(f) CASS test enviormental chamber designed to add age to the wheel
(g) repaet A, B, C on wheel post CASS test
after all testing the wheel was pressure tested to assure no micro cracks
This wheel compared to the Z06 wheel was twice as strong and held up better in impact testing then the Z06 wheels and we did it without the center spokes we also did all the same testing once again with only 1 support bolt in each spoke rather then the normal 2
People should realize how strong carbon fiber is... look at all the aircraft using this stuff.... unlike Alum this does not have a memory if you bend alum one time it looses more then half of its strenght..... I guess what I am saying after we tested these wheels, I do not like driving on any other wheels. |
_________________ /Klas Pihl
|
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241

10 Feb 2005 00:45
Klas NSX skrev: | Det verkar som tekniken utvecklats ytterligare.
Se länk för mer info. |
Bara baserat på utseendet på bilden så tror jag det är en blandning av kolfiber och aramidfiber. Tror fortfarande att endast kol är olämpligt
_________________ Pär Hylander
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare

10 Feb 2005 00:55
Snacka om att lätta i rätt ände av fälgen
Undrar hur mycket lättare de är totalt och hur mycket lättare de är att få snurr eller stopp på
_________________  Magnus Thomé
|
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893

10 Feb 2005 10:31
Magnus Thomé skrev: | Snacka om att lätta i rätt ände av fälgen
Undrar hur mycket lättare de är totalt och hur mycket lättare de är att få snurr eller stopp på  |
Jag ser ingen bild på fälgen, men i Racecar Engineering skrev man att nackdelarna med t,ex kolfiber i fälgarna var för stora för T,ex F1. Det blev pyspunka, bromsvärme och andra problem. Kommer inte ihåg allt.
Finns biledn på nån adress?
Göran Malmberg
_________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13287

10 Feb 2005 10:40
bilden funkar inte för mig heller..
kan bara se bilden som Klas NSX laddat upp till rejsa..
|
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049

11 Feb 2005 01:04
Pär Hylander skrev: | Klas NSX skrev: | Det verkar som tekniken utvecklats ytterligare.
Se länk för mer info. |
Bara baserat på utseendet på bilden så tror jag det är en blandning av kolfiber och aramidfiber. Tror fortfarande att endast kol är olämpligt |
NSX Prime Forumet skrev: | /../ the wheel in the pictures has a nickle Chemical added to the carbon to make the weave turn gold /../ |
endast kolfiber alltså ...
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
|
|