Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1792 besök totalt |
Import racebil till Sverige
I was wondering if anyone could provide me with some advice on the following. This week I bought a 1991 Renault Clio 16V Cup racer which doesn't have registration papers - just FIA papers. However it can easily be made street-legal, has EU type approval and also has a regular Renault chassis number. It has just never been registered for street use. Seeing as it would be much easier to transport with street papers, I was wondering about importing it into Sweden and registering it on street papers. The regbesiktigung of the race car isn't the problem - I've been through that before. However, if I import this car to Sweden will it be seen as a new car or used car? And how would this differ from importing a similar car with registration papers? (Svara på svenska är helt ok) _________________ Kees van Holland 997 GT3 några BMW-Alpina |
||
Hej
Har den ingen identitet idag, går den egentligen* inte att regga i Sverige (bara som uppbyggt fordon och då måste den klara 2005 års krav, vilket är i princip omöjligt). om den däremot har en identitet från ett EU-land, och är i seriemässigt utförande, går det bra. Nu är bilen modifierad, antar jag, och då kan det bli problem ändå. Kanske går den att direkt regga som ombyggt fordon, via SFRo, men det är osäkert (diskussioner om denna sak pågår mellan SFRo och Vägverket). * Egentligen - det finns kanske kanske kanske en möjlig väg och det är att Volvo/Renault kan intyga att din bil är EU-typgodkänd. Men eftersom den inte "tagits i bruk" (dvs haft registrering) är det tveksamt om det är en möjlig väg. Det finns förstås olika sätt att lura regelverket också men det ska inte jag gå in på. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Tack för svaret!
That shouldn't be a problem as I have good contacts at Renault Nederland. I'd like to try the 'official route' for getting the car registered. _________________ Kees van Holland 997 GT3 några BMW-Alpina |
||
I have posted more information here. _________________ Kees van Holland 997 GT3 några BMW-Alpina |
||
Hi Kees,
to import a standard car into sweden - the car needs to be 100% stock. no rollcage - not even an aftermarket airfilter may be attached... But some "besiktningsmän" do look between the lines when doing the registration. i was told this after i was in contact with BILPROVNINGENS Technical Department a few days ago. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
that's cool... you got kinda lucky.. where i live (Klippan - Do NOT MOT your car here) they go by the book to 110%. They even told me i had to have certificates on both the rollcage, the rollcage's placing's inside the car, aswell as an certificate from the manufacturer - in order to register the car with an rollcage. But after checking with the Technical Department - none of these certificates are needed & are not mentioned in the street regulation/rulebook. K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1792 besök totalt |