|
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

10 Feb 2005 08:57
Jovani skrev: | om man skall vara manlig och få hår på bröstet så debuterar man på Nürburgring  |
Jo där skedde elddopet.
_________________ :: Mikael Lindqvist
|
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

10 Feb 2005 09:18
Erik (fd Mooseman) skrev: | Som det dagts tidigare, GR är långt ifrån optimal med mkt lutningar och annat som gör bilen orolig. Gälleråsen håller jag som den bästa banan att debutera på. Jag debuterade där själv. |
Anderstorp är bra oxo som debutbana tycker jag, visserligen blir hastigheterna höga men det finns ok avåkningzoner på de flesta ställe och framförallt är banan så okomplicerad. Är där 50 cm nivåskillnad sammanlagt? Inga trixiga kurvor, rakt på sak liksom.
_________________ Pär Hylander
|
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

10 Feb 2005 09:40
Pär Hylander skrev: |
Anderstorp är bra oxo som debutbana tycker jag, visserligen blir hastigheterna höga men det finns ok avåkningzoner på de flesta ställe och framförallt är banan så okomplicerad. Är där 50 cm nivåskillnad sammanlagt? Inga trixiga kurvor, rakt på sak liksom. |
där begick jag min debut ifjol tillsammans med Opelsportclub, för att dämpa farten på rakan så hade de ordnat en chikan... tyckte att det var en bra debut... nådde ändå nästan 200 innan chikanen..
Men sen måste även jag säga att konbanor är en mkt bra start på "aktiv körning". Farterna är relativt låga (på challenge nådde jag 100 som mest och det var på "målrakan") och gränsen finns där hela tiden....
Jag trodde från början att man var tvungen att ha en "racebil" för att åka bana, men det är ju inte bilen som sätter gränserna i början....
_________________ Tord Ringenha11
|
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Hjälpmoderator

10 Feb 2005 09:43
ALLA banor kan nog göras svåra, bara man tar i hårt nog. Kom ut ur karusellen på A-torp för fort, och därmed för brett. Sen försöker du bromsa hårt inför vänstern, samtidigt som banan ändrar camber rätt rejält. Det har nog ställt till det för mer än en förare genom åren. Men visst, generellt är det en "lätt" bana att lära sig köra på.
_________________ mvh Patrik Petersson
Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare

10 Feb 2005 12:53
P.P. skrev: | ALLA banor kan nog göras svåra, bara man tar i hårt nog. Kom ut ur karusellen på A-torp för fort, och därmed för brett. Sen försöker du bromsa hårt inför vänstern, samtidigt som banan ändrar camber rätt rejält. Det har nog ställt till det för mer än en förare genom åren. Men visst, generellt är det en "lätt" bana att lära sig köra på. | Den biten var också min första tanke när jag läste Pärs inlägg En och annan har väl varit av, eller nästan av, där. Men hasigheten är låg just där så det är ju ett okej ställe att toka till det.
_________________  Magnus Thomé
|
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Hjälpmoderator

10 Feb 2005 13:11
Har man inte åkt av har man inte försökt hårt nog
|
johnjohn
Kalmar
Här sen Jun 2004

14 Feb 2005 23:45
Hej,
Hoppar på denna tråd sent om sidor. Jag tänkte testa bana i år för första gången också och man är mycket sugen nu vill jag lova. jag har tidigare bara kört slalom och då i mina Porsche 944.
I höstas köpte jag mig en 911 C2 med massa RS godis och det skall bli spännande att testa den på bana.
_________________ Mvh
John Johansson
Porsche 964 WTL 1992
|
¤pia¤
Kalmar
Här sen Maj 2004

15 Feb 2005 11:26
Jag smygdebuterade med familjekörningen på STCS banträffar förra året (Kinnekull och Knutstorp). I år tänkte jag ta steget till själva bankörningen.
|
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Hjälpmoderator

15 Feb 2005 16:19
Ser ut att kunna bli en hygglig karavan ut från stan vissa helgmorgonar i år
|
johnjohn
Kalmar
Här sen Jun 2004

17 Feb 2005 09:26
Kul, fler från stan! Vad kör ni för bilar då?
_________________ Mvh
John Johansson
Porsche 964 WTL 1992
|
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

17 Feb 2005 16:45
johnjohn skrev: | Kul, fler från stan! Vad kör ni för bilar då? |
Peugeot 405
_________________ Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05