| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen ikväll 14/2 20:00
|
2 besök senaste veckan (3798 totalt) |
|
Idag är det dags igen :-) Peter testar väg 45 i en Citroen som varit avställd i arton år. Det kan med andra ord sluta hur som helst! När tuffingen Petter får välja drömåk i Motorjournalen blir det en bamse. Infiniti QX56 har högsta möjliga ballfaktor och utgör själva definitionen av modebegreppet "bling". Snabba men små bilar har Petter inte någon större förståelse för - han hatar sportbilar! Startfältet i övrigt är Alfa Romeo 147 GTA, Mercedes CLS, Aston Martin och Ford Puma mot Opel Tigra. |
||
|
Re: Motorjournalen ikväll 14/2 20:00
Ingen idé att locka hit honom då
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
|
|
||
|
Tigra/Puma var ett litet sömnpiller tycker jag, men annars var det kanon!
Bächis Opel... Fy vad gott den lät! och vad kul med bilar från en annans barndom! Som vanligt ett bra reportage av Joppe. Att inte den liftande tjejen blev imponerad... Ett reportage helt i min smak med den lilla glimten i ögat! Höll ju på att glömma DS-reportaget. Även det bra! 4 osande kopplingar av 5 möjliga för programmet för min del!
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
|
Jürg Bächis bil är ju inte av denna värld.. hel skön sång iden motorn, tycker dock inte ljudet kom till sin rätt i TV riktigt. Låter mycket bättre i verkligheten!!!
|
||
|
Kan bara stämma in angående Opeln... Underbart ljud!
Det är juh inte utan att man undrar hur en hårt sugtrimmad VR6a skulle låta
Kan nog bli en nödvändighet att ersätta turbomotorn med tiden...
|
||
|
Reportaget på Gelleråsen med Bächis Opel var verkligen i min smak! Bra blandning av olika klipp både inifrån och utanför bilen (inkl kameran-nere-i-bilens-front-nära-asfalten) med avslappnat snack från Peter och underbart ljud från Opeln!!!!!! I Cittrareportaget var Peter ännu mer "där" med närvaro och naturlighet. Kenneth var ihophållare av programmet på ett verkligen bra sätt (som han brukar) men var IMHo lite lite lite för klurigt krystad i sina krumelurer i Kattreportaget. Men bara lite lite lite
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Lyckat program och raka sexor låter sexigt!
För mig som är gammal och trött gör det förstås inget om man klipper ihop samtliga delar av reseberättelsen och kör i ett svep. Det blir många jinglar i ett kort program. Jag kan för övrigt rekommendera alla att prova en Puma. Det var en positiv överraskning för mig när de kom. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2 besök senaste veckan (3798 totalt) |