| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Enthusia Professional Racing (PS2)
|
1029 besök totalt |
|
Kanske kan bli en utmanare till GT4 det ser lovande ut iaf. Konstigt att man inte hört mer om detta eller är det kanske bara jag. Blir till och hålla utskik efter detta i affärerna iaf, beräknas komma någon gång under 2005. Blev helt till mig när jag fick se dessa bilder
Gå in på deras officiella hemsida för mer info & bilder: http://www.konamistudio.co.jp/enthusia/eng/top/index.html Även en Cittra 2CV finns med på en av bilderna, räjsigt värre
http://www.konamistudio.co.jp/enthusia/Popup/image/2CV_0003.jpg _________________ / Erik Tryggvesson |
|
Enthusia släpps i PAL/Euro version om ett par dagar. Jag har testat den japanska versionen, som är nätt och jämt spelbar om man inte kan katana.
Det kan inte konkurrera med GT4, men det är mer sim-orienterat. Dock krävs nog en DFP-ratt för att man ska kunna få ut det mesta av spelet...något jag saknar
_________________ Christoffer Ahlm Brenander |
|
Har också testat lite och kan intyga att det inte är mycket att hänga i gran... åtminstone inte om man hoppats att det kunde bli ett alternativ till GT4. Grafiken är inte i GT-klass och spelet känns långt ifrån lika genomarbetat som GT4. Fysiken är det enda som håller en hyfsad nivå men även där är jag tveksam... Testade att köra Time Attack med en Evo VI på ringen och fick tiden 9:08. Varvet efter genade jag över gräset där det var möjligt, tog stöd av staketen i kurvorna osv och vips så hade jag kapat tiden med 40 sekunder!
_________________ Mikael Hasslo |
|
Jag tror nog fysiken är mer sim-inriktad än GT4. Tyvärr har jag ingen DFP, vilket jag tror krävs för att kunna spela spelet...DS2:an ger för lite feedback.
Jag hade inte förväntat mig en GT4-killer, men inte heller att det skulle släppas som en fullpris titel, vilket jag inte tycker det är värt. Jag har inte testat wallriding i GT4, men man borde kunna kapa en del tid där med om man anstränger sig kanske inte 40 sek dock
_________________ Christoffer Ahlm Brenander |
![]() |
Racingsimulatorer
|
1029 besök totalt |