| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Uppkopplingsproblem GTR
|
2 besök senaste veckan (1005 totalt) |
|
Uppkopplingsproblem GTR
Hej jag startar en ny tråd eftersom den verkar att dra iväg. En fundering jag har är ifall en server med GTR spelet kan spärra ett Ip nr om det är så hur kan man få ett nytt IP ifall man har telia ADSL Kan ju vara värt ett försök att byta IP ifall det går Mvh _________________ Ruben Fredriksson |
||
|
Re: Uppkopplingsproblem GTR
Eftersom det fungerar mot våra 2:a servrar, så tror jag inte det är problemet. Men testa gärna, tror det finns 1 program som ger dig ett textbaserat ip. Typ zibb.mine.nu _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
|
dyndns.org
regga dig där, ska vara gratis.. sen är det bara leta upp ett dns program som uppdaterar ditt ip emot dnsen.. finns millioner med sånna program, men du måste ha en dns först för att dom ska funka.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Niklas
Kör du servern med radiolanet el. kabel? Kolla logg:en, ifall vissa ipnummer ligger kvar i den - mellan omstarterna. Det konstiga är att Zibb provad på Kavics ip igår och idag - inga som helst problem. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
|
Jag kör servern mot ett trådlöst LAN.
Hur kollar jag om jag ser några IP nummer där.... Zibb kom ju in första gången vi körde...det är också mysko! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Kolla i loggfilen på GTR servern ifall det finns en sån .
Det har ju förekommit att folk som har blivit utslängda under practis race inte kunnat joina igen pga ipnr ligger kvar hmmmm detta blir rörigt Verkar som att det kan vara ett Simbin problem och det är ju inte bara jag som har probs du har inga möjligheter att testa utan radiolan? Skulle vara intressant och veta hur många som har problem _________________ Ruben Fredriksson |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Uppkopplingsproblem GTR
|
2 besök senaste veckan (1005 totalt) |