Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1215 besök totalt |
Få tag på en liten fuelcell, panik!
Behöver tipps vart man kan få tag på en fuelcell med dom här måtten max Brädd: 35 cm Längd: 50 cm Höjd: 13 cm Skulle montera tanken idag och när jag skulle provtrycka den då läkte den på ett par ställen och jag har ingen tillgång till en alu tig justnu så jag kan inte fixa den. Jag struntar helt i den och skaffar en riktig när jag ändå håller på. Tack på förhand / Robert |
||||
|
||||
_________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
_________________ Pegasus 7Plus |
||||
Tack för tippsen.
Men det verkar inte gå att få tag på en tank som inte är högre än 13 cm. Har gåttigenom 18 st racing tillbehörsfirmor nu och den närmaste är 19 cm, det verkar som om det blir att leta upp någon som kan svetsa tanken åt mig. |
||||
[quote="Stig Hellberg"]http://www.blocket.se/view/4372489.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=3
Kanske för stor? Hadde den varit lite lägre så skulle den varit bra, inte så långt att åka för att köpa den häller. |
||||
Hur stor tank behöver du?
Jag har en stående plåttank på 16 liter som jag tänkte byta ut i min seven, tar upp en tredjedel av bredden bak så det är en liten rackare. Nu lär det dröja ett tag innan jag vågar sälja den eftersom jag måste se att min nya tank blir klar först. När behöver du den? _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Låter ju ganska bra. Storleken som ska vara får inte överskrida dom här måtten Brädd: 35 cm Längd: 50 cm Höjd: 13 cm det är det enda som spelar någon större roll. Behöver den inte förens snön har smält bort i sundsvall, alltså i början av april. Håller på att strula med lite saker nu så jag hinner ändå inte provstarta den nu. Det är inte så mycket panik längre. Får i värsta fall använda en båttank om jag ska provstarta den. |
||||
Ajdå måtten gör att det inte kommer att fungera. Min tank är en stående låda och eftersom alla returledningar etc sitter svetsade i tanken så går den inte attlägga ner, skvalpskotten hamnar ju lite tokigt då också.... om jag hittar nåt så säger jag till! Jag ska ju ordna en ny tank själv så jag kollar runt lite för ögonblicket _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1215 besök totalt |