Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Mismatch filer GTR2002 online (splittad tråd)
736 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Vad betyder alla de meddelanden man får upp när vi kör MP? gear_ratio.ini & pirelli.ini eller nåt sånt? Har ni editerat era bilar så att de har andra däck?

Team Swedish Racing Mates
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Niklas Maravic skrev:
Vad betyder alla de meddelanden man får upp när vi kör MP? gear_ratio.ini & pirelli.ini eller nåt sånt? Har ni editerat era bilar så att de har andra däck?

Det betyder som sagt att deras filer inte är likadan som dina och att de antagligen har varit där och pillat. Men frågan är om det inte är så att på just tire och gear filerna så är det nått skumt för jag har svårt att tro att de flesta skulle vart å pillat i dom. Jag kör orginal instalationen och tror alla på min server har lite missmatches.

Såg länge det inte är ändrat i terrain.ini så ska det dock inte vara något farligt som jag fattat.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Just det! Jag har hört att man ska passa sig för när terrain.ini mismatch dyker upp, för då har man ändrat i dem och gjort saker som att öka friktionen osv. Det har dock aldrig dykt upp när vi kört våra söndagsrace!

Skulle det även stå så om man ändrar moment, vikt odyl i bilarnas filer?

Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002

Nej då får du en: 996GT3_Pirelli.hdv missmatch... Om du kör en gt3 porsche med pirelli däck dvs.
Som jag har nämnt innan så får man dessa fel om man inte kör med exakt samma filer... Jävligt knepigt och osmidigt sätt att upptäcka fusk.
Alla som ändrat ngt i sina hdv-filer och sparat om dem, oavsett om de ändrat ngt eller inte kommer att få en missmatch.
om man tex testar att ändra till 4wd och sen ändrar tillbaka så kommer man trots det att få en missmatch.
Precis som i alla andra spel bygger det på att alla kör med rent mjöl i påsen. Även om det är enklare att fuska än i andra, tex fps spel, går det ju inte att försvara för det...

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Vad får man för mismatch när man ändrar filerna? Bara så att man vet när man hostar ett spel?

Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Kalle Larsson skrev:
Nej då får du en: 996GT3_Pirelli.hdv missmatch... Om du kör en gt3 porsche med pirelli däck dvs.
Som jag har nämnt innan så får man dessa fel om man inte kör med exakt samma filer... Jävligt knepigt och osmidigt sätt att upptäcka fusk.
Alla som ändrat ngt i sina hdv-filer och sparat om dem, oavsett om de ändrat ngt eller inte kommer att få en missmatch.
om man tex testar att ändra till 4wd och sen ändrar tillbaka så kommer man trots det att få en missmatch.
Precis som i alla andra spel bygger det på att alla kör med rent mjöl i påsen. Även om det är enklare att fuska än i andra, tex fps spel, går det ju inte att försvara för det...

Gjorde precis så jag ändrade porschen till 4wd o sen ändra jag tebax till rwd igen men efter det så blev jag kickad från jättemånga servrar. Sluta med att jag skrev över min hdv fil med en ny från patchen : )

Funkade perfekt thumbs up

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Racingsimulatorer
Mismatch filer GTR2002 online (splittad tråd)
736 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande